تعبير عن هواية الكتابة بالانجليزي

كتابة: خلود صلاح آخر تحديث: 26 يوليو 2021 , 19:01

تعبير بالانجليزي عن هواية الكتابة

The free time that we find in our lives invites us to search for activities that help us to overcome these times without boredom or anger, so all people need to occupy free time in some useful work, and there are many hobbies that each of us can adopt, There are those who love to cook, play, swim and many more, but my hobby is writing.

Life is too short for me to think about unimportant things, which may disturb my mind without any reason. When I feel empty or distressed, it makes me depressed, and so I need to do anything in order to entertain myself in this situation.

That is why I like to resort to writing to express myself when I am free, and although at times I have a busy schedule, I also devote some time to writing novels and writing stories or poems, and I often write about any of the issues that are currently taking place, Or about my feelings, especially those that make me sad, so that I can get rid of them by expressing them with words, and I draw my inspiration from the books and novels I have read, for a good writer must read a lot.

I always need a break to write, it’s one of the main things in my life, and I hope one day I’ll be a famous writer, who everyone knows when they hear his name, like Agatha Christie.

ترجمة تعبير بالانجليزي عن هواية الكتابة

إن أوقات الفراغ التي نجدها في حياتنا، تدعونا إلى البحث عن الأنشطة التي تُساعدنا على تخطي تلك الأوقات بدون ملل أو غضب، ولذا فإن جميع الأشخاص يحتاجون إلى شغل وقت الفراغ في بعض الأعمال المفيدة، وهناك الكثير من الهوايات التي يُمكن أن يتبناها كل شخص منا، فهناك من يحب الطبخ، العزف، السباحة وغيرها الكثير، أما أنا فهوايتي هي الكتابة .

إذ أن الحياة أقصر من أن أفكر في الأشياء غير الهامة، والتي قد تُزعج عقلي دون أي أسباب، فعندما أشعر بالفراغ أو الضيق يدفعني هذا إلى الشعور بالاكتئاب، ولذا أكون بحاجة إلى ممارسة أي شيء من أجل الترفيه عن نفسي في هذا الموقف.

ولذا أحب أن ألجأ إلى الكتابة للتعبير عن نفسي حينما أكون حرًا، وعلى الرغم من أنني في بعض الأوقات يكون جدول أعمالي مزدحمًا إلا أني كذلك أُخصص بعض الوقت لتأليف الروايات وكتابة القصص أو القصائد، وكثيرًا ما كتبت عن أي من القضايا التي تدور في الوقت الحالي، أو عما بداخلي من مشاعر وخاصة تلك التي تُحزنني حتى أتمكن من التخلص منها بواسطة التعبير بالكلمات، وأستمد إلهامي من الكتب والروايات التي قرأتها، فالكاتب الجيد يجب أن يقرأ كثيرًا.

ودائمًا ما أحتاج إلى استراحة حتى أقوم بالكتابة، فهي واحدة من الأشياء الرئيسية في حياتي، وأتمني أن أصبح في يوم ما كاتب مشهور، يعرفه الجميع عند سماع اسمه، مثل أجاثا كريستي.

برجراف عن هواية الكتابة

Each of us should have a certain amount of time devoted to him to practice his hobby in, as the era in which we live today is full of busyness and hard work, and even children are busy in studying, and may neglect to develop their skills, and many of us have forgotten the past or the future because of its immersion In the work he is doing at the moment, this is wrong.

While some find peace of mind only in dedicating some time to themselves to do the hobbies they love, such as dancing, singing, reading, drawing, and some of them have a hobby of collecting stones, old money, papers, collecting different types of flowers, and many more, There are people who like to write like me, as my hobby is writing.

When I was young I used to read a lot, so I thought if I also wrote some novels or poems for people to read and enjoy as I enjoyed reading, and indeed I started writing many poems, and I was inspired by ancient poets like Ahmed Shawky, and Khalil Gibran.

What I love most about writing are poems that are full of emotions, and I also love quoting the wise writings of Gibran Khalil Gibran, as all his writings are filled with the depth of his knowledge and experiences.

I will do whatever I can, so that I can develop my hobby and use it properly. I really enjoy expressing my opinions through writing, and I get some kind of motivation from my family, they inspire me to express myself, and they always encourage me to succeed. [1]

ترجمة برجراف عن هواية الكتابة

كل شخص منا يجب أن يكون لديه قدر من الوقت المُخصص له لممارسة هوايته فيه، إذ إن العصر الذي نعيش فيه حاليًا ملئ بالمشاغل والأعمال الشاقة، وحتى الأطفال ينشغلون في الدراسة، وقد يغفلون عن تطوير مهاراتهم، وقد أصبح الكثير منا ينسى الماضي أو المستقبل بسبب انغماسه في العمل الذي يقوم به في الوقت الحالي، وهذا خطأ.

في حين أن البعض لا يجد راحة البال إلا في تخصيص بعض الوقت لنفسه ليقوم بما يحب من هوايات، مثل الرقص، الغناء، القراءة، الرسم، ومنهم من لديه هواية جمع الأحجار، النقود القديمة، الأوراق، تجميع أنواع مختلفة من الزهور، وغيرها الكثير، وهناك من يحب الكتابة مثلي، إذ أن هوايتي هي الكتابة.

وعندما كنت صغيرًا كنت أقرأ كثيرًا، ولذا فكرت فيما إذا قمت أنا أيضًا بكتابة بعض الروايات أو القصاد لكي يقرأها الناس ويستمتعون بها كما كنت استمتع أنا عند القراءة، وبالفعل بدأت في كتابة العديد من القصائد، وقد كنت استمد إلهامي من الشعراء القدماء مثل أحمد شوقي، وخليل جبران.

وأكثر ما أحب كتابته هو القصائد المليئة بالعواطف، كما أحب اقتباس الكتابات الحكيمة من جبران خليل جبران، إذ أن كل كتاباته تمتلئ بعمق معرفته وخبراته.

وسوف أقوم بكل ما أستطيع أن أفعله، حتى أتمكن من تطوير هوايتي واستغلالها بصورة صحيحة، أنا أستمتع للغاية حينما أقوم بالتعبير عن آرائي من خلال الكتابة، وأحصل على نوعًا من الحافز من أسرتي، فهم من يلهمونني للتعبير عن نفسي، ودائمًا ما يشجعونني على النجاح. [1]

المراجع

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق