تعبير عن الوظيفة التي تفضلها بالانجليزي

كتابة: Nessrin آخر تحديث: 30 مايو 2021 , 10:25

برجراف عن الناس والوظائف بالانجليزي

A job is important for all people in their lives, and people do not dispense with jobs, without a job there will be no life and earnings, and people will not find a way to meet their basic needs in life and get the money that provides them with a good life.

 Therefore, a job in people’s lives is one of the basic and necessary needs of human beings, such as the right to life, the right to freedom, the right to clothing and food, and it is not imagined that healthy people live in body and mind without work or employment, unless there is someone who supports them and bears costs for them.  Life, and even for those who find someone to bear the cost of living, it will not depend on the costs of life only, because work is necessary in a sense of life, diligence, diligence and achieving success.

ترجمة برجراف عن الناس والوظائف بالانجليزي

تعتبر الوظيفة أمر مهم لكل الناس في حياتهم، ولا يستغني الناس عن الوظائف، بغير الوظيفة لن يكون هناك حياة، وكسب، ولن يجد الناس طريقة لتلبية احتياجاتهم الأساسية في الحياة، والحصول على النقود التي توفر لهم حياة جيدة.

لذلك فإن الوظيفة في حياة الناس تعد من الاحتياجات الأساسية والضرورية للبشر، مثل الحق في الحياة، والحق في الحرية، والحق في الملبس والمأكل، ولا يتصور أن يعيش الناس الأصحاء في البدن والعقل بلا عمل أو وظيفة، إلا إذا كان هناك من يعولهم ويتحمل عنهم تكاليف الحياة، وحتى أولئك الذين يجدون من يحمل عنهم تكاليف المعيشة، فالأمر لن يتوقف على تكاليف الحياة فقط، لأن العمل ضروري في الشعور بالحياة والجد والاجتهاد وتحقيق النجاح. [1]

تعبير باللغة الإنجليزية عن الوظيفة المفضلة

With a person reaching the age of fifteen years, practical life begins to appear in a person’s thinking more as he begins to think about what he wants to be later, some prefer to become a doctor, some prefer the job of an engineer, and others like to be a lawyer, and this loves mathematical work,  And that likes to be a teacher, and other professions and jobs.

 A person’s choice of a job, a profession and a preference for one over another is due to many reasons, it may be due to a model living near him, such as a father, mother, or grandfather, where the father works in a profession and the boy likes to be like his father, because he is a role model for him.

 The reason may be the love of a specific person, such as a teacher, a grandfather, or a relative in the family, and therefore someone who loves a particular job seeks to be suitable for the requirements of that job, whether from a scientific point of view through diligence in studying, or knowing the techniques of that job, or training for it  If this is available at the end of the year’s holiday, or in mastering it through the Internet, such as learning languages, and other methods and means.

 And I will talk about myself here, I like to be my job after completing my studies now, and after completing my university studies, I like to be an engineer for designs and decoration, because that profession is my father’s profession, and I always watched him work, draw designs, and watch what  He achieves success, and I am happier with the beauty of what my father produces, and I see his color scheme, the way he chose the format, and many things that I liked.

 So I like to be an engineer like my dad, choose colors, paint designs, enjoy the result of my efforts, and see the difference wherever I put my hand and it changes to the most beautiful thankst to my touches, I love to be an engineer.

ترجمة تعبير باللغة الإنجليزية عن الوظيفة

مع بلوغ الإنسان سن خمسة عشر عام تبدأ الحياة العملية في الظهور في تفكير الإنسان بشكل أكبر حيث يبدأ في التفكير فيما يريد أن يكون عليه لاحقاً، البعض يفضل أن يصبح طبيب، والبعض يفضل وظيفة المهندس، وأخر يحب أن يكون محامي، وهذا يحب العمل الحسابي، وذلك يحب أن يكون مدرس، وغيرها من المهن والوظائف.

واختيار الشخص للوظيفة، والمهنة وتفضيل واحدة على أخرى يرجع للكثير من الأسباب، فقد يكون بسبب نموذج يعيش بالقرب منه مثل الأب أو الأم أو الجد، حيث يعمل الأب في مهنة ويحب الولد أن يكون مثل أبيه، لأنه قدوه له.

وقد يكون السبب هو حب شخص معين مثل المعلم، أو الجد، أو قريب في العائلة، ولذلك يسعى من يحب وظيفة بعينها أن يكون مناسب لمتطلبات تلك الوظيفة، سواء من الناحية العلمية عن طريق الاجتهاد في الدراسة، أو معرفة فنيات تلك الوظيفة، أو التدريب عليها إذا كان ذلك متاح في نهاية عطلة العام، أو في إتقانها عن طريق الإنترنت مثل تعلم اللغات، وغيرها من الطرق والوسائل.

وسوف أتحدث هنا عن نفسي، أنا أحب أن تكون وظيفتي بعد الانتهاء من دراستي الآن، وبعد الانتهاء من دراستي الجامعية، أحب أن أكون مهندس للتصميمات والديكور، وذلك لأن تلك المهنة هي مهنة أبي، وكنت دائماً ما أراقبه وهو يعمل، ويرسم التصميمات، وأشاهد ما يحققه من نجاح، وأسعد بجمال ما ينتجه أبي، وارى تنسيقه للألوان، وطريقة اختياره للتنسيق، وكثير من الأمور التي أحببتها 

لذلك أحب أن أكون مهندس مثل أبي، اختار الألوان، وأرسم التصاميم، وأستمتع بنتيجة مجهودي، وأرى الاختلاف في أي مكان أضع فيه يدي ويتغير إلى الأجمل بفضل لمساتي، أنا أحب أن أكون مهندس.

برجراف عن الوظائف التي تقوم بها في المنزل

There is a lot that a person can do in terms of jobs at home, which is also called a daily routine. Before going to school I like to wash my face, clean my teeth, tidy up my room, wear outdoor clothes, comb my hair, then go to help my mother prepare  Breakfast, and I help my little brother get dressed, until we all go down the stairs to get in the car and go to school.

ترجمة برجراف عن الوظائف التي تقوم بها في المنزل

هناك الكثير ما يمكن أن يقوم به الإنسان من وظائف في المنزل، وهو ما يطلق عليه أيضاً بالروتين اليومي، قبل الذهاب إلى المدرسة أحب أن أغسل وجهي، وأسناني وأنظفها، وأقوم بترتيب غرفتي، وأرتدي ملابس الخروج، وامشط شعري، ثم أذهب لمساعدة أمي في إعداد الإفطار، وأساعد أخي الصغير في ارتداء ملابسه، حتى نهبط السلالم جميعاً لنركب السيارة ونذهب إلى المدرسة. [2]

0 0 أصوات
Article Rating
نبّهني عن
guest
0 تعليقات
رد خطي
الإطلاع على كل التعليقات
زر الذهاب إلى الأعلى
0
نحب تفكيرك .. رجاءا شاركنا تعليقكx
()
x
إغلاق