معلومات عن كرة القدم بالانجليزي مع الترجمة

تعد كرة القدم واحدة من أكثر الألعاب شعبية في جميع أنحاء العالم ، وتقام العديد من بطولات كرة القدم حول العالم كل عام لتتشارك فيها مختلف الفرق التابعة للدول ولديها جمهورها المتحمس ويعشقها الكبار والصغار .

معلومات عن كرة القدم بالانجليزي

Football is one of the most exciting games played world over. It also happens to be one of the oldest games. People have loved playing as well as watching this game since centuries.the game that we know today, is played between two teams with 11 players in each team. It is played with a big circular ball which is kicked by the players with the aim to hit the goal. It takes a lot of energy and enthusiasm to win the game.

Football has been recognized as one of the most popular games across the globe. Almost every country in the world has its set of football teams and enthusiastic football fans. Several football tournaments are held each year at national and international level. The popularity of this game can very well be judged by the excitement that builds among the general public during these matches.

It is said that the game of football was invented by England in the mid 19th century. However, the Chinese claim that it was invented by them. The International Football Association Board has set the rule of the football game to maintain uniformity and carry out the international tournaments smoothly.

Federation Internationale de Football Association (FIFA) organizes Football World Cup every four years. Football teams from various countries participate in the world cup. This is one of the biggest sports events worldwide and is awaited eagerly by football fans.

Football is a game that involves kicking of ball with the feet to make a goal. Two teams comprising of eleven players each compete against each other to emerge winner in this game. It is played at international level by teams belonging to various countries.

History of the Modern Football

The game of football is said to be invented in the mid-19th century. In the year 1863 rugby football and association football branched off and Football Association in England was established. However, China claims to have played the first version of football centuries ago.

Charles Goodyear designed and crafted the very first vulcanized rubber football in the year 1855. Most of the footballs are now being made with rubber bladders.

The first international association football match was played between Scotland and England in the year 1872. The match played by the national teams of England and Scotland was held at Scotland Cricket Club’s ground located at Hamilton Crescent in Partick Scotland.

Why was it named Football

Contrary to the popular belief, football is not named so because it is played with the feet. It is named football because it is played on the foot and not on the horseback like other royal games in England. A number of other reasons have also been given for naming it so.

ترجمة معلومات عن كرة القدم

كرة القدم من أكثر الألعاب العالمية إثارة ، كما أنها واحدة من أقدم الألعاب الموجودة ، وهي من الألعاب المحبوبة بين الناس والتي يحبون مشاهدتها وتشجيعها ، كانت معروفة قديما بأسماء مختلفة في أنحاء من العالم ، ولكن قواعد اللعبة كانت هي نفسها تقريبا في كل مكان ، والملامح الرئيسية للعبة التي نعرفها اليوم ، أنه يتم لعبها بين فريقين يضما 11 لاعبًا في كل فريق ، ويتم لعبها بكرة دائرية كبيرة يتم ركلها بواسطة اللاعبين حتى يتم إحراز الأهداف في الفريق الخصم ، يتطلب الأمر الكثير من الطاقة والمهارة والحماس للفوز باللعبة .

وتعتبر كرة القدم واحدة من أكثر الألعاب شعبية في جميع أنحاء العالم ، وتحتوي كل دولة في العالم تقريبًا على فريق لكرة القدم والمشجعين المتحمسين ، وتقام العديد من بطولات كرة القدم سنويا على الصعيدين الوطني والدولي ، ويمكن الحكم على شعبية هذه اللعبة من خلال الإثارة التي تبنيها بين عامة الناس خلال هذه المباريات .

يقال إن لعبة كرة القدم اخترعتها إنجلترا في منتصف القرن التاسع عشر ، ومع ذلك فإن الصينيين يدعون أنه اختراعهم ، وقد وضع مجلس الاتحاد الدولي لكرة القدم قواعد للعب كرة القدم حفاظا على توحيد اللعبة على المستوى الدولي .

ينظم الاتحاد الدولي لكرة القدم (FIFA) كأس العالم لكرة القدم كل أربع سنوات ، تشارك فرق كرة القدم من مختلف البلدان فيها ، ويعد هذا أكبر الأحداث الرياضية في جميع أنحاء العالم وينتظره المشجعين من أنحاء العالم بفارغ الصبر .

كرة القدم هي لعبة تعتمد على ركل الكرة بالقدمين لإحراز هدف ، ويتنافس فريقان يتألف كل منهما من أحد عشر لاعبًا ضد بعضهم البعض ليكون هناك فائزا في نهاية اللعبة ، لعبت هذه اللعبة على المستوى الدولي من قبل فرق تنتمي إلى مختلف البلدان ، على عكس الرياضات الأخرى .

تاريخ كرة القدم الحديثة

يقال إن لعبة كرة القدم اخترعت في منتصف القرن التاسع عشر ، ففي عام 1863 أنشأ اتحاد كرة القدم في إنجلترا ، ومع ذلك تدعي الصين أنها لعبت النسخة الأولى من كرة القدم منذ قرون .

قام تشارلز جوديير بتصميم أول كرة قدم من المطاط في عام 1855 ، ويتم تصنيع معظم كرات القدم الآن باستخدام دعامات مطاطية ، وقد عُقدت أول مباراة لكرة القدم على مستوى الاتحاد الدولي بين اسكتلندا وإنجلترا في عام 1872 ، وعقدت المباراة التي لعبتها الفرق الوطنية لإنجلترا واسكتلندا في ملعب نادي اسكتلندا للكريكيت الواقع في هاميلتون كريسنت في بارتيك اسكتلندا .

لماذا سميت كرة القدم

خلافًا للاعتقاد السائد ، فإن كرة القدم لم يتم تسميتها على هذا النحو لأنها لعبت بالأقدام ، وإنما سميت لأنها لم تلعب على ظهور الخيل مثل الألعاب الملكية الأخرى في إنجلترا .

المراجع:
الوسوم :
الوسوم المشابهة : , ,

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

Tasneim

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *