برجراف عن التدخين بالانجليزي قصير

كتابة: خلود صلاح آخر تحديث: 30 يوليو 2021 , 17:01

برجراف قصير عن التدخين

Certainly everyone knows about the harms of smoking, but they continue it, and after a while the negative effects on their health appear, as cigarettes contain nicotine, which leads to cancer and lung diseases, and others.

Despite its negatives, smokers may pay large sums of money every day to buy a pack of cigarettes. Unfortunately, the smoker does not only harm himself, but his family also inhales the smoke that results from cigarettes and thus harms them as well, and smoking causes many problems. that affects the digestive system, in addition to that the smoker often has an unpleasant odor in his clothes, hands, room, hair, in addition to making the color of the teeth yellow, even if the person quit after smoking, it is very difficult to get rid of these problems.

And every smoker should know that it is not impossible to stop smoking, but it only takes will and determination, and then try, and there are many ways to help treat smoking addiction.

As for the youth period, it is the period during which people begin to experience smoking, and therefore the family, the school, as well as the media must increase interest in spreading awareness among these young people and adolescents, so that they do not start smoking.

It must be known that stopping smoking may give us a completely new life, it will make the person more active, besides, it will help save a lot of money, as smoking is a bad habit but every smoker must stop smoking with his strong will.

ترجمة برجراف قصير عن التدخين

بالتأكيد يعلم الجميع عن أضرار التدخين، إلا أنهم يستمرون فيه، وبعد فترة تظهر التأثيرات السلبية على صحتهم، إذ أن السجائر تحتوي على النيكوتين وهو ما يؤدي إلى السرطان وأمراض الرئتين، وغيرها.

وعلى الرغم من سلبياته إلا أن المدخنين قد يدفعون مبالغ كبيرة يوميًا من أجل شراء علبة سجائر، ومن سوء الحظ أن المدخن لا يضر نفسه فقط، بل إن عائلته أيضًا تستنشق الدخان الذي ينتج عن السجائر وبالتالي يمسها الضرر أيضًا، كما أن التدخين يُسبب العديد من المشكلات التي تُصيب الجهاز الهضمي، إلى جانب أن المدخن في الغالب ما يكون لديه رائحة كريهة في ملابسه، يديه، غرفته، شعره، بالإضافة إلى أنه يجعل لون الأسنان أصفرًا، حتى لو أقلع الشخص بعدها عن التدخين فمن الصعب جدًا التخلص من تلك المشكلات.

ويجب على كل مدخن أن يعلم أنه ليس من المستحيل التوقف عن التدخين، ولكن الأمر يحتاج فقط إلى الإرادة والعزيمة، ثم المحاولة، وهناك العديد من الوسائل التي تُساعد على العلاج من إدمان التدخين.

أما عن فترة الشباب فتكون هي الفترة التي يبدأ فيها الأشخاص بتجربة التدخين، ولذا يجب على الأسرة والمدرسة وكذلك وسائل الإعلام زيادة الاهتمام بنشر التوعية بين هؤلاء الشباب والمراهقين، حتى لا يبدءون في التدخين.

ويجب العلم بأن التوقف عن التدخين قد يمنحنا حياة جديدة تمامًا، فسوف يجعل الشخص نشيطًا أكثر، إلى جانب أنه سوف يساعد في توفير الكثير من المال، إذ أن التدخين هو عادة سيئة ولكن يجب على كل مدخن أن يتوقف عن التدخين بإرادته القوية. [1]

تعبير عن التدخين بالانجليزي

Cigarettes have great damage to the lungs, yet many people still smoke despite the massive warnings that countries have published, and it is worth noting that the majority of cancer cases are caused by smoking, in addition to that it affects breathing and causes shortness of breath and coughing. , and it may reach the smoker to the paradox of life.

In addition to these damages, smoking has an impact on the well-being of people and their lives. It changes the sense of smell and taste, as well as reduces the ability to perform exercise or activities that require effort.

Smoking may have some effects on physical appearance, as it causes yellowing of the teeth and the appearance of aging skin, and there is research linking smoking with the possibility of depression or anxiety.

It is good that there are many ways by which to stay away and stop smoking, and it is also possible to use nicotine substitutes instead of relying on nicotine itself, as they may have a role in reducing withdrawal symptoms and craving for the smoker, and chewing gum or lozenges and other Methods play a major role in the period of abstinence from smoking.

But before all these means, the smoker must have a strong will to help him stop smoking, as everything comes first from the determination, then the attempt, and smokers must know that they are not only harming themselves, but also everyone who inhales the smoke of their cigarettes.

If anyone feels that he has become a slave to cigarettes, he should understand that it is not too late to stop smoking, and that any smoker can quit completely, and then he will notice that the benefits become evident within a few days of quitting smoking.

ترجمة تعبير عن التدخين بالانجليزي

إن السجائر لها أضرار كبيرة على الرئتين، ومع ذلك فإن الكثير من الأشخاص ما زالوا يدخنون على الرغم من التحذيرات الهائلة التي قامت الدول بنشرها، ومن الجدير بالذكر أن غالبية حالات السرطان تكون ناتجة عن التدخين، إلى جانب أنه يؤثر على التنفس ويسبب ضيقًا في التنفس والسعال، وقد يصل الأمر بالمدخن إلى مفارقة الحياة.

وإلى جانب تلك الأضرار فإن التدخين له تأثير على رفاهية الأشخاص وممارسة حياتهم، فهو يعمل على تغيير حاسة الشم والتذوق، وكذلك يقلل من القدرة على أداء التمارين الرياضية أو الأنشطة التي تتطلب بذل مجهود.

وقد يكون للتدخين بعض الأثار على المظهر الجسدي، فهو يُسبب اصفرار الأسنان، وشكل الجلد المسن، وهناك أبحاث ربطت بين التدخين واحتمالية الإصابة بالاكتئاب أو القلق.

ومن الجيد أن هناك الكثير من الوسائل التي يمكن من خلالها الابتعاد والتوقف عن التدخين، وكذلك من الممكن استخدام بدائل النيكوتين بدلًا من الاعتماد على النيكوتين نفسه، فهي قد يكون لها دور في تقليل أعراض الانسحاب والشغف لدى المدخن، كما أن للعلكة أو أقراص الاستحلاب وغيرها من الطرق دور كبير في فترة الامتناع عن التدخين.

ولكن قبل كل تلك الوسائل يجب أن يكون لدى المدخن الإرادة القوية التي تُساعده في التوقف عن التدخين، إذ أن كل شيء يأتي أولًا من العزيمة، ثم المحاولة، ولابد أن يعلم المدخنون بأنهم لا يضرون أنفسهم فقط، بل يضرون كل من يستنشق دخان سجائرهم.

وإذا شعر أي شخص بأنه أصبح عبدًا للسجائر، فينبغي عليه أن يفهم أن الأوان لم يفت بعد للامتناع عن التدخين، وأن أي مدخن يستطيع الإقلاع عنها نهائيًا، وعندها سوف يلاحظ أن الفوائد أصبحت واضحة في خلال أيام قليلة من الإقلاع عن التدخين. [2]

الوسوم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق