تعبير عن نفسي بالانجليزي

يمكننا أن نقول أشياء كثيرة جيدة وأخرى سيئة، ولكننا جميعا نريد أن نكون قادرين على قول أشياء تجعلنا نشعر بالرضا عن أنفسنا وتأثيرنا على الآخرين، وإذا كنت تريد أن تكون ناجحا، وإذا كنت تريد أن تكون سعيدا، إذا كنت تريد أن تكون بصحة جيدة ، فإن طريقة عيش تلك الحياة هي أن تعرف أنك تعيش حياة ذات مغزى، وإليك بعض الأشياء التي يجب أن تكون قادراً على قولها لتسمح لحياتك أن تكون بطريقتك .

كيف تكتب تعبير عن نفسك

We can say many things–good and bad–but we all want to be able to say things that will make us feel good about ourselves and our influence on others.

If you want to be successful, if you want to be happy, if you want to be healthy, the way to cultivate that life is to know you are living a life that is meaningful.

Here are a few things you should be able to say to let your life be your voice.

I followed my heart

Life is short and everyone has something that they are passionate about. Be able to say that you didn’t let fear hold you back. The cost of not following your heart is spending the rest of your life wishing you had.

I believe in myself

Even if you fail, it doesn’t mean you will continue to fail. Be able to say you believed in yourself and kept trying. Everything that is successful will begin with you believing in yourself.

3. I treat others the way I want to be treated

Talk to people the way you want to be spoken to; respect people as you wish to be respected. Your status, religion, race, political views, or culture don’t matter–being a good person really is as simple as following the golden rule and treating others as you would like them to treat you.

4. I understand how precious time is

Be able to say that you didn’t waste time. Remember that time is free but priceless, that you can’t own it but you can spend it–wisely or unwisely. Treat time as a resource to be invested carefully.

5. I look for positivity in all things

Instead of thinking of all the things that can go wrong, become one of the people who look on how they go right. Your mind is powerful, and when you fill it with positivity your life naturally becomes positive. When you think positive thoughts, positive things will happen.

6. I trust my intuition

Don’t let anyone talk you out of what you know to be true. Trust your inner voice and allow yourself to be led by your intuition. The  more empowered you become, the stronger you become and the happier you become. Avoid going against your better judgment or getting talked into things that don’t feel right.

7. I speak up

When you don’t speak up for the things that matter to you, you are not being true to yourself. When you speak your mind, you stand with confidence and gain courage.

8. I am a tough person who has made it through tough times

The times when life is toughest are often the times that lead you to the most meaningful discoveries. When times are tough, dare to be tougher. Anyone can run away, but facing problems and working through them makes you strong

9. I am good at letting people know they matter

No matter how busy you are, make time to let people know they matter. Be there for them, make plans with them, set aside time for relationships.

10. I am a responsible person

Don’t be the person who blames others or makes excuses. One of the most important keys to success is having the discipline to do what you know you should do even when you don’t feel like doing it–and those daily decisions often involve taking responsibility for your own choices and actions. Remember that your actions do affect other people, so always be careful with what you say and do.

1- اتبع قلبي

الحياة قصيرة وكل شخص لديه شيء متحمس له، فكن قادراً على القول أنك لم تدع الخوف يعيقك، وتكلفة عدم اتباع قلبك هي قضاء بقية حياتك التي لا ترغب بها ولا بعيشها .

2- اؤمن بنفسي

حتى لو فشلت هذا لا يعني أنك سوف تستمر بـ الفشل، كن قادرا على القول أنك كنت تؤمن بنفسك وواصلت المحاولة، وكل ما هو ناجح سيبدأ معك عندما تؤمن بنفسك .

3- أعامل الآخرين بالطريقة التي أريد أن أعامل بها

تحدث مع الناس بالطريقة التي تريد التحدث بها، واحترم الناس كما تحب أن يحترمك الناس، ولا يهم وضعك أو دينك أو عرقك أو آرائك السياسية أو ثقافتك، فكونك شخصا جيدا في الحقيقة هو بسيط كاتباع القاعدة الذهبية ومعالجة الآخرين كما تريدهم أن يعاملك .

4- أفهم كم أن الوقت الثمين

كن قادراً على القول أنك لم تضيع الوقت، وتذكر أن الوقت مجاني ولكن لا يقدر بثمن، بحيث لا يمكنك امتلاكه ولكن يمكنك إنفاقه بحكمة، وعامل الوقت كمورد واستثمره بعناية .

5- أبحث عن الإيجابية في كل الأشياء

بدلاً من التفكير في كل الأشياء التي يمكن أن تسير على نحو خاطئ ، أصبح أحد الأشخاص الذين ينظرون إلى كيفية سيرهم بشكل صحيح، إن عقلك قوي وعندما تملأه بإيجابية تصبح حياتك طبيعية بشكل إيجابي، وعندما تفكر في الأفكار الإيجابية ، ستحدث أشياء إيجابية .

6- أثق بحدسي

لا تدع أي شخص يتحدث معك عما تعرفه ليكون صحيحًا، ثق بصوتك الداخلي واسمح لنفسك أن تقودها حدسك، وكلما أصبحت أكثر قوة كلما أصبحت أقوى وأصبحت أكثر سعادة، ويجب تجنب الاعتراض على حكمك بشكل أفضل أو التحدث إلى أمور لا تشعر بأنها صحيحة.

7- التكلم مع نفسي

عندما لا تتحدث عن الأشياء التي تهمك فأنت لست صادقاً مع نفسك، وعندما تتحدث مع عقلك فإنك تقف بثقة وتكتسب الشجاعة .

8- أنا شخص قوي نجح في أوقات عصيبة

غالباً ما تكون الأوقات التي تكون فيها الحياة أصعب هي الأوقات التي تقودك إلى أكثر الاكتشافات ذات المغزى، وعندما تكون الأوقات صعبة تجرأ على أن تكون أكثر صرامة، ويمكن لأي شخص الهرب ولكن مواجهة المشاكل والعمل من خلالها يجعلك قويًا .

9- أجعل الناس يعرفون انهم مهمون

بغض النظر عن مدى انشغالك خصص وقتًا للسماح للأشخاص بمعرفة أهميتهم، وكن هناك معهم وضع الخطط معهم، وخصص وقتًا للعلاقات العاطفية .

10- أكون شخص مسئول

لا تكون الشخص الذي يلوم الآخرين أو يقدم الأعذار، وأحد أهم مفاتيح النجاح هو امتلاك الانضباط لفعل ما تعرف أنه يجب عليك فعله حتى عندما لا ترغب في القيام به، وغالباً ما تتضمن هذه القرارات اليومية تحمل المسؤولية عن اختياراتك وأفعالك، وتذكر أن أفعالك تؤثر على الآخرين، لذلك كن حذرا دائما مع ما تقوله وتفعله .

الوسوم :

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

عبير محمد

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *