تعبير عن مهنة الطبيب بالانجليزي

مهنة الطبيب واحدة من أهم المهن الحساسة و الهامة ، تلك المهنة التي من فضلها يتم انقذ العديد من الأشخاص من الموت ، و هناك العديد من التخصصات بهذه المهنة.

تعبير عن الطبيب بالانجليزي

Medical doctors examine, diagnose and treat patients. They can specialize in a number of medical areas, such as pediatrics, anesthesiology or cardiology, or they can work as general practice physicians. Becoming a medical doctor requires earning a doctoral degree in medicine and participating in clinical rotations. It’s also common for medical school graduates to enroll in a residency program to study a specialty. Medical doctors need state licensure, and certification may also be required for some specialists.

Job Description

Medical doctors (M.D.s) diagnose patient conditions using examinations and tests. Based on their findings, they prescribe treatment and medications to attempt to heal any illnesses or injuries. General practitioners and pediatricians have a wide range of medical knowledge, and they are often the first types of doctors who patients visit. Most doctors routinely work in teams, with nurses and aides assisting them in well-lit work locations.

Workplace

Doctors may work long and unpredictable hours dictated by the needs of their patients. Additionally, doctors may need to travel amongst various locations, such as offices, hospitals and clinics, in order to provide patient care. Doctors who practice in healthcare organizations or groups have less work independence but may obtain more time off as a result of patient coverage.

Job Options

M.D.s are sometimes referred to as allopathic physicians. As needed, medical doctors might refer patients to specialists who focus on specific medical areas, such as anesthesiology, cardiology, psychology and internal medicine. Specialists are experts in their field and complete additional residency training, and become board certified in their specialty.

Career Information

From 2014 to 2024, the U.S. Bureau of Labor Statistics (BLS) expected job opportunities for physicians and surgeons to increase by 14%, much faster than that of most other occupations, as existing doctors retire and a growing population demands more medical services. Low-income and rural areas were projected to have an especially high demand for doctors. Cardiologists and radiologists might find particularly strong career opportunities due to a rising elderly population and increase in the risk of cancer and heart disease.

Salary Information

Income for medical doctors varies significantly based on their amount of experience and area of specialty. For example, the BLS reported, as of May 2015, family and general practice doctors earned an average annual salary of $192,120; meanwhile, anesthesiologists averaged $258,100 per year. A medical doctor treats and cares for patient’s health. The job requires a medical degree and a state license to practice medicine.

الترجمة

الأطباء يقومون بفحص وتشخيص وعلاج المرضى. يمكنهم التخصص في عدد من المجالات الطبية ، مثل طب الأطفال أو التخدير أو أمراض القلب ، أو يمكنهم العمل كأطباء ممارسين عامين. يتطلب أن تصبح طبيب الحصول على درجة الدكتوراه في الطب والمشاركة في دورات سريرية. من الشائع أيضًا لخريجي كلية الطب التسجيل في برنامج إقامة لدراسة التخصص. يحتاج الأطباء إلى ترخيص من الدولة ، وقد تكون الشهادات مطلوبة أيضًا لبعض المتخصصين.

المهام الوظيفية

يقوم الأطباء (M.D.s) بتشخيص حالات المرضى باستخدام الفحوصات والاختبارات. بناءً على النتائج التي توصلوا إليها ، يصفون العلاج والأدوية لمحاولة علاج أي أمراض أو إصابات. يتمتع الممارسون العامون وأطباء الأطفال بمجموعة واسعة من المعرفة الطبية ، وغالبًا ما يكونون من النوع الأول من الأطباء الذين يزورهم المرضى. يعمل معظم الأطباء بشكل روتيني في فرق ، حيث تساعدهم الممرضات والمساعدين في مواقع العمل المضاءة جيدًا.

مكان العمل

قد يعمل الأطباء لساعات طويلة ولا يمكن التنبؤ بها تمليها احتياجات مرضاهم. بالإضافة إلى ذلك ، قد يحتاج الأطباء إلى السفر بين مواقع مختلفة ، مثل المكاتب والمستشفيات والعيادات ، لتوفير رعاية المرضى. يتمتع الأطباء الذين يمارسون مهنة في منظمات أو مجموعات الرعاية الصحية باستقلال أقل في العمل ولكنهم قد يحصلون على المزيد من الوقت بسبب تغطية المرضى.

خيارات الوظيفة

يشار إلى الطبيب في بعض الأحيان باسم أطباء الوباتشيك. حسب الحاجة ، قد يحيل الأطباء المرضى إلى المتخصصين الذين يركزون على مجالات طبية محددة ، مثل التخدير وأمراض القلب وعلم النفس والطب الباطني. المتخصصون هم خبراء في مجالهم ويكملون تدريبًا إضافيًا على الإقامة ويصبحون كفء في مجال تخصصهم.

المعلومات المهنية

من عام 2014 إلى عام 2024 ، توقع مكتب إحصاءات العمل (BLS) بالولايات المتحدة زيادة فرص العمل للأطباء والجراحين بنسبة 14 ٪ ، أسرع بكثير من معظم المهن الأخرى ، حيث يتقاعد الأطباء الحاليون ويطلب عدد متزايد من السكان المزيد من الخدمات الطبية. من المتوقع أن تشهد المناطق ذات الدخل المنخفض والمناطق الريفية ارتفاعًا كبيرًا في الطلب على الأطباء. قد يجد أطباء القلب والأخصائيون فرص عمل قوية بشكل خاص بسبب ارتفاع عدد المسنين وزيادة خطر الإصابة بالسرطان وأمراض القلب.

معلومات عن رواتب الأطباء

يختلف دخل الأطباء بشكل كبير بناءً على مقدار خبرتهم ومجال تخصصهم. على سبيل المثال ، ذكرت BLS ، اعتبارًا من مايو 2015 ، حصل أطباء الأسرة والممارسين العامين على راتب سنوي متوسط ​​قدره 192،120 دولارًا ؛ وفي الوقت نفسه ، بلغ متوسط ​​عدد أطباء التخدير 258100 دولار في السنة. الطبيب يعالج ويعتني بصحة المريض. وتتطلب الوظيفة الحصول على شهادة طبية ورخصة دولة لممارسة الطب.

الوسوم :
الوسوم المشابهة : , ,

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

esraa hassan

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *