تعبير عن وظيفة المبرمج بالانجليزي

كتابة: خلود صلاح آخر تحديث: 12 يوليو 2021 , 14:45

تعبير بالانجليزي عن وظيفة المبرمج

The job of a computer programmer is one of the important jobs now and in the future as well. The primary task of computer programmers is to create the codes that tell the computer what it should do. This profession is divided into two areas: systems programmers and application programmers.

So that system programmers put the codes in the main system of the computer, while the application programmers work with one type of software or computer applications and put the codes for them, and it is very rare to find one programmer who specializes in both types of programming, as each They are familiar with very different skills, but programmers in both types of computer programming must have the main skills in writing and computer repairs.

In order for a person to work as a computer programmer, he must have a bachelor’s degree, and he can have additional options, such as taking lessons in basic and advanced programming, and a number of technical computer science lessons, in addition to systems engineering, in addition to obtaining important and basic courses in computer such as special skills Using the keyboard and the computer, although this is not necessary but it is better if it is obtained, then the programmer will be able to perform his job with full skill, and unparalleled performance.

Finally, it must be known that the responsibilities of computer programmers are the same as those of any employee in any other profession, as he must come to work at a certain time, do his work as required of him, and listen to the orders of his boss at work.

ترجمة تعبير بالانجليزي عن وظيفة المبرمج

إن وظيفة مبرمج الكمبيوتر واحدة من الوظائف الهامة الآن وفي المستقبل كذلك، تتمثل المهمة الأساسية لمبرمجي الكمبيوتر في وضعهم الشفرات التي تُعرف الكمبيوتر بما ينبغي عليه القيام به، وتنقسم تلك المهنة إلى مجالين: مبرمجي الأنظمة ومبرمجي التطبيقات.

بحيث إن مبرمجي الأنظمة يضعون الرموز في النظام الرئيسي الخاص بالكمبيوتر، أما مبرمجو التطبيقات فيعملون مع نوع واحد من البرامج أو تطبيقات الكمبيوتر ويقومون بوضع الرموز لها، و يكون من القليل جدًا أن نجد مبرمجًا واحدًا متخصصًا في النوعين كلاهما من البرمجة ، إذ يجب أن يكون كل منهما على دراية بمهارات مختلفة تمامًا عن الآخر، ولكن يجب أن يكون المبرمجون في كلا النوعين من برمجة الكمبيوتر لديهم المهارات الرئيسية في الكتابة وإصلاحات الكمبيوتر.

وحتى يعمل الشخص كمبرمج كمبيوتر يجب أن يكون حاصلًا على درجة البكالوريوس، ويُمكن أن يكون لديه خيارات إضافية كأن يأخذ دروس في البرمجة الأساسية والمتقدمة، وعدد من دروس علوم الكمبيوتر التقنية، إلى جانب هندسة الأنظمة، بالإضافة إلى الحصول على دورات هامة وأساسية في الكمبيوتر كالمهارات الخاصة باستخدام لوحة المفاتيح والكمبيوتر، وعلى الرغم من أن ذلك غير ضروري ولكنه يكون من الأفضل إذا تم الحصول عليه، فبهذا سوف يكون المبرمج مُتمكنًا من أداء وظيفته بمهارة كاملة، وأداء لا مثيل له.

وفي النهاية يجب العلم بأن مسؤوليات مبرمجي الكمبيوتر هي نفس مسؤوليات أي موظف في أي مهنة أخرى، إذ يجب عليه الحضور إلى العمل في وقت مُعين، والقيام بعمله كما هو مطلوب منه، والاستماع إلى أوامر رئيسه في العمل. [1]

برجراف عن مهنة مبرمج الكمبيوتر

Computer programmers are the ones who develop programs that computers use in order to perform their functions, so that the programmer works to follow the specifications given to him by computer software engineers, but it must be noted that in order for a person to work as a computer programmer, he must first obtain a bachelor’s degree, This is generally in computer science, mathematics or information systems, and some computer programmers can also take courses in computer science during their degrees in accounting, finance and business.

As a student, I would very much like to one day become a computer programmer, as programming skills and experience are greatly appreciated in those areas, especially knowledge of languages and some object-oriented tools. Keeping abreast of constant technology changes.

After they gain fluent experience, computer programmers may be promoted to some management position, a person with business experience may turn into a programmer or systems analyst, and specialized knowledge and experience in language or operating systems may lead computer programmers to become engineers. Computer programs.

In conclusion I want to become a computer programmer because I love designing games very much, I love playing video games and I want to learn how to code for the things I love, I already know a lot about programming and I want to learn more and more every day.

ترجمة برجراف عن مهنة المبرمج الكمبيوتر

إن مبرمجي الكمبيوتر هم من يقومون بوضع البرامج التي تستخدمها أجهزة الكمبيوتر من أجل تأدية وظائفها، بحيث يعمل المبرمج على اتباع المواصفات التي أعطاها له مهندسو برمجيات الكمبيوتر، ولكن يجب العلم بأنه حتى يستطيع الشخص أن يعمل كمبرمج كمبيوتر، فيجب عليه أولًا الحصول على درجة البكالوريوس، وهذا بصورة عامة يكون في علوم الكمبيوتر، الرياضيات أو نظم المعلومات، كما يُمكن أن يقوم بعض مبرمجي الكمبيوتر بالحصول على دورات دراسية كذلك في علوم الكمبيوتر خلال حصولهم على شهاداتهم في المحاسبة والتمويل والأعمال.

وأنا كطالب أرغب كثيرًا في أن أصبح في يوم من الأيام مبرمج كمبيوتر، إذ أن مهارات وخبرات البرمجة يكون لها تقدير هائل في تلك المجالات، وخاصةً معرفة اللغات وبعض الأدوات الموجهة للكائنات، وكذلك ينبغي أن يقوم مبرمجو الكمبيوتر ممن يمارسون العمل الاهتمام دائمًا بتحديث مهاراتهم من أجل مواكبة تغيرات التكنولوجيا المستمرة.

وبعد أن يكتسبون الخبرة بطلاقة، من الممكن أن يتم ترقية مبرمجي الكمبيوتر إلى بعض المناصب الإدارية، وقد يتحول الشخص الذي يمتلك خبرة في الأعمال التجارية إلى محلل مبرمج أو محلل أنظمة، وقد يؤدي العلم والخبرات المتخصصة في اللغة أو أنطمة التشغيل إلى أن يصير مبرمجي الكمبيوتر مهندسي برامج كمبيوتر.

وفي الختام أريد أن أصبح مبرمج كمبيوتر لأنني أحب تصميم الألعاب كثيرًا، وأحب ممارسة ألعاب الفيديو وأريد أن أتعلم كيفية البرمجة الخاصة بالأشياء التي أحبها، فأنا أعرف بالفعل الكثير عن البرمجة وأريد معرفة المزيد والمزيد كل يوم. [2]

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق