رسالة ايميل بالانجليزي الى صديق

يمكن توجيه رسالة شخصية بـ اللغة الإنجليزية إلى صديق قديم أو إلى صديق جديد ، لا تعرفه بعد. يجب أن تكون نبرة خطابك دافئة وتبين مدى اهتمامك بصديقك. نظرًا لأن هذه رسالة غير رسمية ، يمكنك العمل على اللون والخط من العبارات الفردية التي تؤكد على شعورك تجاه صديقك.

طريقة إرسال ايميل إلى صديق

1- To

2- Name

3- Address

4- Date

5- Dear (Name)

6- Hi! Missing you a lot. How are you and the other family members? Give my regards to the elders and love to youngers. Life has suddenly become very busy but at the same time quite lonely. My job is quite lucrative con­sidering the perks I’m getting. How are things at your front? Hope you are continuing with your legal practice, but then such a small city like (Place Name), does not give you much to do. In case you are interested to come down to  (Place Name) then let me know, I’ll try to do something for you. No doubt there is lot of competition in (Place Name), but knowing you well I’m sure that you can make a good headway, once you get a break. At this time  (Place Name) is literally boiling and with sudden power-cuts, things have become worse. However, I have adjusted to the busy-life of this city and in the evenings usually go to watch some good English plays. I have also taken the membership of American Library and British Library and is having a great time with good books-as you know my passion for reading .

أهمية وجود الأصدقاء

1- Friends Keep Us Mentally and Physically Strong

One of the most overlooked benefits of friendship is that it helps keep our minds and bodies strong. In fact, it’s as important to our physical health as eating well and keeping fit. A recent Harvard study concluded that having solid friendships in our life even helps promote brain health.

Friends helps us deal with stress, make better lifestyle choices that keep us strong, and allow us to rebound from health issues and disease more quickly Friendship is equally important to our mental health. One study even suggested spending time with positive friends actually changes our outlook for the better. That means we’re happier when we choose to spend time with happy people. (All the more reason to leave that toxic friendship behind.)

2- Friends Help Us Weather Lonely Times

Friends don’t completely cure loneliness (that’s a common myth) but they do help us during lonely times. We learn how to accept kindness and also to reach out when we need help. Those painful times when we might be without friends also help us to appreciate the friendships that come in and out of our lives.

Having a steady stream of friends lets us know that some friendships won’t last forever but each one brings something special. We learn more about ourselves and how important it is to have someone, just one person, who knows and understands you. This is the key to coming out of loneliness.

الترجمة

1- إلى .

2- اسم .

3- عنوان .

4- تاريخ .

5- عزيزي (الاسم) .

مرحبا، افتقدك كثيرا، كيف حالك وحال أفراد الأسرة الآخرين، أوصل تحياتي لكبار السن، قد أصبحت الحياة فجأة مشغولة للغاية ولكن في نفس الوقت أشعر بـ الوحدة، وظيفتي مربحة للغاية بالنظر إلى الامتيازات التي أحصل عليها، اخبرني كيف هي الأشياء في عملك، آمل أن تستمر مع ممارستك القانونية، لكن مثل هذه المدينة الصغيرة مثل (اسم المكان) ، لا تعطيك الكثير لتفعله إذا كنت مهتما بالانضمام إلى في (اسم المكان) فأخبرني بذلك ، وسأحاول أن أفعل شيئًا من أجلك، لا شك أن هناك الكثير من المنافسة في (اسم المكان)، ولكن مع معرفتك جيدا، فأنا متأكد من أنه يمكنك تحقيق تقدم جيد، لقد تعود على هذه الحياة المزدحمة لهذه المدينة، ففي المساء عادة ما أذهب لمشاهدة بعض المسرحيات الإنجليزية الجيدة، كما أنني أخذت عضوية المكتبة الأمريكية والمكتبة البريطانية، وقد قضيت وقتا ممتعا مع قراءة كتب جيدة كما تعلم شغفي بالقراءة، اخبرني عنك .

أهمية وجود الأصدقاء

1- واحدة من أكثر فوائد الصداقة التي يتم إغفالها هي أنه يساعد على الحفاظ على عقولنا وأجسادنا قوية

في الواقع من المهم لصحتنا البدنية أن تأكل جيدا وتحافظ على لياقتك، واثبتت دراسة حديثة في هارفارد إلى أن وجود صداقات قوية في حياتنا يساعد على تعزيز صحة الدماغ، ويساعدنا الأصدقاء على التعامل مع الإجهاد وخيارات أفضل لأسلوب الحياة التي تحافظ على قوتنا ، وتسمح لنا بالارتداد من المشكلات الصحية والمرض بسرعة أكبر، فالصداقة لا تقل أهمية عن الصحة العقلية، حتى أن إحدى الدراسات اقترحت قضاء بعض الوقت مع الأصدقاء الإيجابيين في الواقع تغير توقعاتنا للأفضل، وهذا يعني أننا أكثر سعادة عندما نختار قضاء بعض الوقت مع أشخاص سعداء .

2- الأصدقاء لا يتركونك تشعر بالوحدة

الأصدقاء لا يعالجون الوحدة تماما، لكنهم يساعدوننا في الأوقات الحزينة، ونتعلم كيفية قبول اللطف والتواصل أيضا عندما نحتاج إلى المساعدة، وهذه الأوقات المؤلمة التي قد نكون فيها بدون أصدقاء تساعدنا أيضا على تقدير الصداقات، ويتيح لنا وجود عدد ثابت من الأصدقاء معرفة أن بعض الصداقات لن تدوم إلى الأبد، ولكن كل واحدة منها تجلب شيئا خاصا، ونتعلم المزيد عن أنفسنا ومدى أهمية وجود شخص ما ، شخص واحد فقط يعرفك ويفهمك، وهذا هو المفتاح للخروج من الشعور بالوحدة .

الوسوم :

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

ايمان محمود

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *