قصة قصيرة بالانجليزي

القصة القصيرة عادة ما تهتم بتأثير واحد يتم نقله في حلقة واحدة أو عدد قليل من الحلقات أو المشاهد المهمة، ويشجع النموذج الاقتصاد على الإعداد والسرد الموجز، ويتم الكشف عن شخصية في العمل وحكاية مثيرة ولكن نادرا ما تم تطويرها بشكل كامل، وعلى الرغم من نطاقه المحدود نسبيًا إلا أنه يتم الحكم على القصة القصيرة من خلال قدرتها على تقديم معالجة كاملة لشخصياتها وموضوعها .

The short story is usually concerned with a single effect conveyed in only one or a few significant episodes or scenes. The form encourages economy of setting, concise narrative, and the omission of a complex plot; character is disclosed in action and dramatic encounter but is seldom fully developed. Despite its relatively limited scope, though, a short story is often judged by its ability to provide a “complete” or satisfying treatment of its characters and subject.

قصص قصيرة

The Bogey Beast by Flora Annie Steel

A woman finds a pot of treasure on the road while she is returning from work. Delighted with her luck, she decides to keep it. As she is taking it home, it keeps changing. However, her enthusiasm refuses to fade away.

What Is Great About It: The old lady in this story is one of the most cheerful characters anyone can encounter in English fiction. Her positive disposition (personality) tries to make every negative transformation seem like a gift, and she helps us look at luck as a matter of perspective rather than events.

The Tale of Johnny Town-Mouse by Beatrix Potter

Timmie Willie is a country mouse who is accidentally transported to a city in a vegetable basket. When he wakes up, he finds himself in a party and makes a friend. When he is unable to bear the city life, he returns to his home but invites his friend to the village. When his friend visits him, something similar happens.

What Is Great About It: Humans have been living without cities or villages for most of history. That means that both village and city life are recent inventions. And just like every other invention, we need to decide their costs and benefits.

The story is precisely about this debate. It is divided into short paragraphs and has illustrations for each scene. This is best for beginners who want to start reading immediately.

The Night Train at Deoli” by Ruskin Bond

Ruskin Bond used to spend his summer at his grandmother’s house in Dehradun. While taking the train, he always had to pass through a small station called Deoli. No one used to get down at the station and nothing happened there. Until one day he sees a girl selling fruit and he is unable to forget her.

What Is Great About It: Ruskin Bond is a writer who can communicate deep feelings in a simple way. This story is about our attachment to strangers and why we cherish them even though we do not meet them ever again.

ترجمة القصص بالعربية

1- الوحش الشبح

يحكي عن امرأة تجد وعاء من الكنز على الطريق أثناء عودتها من العمل وتكون سعيدة بحظها ، وتقرر أن تحتفظ به، وعندما تأخذ الوعاء الى المنزل فإنها تتغير باستمرار، ومع ذلك ، ترفض حماستها أن تتلاشى، وما هو عظيم حول هذا الموضوع، إن السيدة العجوز في هذه القصة هي واحدة من أكثر الشخصيات المبهجة التي يمكن لأي شخص أن يواجهها في الخيال، حيث تحاول تصرفاتها الإيجابية أن تجعل كل تحول سلبي يبدو كهدية، وتساعدنا على النظر إلى الحظ كمسألة منظور بدلا من الأحداث .

2- قصة جوني تاون ماوس، بياتريكس بوتر

Timmie Willie هو فأر يتم نقله عن طريق الخطأ إلى مدينة في سلة الخضروات، وعندما يستيقظ يجد نفسه في حفلة ويقيم صداقة، وعندما لا يتمكن من تحمل حياة المدينة ، يعود إلى منزله لكنه يدعو صديقه إلى القرية وعندما يزوره صديقه تبدأ احداث حياتهم بالتغيير، والمبهج بالقصة انه عاش البشر من دون مدن أو قرى معظم التاريخ، وهذا يعني أن حياة القرية والمدينة هي اختراعات حديثة، ومثل أي اختراع آخر نحتاج إلى استكشاف ذلك، والقصة هي بالضبط حول هذا النقاش وهو مقسم إلى فقرات قصيرة ويحتوي على رسوم توضيحية لكل مشهد، وهذا أفضل للمبتدئين الذين يرغبون في البدء في القراءة على الفور .

3- القطار الليلي في Deoli

اعتاد روسكين بوند أن يقضي فصل الصيف في منزل جدته في دهرادون، وأثناء أخذ القطار كان عليه دائمًا المرور عبر محطة صغيرة تسمى Deoli ، ولا أحد اعتاد النزول في المحطة ولم يحدث شيء هناك من قبل، حتى اليوم الذي يرى فيه فتاة تبيع الفاكهة والتي هو غير قادر على نسيانها، وما هو عظيم حول هذا الموضوع، أن روسكين بوند هو الكاتب الذي مكن التواصل للمشاعر العميقة بطريقة بسيطة، وهذه القصة تدور حول تعلقنا بالغرباء ولماذا نعتز بهم رغم أننا لا نلتقي بهم مرة أخرى .

الوسوم :

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

ريهام عبد الناصر

يوماً ما ستكون لي بصمة يكتب عنها التاريخ وتتناقلها الاجيال

(1) Reader Comment

  1. A
    A
    2019-07-06 at 15:32

    شكرا

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *