موضوع تعبير بالانجليزي عن التسامح

التسامح من أفضل القيم التي علينا اتباعها في حياتنا اليومية ، و هناك العديد من المواقف لتي كانت في حياة نبينا الكريم التي توضح قيمة التسامح.

تعبير عن التسامح

– Tolerance is the source of love and happiness. It is our way to God and the bridge that makes us to blame, shame and shame and teaches us that love is the source of happiness.

– Tolerance is the purity of the heart and soul and increases our connection to sanctities and feel safe and sends peace to ourselves and to the internal peace and purifies the air around us.

– Tolerance is to give up revenge, distance from hatred or anger, to increase self-confidence, to defeat and demean the demons, to forget the painful past, to abuse the others, and to take the decision to put a new beginning to our relationship with ourselves and others, not to suffer more, to heal ourselves from pain, Defects.

The importance of tolerance

There is no doubt that tolerance of the great principles teaches us the dream and forgiveness of all wrong because we are all people of sin and sin of tolerance is what restores the cracks that cause harm to others.

The concept of tolerance

Is a willingness to accept ideas and interests that conflict with our interests and ideas, and to define tolerance as an appreciation of cultural diversity and diversity in human expressions and attributes. It is a recognition of the rights and freedoms of others. The practice of tolerance does not mean giving up one’s rights or complacency in his beliefs or accepting any form of social injustice and not opposing it with human rights.

Tolerance in the Islamic religion

– The religion of Islam is one of the most sacred religions that encourage tolerance. Tolerance is considered a precious value, human value, moral value, and social value. There are verses in the Holy Quran and many prophetic traditions that say tolerance. Tolerance is a kind of pleasing God Blessed and exalted, and also considered a kind of spreading good in society, and makes all races living on the face live in peace with each other as long as there is tolerance among them. The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) gave us tolerance, and mentioned it in more than one place in the hadeeths of the Prophet, and the Prophet was tolerant, so all Muslims should follow him and reward the Muslims for his followers.

– We have come to many of the pictures in which our noble Prophet forgave and forgave those who wronged him and assaulted him, and those who worked to get him out of the circuit and from his country, and who should kill him, and those who accuse him of lying, and claimed that he is crazy and no one should believe him, And on the day that Mecca was opened, in addition to the fact that he did not force the Arab tribes to follow the followers of Islam and left them the freedom of belief and some of the tribes defeated them on religion And made treaties with them, and these provisions provide for freedom of worship, p Addition to that it did the same with the Jewish tribes left them freedom of religion, and allowed them to perform their rituals freely.

– And this is one of the best and best forms of tolerance is tolerance of other religions, and left them freedom of belief and not to force them to something, and also when our Prophet forgave each of his ears and everyone who used it, and examples of tolerance in the life of the Messenger of Allah that the Messenger of Allah The Messenger of Allah (peace and blessings of Allaah be upon him) went to him to reassure him. This is one of the most beautiful and noble forms of tolerance. Our noble messenger is an example for all Muslims. It is our duty to follow him. In all, we do as he does so we succeed in our lives, and even win a World and the Hereafter, and win the love of God and love of angels, and love of all people, because if you love God planted a slave of his love in the hearts of people

ترجمة تعبير عن التسامح

– إن التسامح هو مصدر الحب والسعادة وهو طريقنا إلى الله والجسر الذي يجعلنا نفارق اللوم والذنب والخزي ويعلمنا أن الحب هو مصدر السعادة.

– التسامح هو الطهارة للقلب والروح ويزيد صلتنا بالمقدسات ويشعرنا بالأمن ويرسل الطمأنينة لأنفسنا ويسمو بها إلي السلام الداخلي وينقي الهواء من حولنا .

– التسامح هو التخلي عن الأنتقام والبعد عن الكره أو الغضب وزيادة الثقة بالنفس وتلجيم  وساوس الشيطان ونسيان الماضي الأليم وإساءة الآخرين لنا ومآخذ القرار بأن نضع بداية جديدة لعلاقتنا بأنفسنا و الآخرين وألا نعاني أكثر من ذلك ونعالج أنفسنا من الألم ونفتح نوافذ علي جمال الآخرين ومميزاتهم وعدم التركيز مع العيوب.

اهمية التسامح

مما لا شك فيه أن التسامح  من المبادئ العظيمة يعلمنا الحلم والصفح عن كل مخطئ لأننا كلنا أهل خطأ ونذنب التسامح هو ما يرمم الشروخ التي تسبب فيها إيذاء الآخرين.

مفهوم التسامح

هو إستعداد لتقبل الأفكار والمصالح التي تتعارض مع مصالحنا وأفكارنا ، وتعريف التسامح بأنه تقدير الإختلاف الثقافي والتنوع في أشكال التعبير والصفات الإنسانية. وهو إعتراف بحقوق وحريات الآخرين، حيث أن ممارسة التسامح لا تعني تنازل المرء عن حقوقه أو التهاون في معتقداته أو قبوله لأي صورة من صور الظلم الإجتماعي ولا تعارض بينه وبين حقوق الإنسان .

التسامح في الدين الإسلامي

– إن دين الإسلام من أكثر الأديان السماوية التي تحثنا على التسامح، حيث أن التسامح يعتبر قمية ثمينة قيمة إنسانية وقيمة أخلاقية، وقيمة إجتماعية، وقد جاء آيات في القرآن الكريم، والكثير من الأحاديث النبوية التي تنص على التسامح، وذلك لأن التسامح هو نوع من إرضاء الله تبارك وتعالى، وأيضًا يعتبر نوع من نشر الخير في المجتمع، ويجعل جميع الأجناس التي تعيش على وجه تعيش في سلام مع بعضها البعض طالما تواجد التسامح بينهم. ولقد وصانا الرسول الكريم بالتسامح، وذكره في أكثر من موضع في الأحاديث النبوية، والرسول كان متسامحًا، لذلك يجب على كل المسلمين أن يتبعوه ويثاب المسلم على أتباعه.

– وقد جاء إلينا الكثير من الصور التي سامح فيها رسولنا الكريم وصفح بها عمن ظلمه وأعتدى عليه، وعلى من عمل على إخراجه من دارة ومن بلاده، وعلى من أبتغى قتله، وعلى من أتهمه بالكذب، وأدعى أنه مجنون ولا يجب لأحد أن يصدقه، وقد سامحهم وعفى عنهم، وطلب من الله أن يهيدهم أو يؤمنوا بالله ويتقربوا له هم وذريتهم، وأيضًا عفى الرسول عن كفار قريش وذلك في اليوم الذي تم فتح مكة به، بالإضافة إلى أنه لم يجبر القبائل العربية على أتباع الإسلام وترك لهم حرية العقيدة فبيقت بعض القبائل منهم على الدين النصارني، وقام بعمل معاهدات معهم، وهذه المعادات تنص على حرية العبادات، بالإضافة إلى أنه فعل نفس هذا الأمر مع القبائل اليهودية ترك لهم حرية العقيدة، وسمح لهم إجراء شعائرهم بحرية.

– وهذا يعتبر من أحسن وأفضل صور التسامح هو التسامح مع الدينات  الأخرى، وترك لهم حرية العقيدة وعدم إجبارهم على شيء، وأيضًا عندما قام رسولنا الكريم بمسامحة كل من آذاه وكل من أعتدى عليه، ومن الأمثلة أيضًا عن التسامح في حياة رسول الله أن رسول الله صلى الله عليه وسلم كان له جار دائمًا يأذيه ويلقي له القمامة أمام منزله، وذات مرة غاب جارة فذهب له رسول الله صلى الله عليه وسلم لكي يتطمئن عليه، هذا الأمر يعتبر من أجمل وأرقي صور التسامح، حيث أن رسولنا الكريم هو قدوة لكل المسلمين واجب علينا أن نتبعه في كل شيء، وأن نفعل كما كان يفعل حتى نفلح في حياتنا، وحتى نكسب الدنيا والآخرة، ونكسب حب الله وحب ملائكته، وحب كل الأشخاص، لأن الله إذا أحب عبدًا زرع حبه في قلوب العباد.

.

الوسوم :

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *