تعبير عن هواية النحت بالانجليزي

كتابة: خلود صلاح آخر تحديث: 29 يوليو 2021 , 16:54

موضوع تعبير بالانجليزي عن هواية النحت

Mostly we see that creativity is only for artists, but there are some people who find it a comfortable way to spend their free time in it, and one of the most famous types of arts is sculpture, which some may take as a hobby for them, despite their lack of good mastery of it.

There are a lot of sculpting methods in the art world, and one of the easiest ways, especially for beginners, is clay, and it is not just about placing sculptures on the sculpting wheel, as those interested will also work with their hands or small tools, and in the beginning it can be started to create a stereoscopic statue of someone People, or perhaps an animal and a famous building, and a novice artist tries to create clay sculptures so that they can be recognized when others see them.

One of the biggest reasons that many novice sculptors prefer to use clay at the beginning of their practice is that it gives them plenty of space to correct any errors that may occur, as it is a soft and malleable material, as well as it can be dismantled and formed again as long as the clay is still wet .

Knowing all the techniques needed in order to complete a figurine can be a lengthy process, but amateurs who practice carving constantly can develop into perfection over the years.

Many of the world’s most famous and largest carvings are made of metal or rock, and although it can take years to learn how to control the small pieces to make something recognizable, it is often a work of love. .

ترجمة موضوع تعبير بالانجليزي عن هواية النحت

في الغالب ما نرى أن الإبداع يختص فقط بالفنانين، ولكن هناك بعض الأشخاص ممن يجدونه طريقة مريحة لقضاء وقت  فراغهم فيه، ومن أشهر أنواع الفنون يوجد فن النحت، والتي قد يتخذها البعض كهواية لهم، على الرغم من عدم إتقانهم الجيد له.

وهناك الكثير من طرق النحت في عالم الفن، ومن أسهل تلك الطرق وخاصة للمبتدئين هي الطين ، والأمر لا يتعلق فقط بوضع المنحوتات على عجلة النحت، إذ أن المهتمين سوف يعملون كذلك بواسطة أيديهم أو بأدوات صغيرة، وفي البداية يمكن أن يتم البدء بإنشاء تمثال مجسم لأحد الأشخاص، أو ربما مجسم لحيوان وقد يكون لمبنى مشهور، كما أن الفنان المبتدئ يحاول إنشاء منحوتات من الطين بحيث يمكن التعرف عليها عندما يراها الآخرون.

ومن أكبر الأسباب التي تجعل الكثير من النحاتين المبتدئين يفضلون استخدام الطين في بداية ممارستهم للأمر هي أنه يعطيهم مساحة كبيرة من أجل تصحيح أي أخطاء قد تحدث، فهو من المواد اللينة والتي لديها قابلية للطرق، وكذلك من الممكن تفكيكها وتشكيلها من جديد طالما ما زال الطين رطبًا.

ومن المحتمل أن تكون عملية معرفة كل التقنيات اللازمة من أجل إكمال نحت تمثال صغير عملية طويلة، ولكن من الممكن أن يتطور هذا الأمر للهواة ممن يمارسون النحت باستمرار حتى يتم إتقانه على مر السنين.

وقد تم صنع عدد كبير من أشهر وأكبر المنحوتات حول العالم من المعادن أو الصخور، وعلى الرغم من أن الأمر قد يحتاج إلى سنوات حتي يتم تعلم كيفية التحكم في القطع الصغيرة لصنع شيء يمكن التعرف عليه، إلا أنه في الغالب ما يكون من الأعمال النابعة من الحب. [1]

برجراف عن هواية النحت

Sculpting is one of the wonderful hobbies that can be practiced without the need to possess any special talents, and one of the most important things that makes the art of sculpture unique is that it allows us to make three-dimensional things, any models, and it is considered one of the oldest types of art in the world, as it has been around for thousands of years.

Sculpture can be defined as “the art of making things through the formation of materials”, and this formation is through sculpting so that some parts of a material such as marble or stones are removed so that we can reveal the shape to be made, or the artist may create a shape by adding materials Like clay, the sculpting process begins with the artists visualizing a shape, and then deciding the size of the sculpture and the materials it will use.

It is possible to sculpt with different types of materials such as clay, metal, wood, glass or stone, but clay is the best for beginners, and after mastering clay sculpting, it is easy to use other materials. or clay based on oil, ceramic clay as well as polymer clay, the choice between these clays depends on the artist’s preferences in terms of feel and hardness of the material.

In the end, it can be said that sculpting needs a lot of practice, but after getting used to it, it is easy to make a lot of wonderful sculptures, which can be placed as masterpieces at home or presented as a handmade gift to others.

ترجمة برجراف عن هواية النحت

النحت من الهوايات الرائعة التي يمكن ممارستها دون الحاجة إلى امتلاك أي مواهب خاصة، ومن أكثر ما يجعل فن النحت متميزًا هو أنه يسمح لنا بصنع أشياء ثلاثية الأبعاد أي مجسمات، وهو يُعتبر من أقدم أنواع الفنون في العالم، إذ أنه كان موجودًا منذ آلاف السنين. 

ويُمكن تعريف النحت بأنه “فن صناعة الأشياء من خلال تشكيل المواد”، ويكون هذا التشكيل من خلال النحت بحيث يتم إزالة بعض الأجزاء من مادة ما مثل الرخام أو الأحجار حتى نستطيع الكشف عن الشكل المراد صنعه، أو قد يقوم الفنان بإنشاء شكلًا من خلال إضافة مواد مثل الطين، وتبدأ عمليات النحت بتصور الفنانين لشكل معين، وبعد هذا يقرر حجم المنحوتات والمواد التي سوف يستخدمها.

ومن الممكن أن يتم النحت بأنواع من المواد المختلفة مثل الطين، المعدن، الخشب، الزجاج أو الحجر، ولكن يُعتبر الطين هو الأفضل للمبتدئين، وبعد إتقان النحت بالطين، يكون من السهل استخدام المواد الأخرى، ويتوفر الطين المُستخدم في النحت في أنواع متنوعة، ومنها البلاستيلينا أو الطين الذي يقوم على الزيت، الطين الخزفي وكذلك عجين البوليمر، ويتوقف الاختيار بين أنواع الطين هذه، وفقًا لتفضيلات الفنان من حيث الإحساس وصلابة المادة.

وفي النهاية يُمكن القول بأن النحت يحتاج الكثير من الممارسة، ولكن بعد أن يتم التعود عليه يكون من السهل صنع الكثير من المنحوتات الرائعة، والتي يمكن وضعها كتحف فنية  في المنزل أو تقديمها كهدية يدوية للآخرين. [2]

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق