ايجابيات وسلبيات السفر بالانجليزي

كتابة: Yasmin najib آخر تحديث: 07 فبراير 2021 , 03:43

مقدمة عن السفر بالانجليزية

One of the main advantages of traveling is that you can experience many different new cultures. In the event that you always stayed at home and always did the same things, you would never experience what the world really looks like because you haven’t seen enough different things to make a proper judgment.

ايجابيات السفر بالانجليزي

  • You will expand your knowledge

Through travel, you will also be able to improve your general knowledge in many different areas. For example, you will learn how to find accommodation, how to talk to people if they do not understand your language, and how to get around in a generally safe and enjoyable way.

  • Traveling can broaden your horizons and broaden your view of the world

Overall, travel is one of the things that has the potential to expand your horizon greatly

  • I’ll show you the relativity of life

Travel also has the power to really show how relative life is. For example, many people complain about their daily life and how difficult it is to succeed in their jobs, manage their family life, etc.

  • You can learn new languages

Another advantage of travel is that you may learn new languages while you are traveling. While it is very difficult to motivate yourself to learn new languages back home, it may become easier when you travel because you see what you have already learned.

  • You can make new friends

On my travels, I have also made many friends and are still in contact with each other through social media. This is very cool as you can stay in touch and see what is happening in their daily life.

  • Traveling can really make you grow in character

Traveling is definitely one of the things that can make you really grow in character. Especially when you travel alone, you have to discover all things on your own.

  • Memories for a lifetime

During your travels, you will also preserve many memories that you will never forget throughout your life. When I look back at all the cool things that I was lucky enough to experience during my travels and the amazing people I got to know, I can only say that I will never forget some trips and will forever be grateful to them.

الترجمة

تتمثل إحدى المزايا الرئيسية للسفر في أنه يمكنك تجربة العديد من الثقافات الجديدة المختلفة، إذا بقيت دائمًا في المنزل وفعلت دائمًا نفس الأشياء ، فلن تواجه أبدًا ما يبدو عليه العالم حقًا لأنك لم ترَ أشياء مختلفة كافية لإصدار حكم مناسب للتعرف على إيجابيات وسلبيات السفر  بشكل افضل+

  • سوف توسع معرفتك

من خلال السفر ، ستتمكن أيضًا من تحسين معرفتك العامة في العديد من المجالات المختلفة، على سبيل المثال ، سوف تتعلم كيفية العثور على سكن ، وكيفية التحدث إلى الناس إذا لم يفهموا لغتك ، وكيفية التنقل بطريقة آمنة وممتعة بشكل عام.

  • السفر يمكن أن يوسع آفاقك ويوسع رؤيتك للعالم

بشكل عام ، يعد السفر أحد الأشياء التي لديها القدرة على توسيع أفقك بشكل كبير،

  • سترون نسبية الحياة

يتمتع السفر أيضًا بالقدرة على إظهار مدى الحياة النسبية، على سبيل المثال ، يشتكي العديد من الأشخاص من حياتهم اليومية ومدى صعوبة النجاح في وظائفهم وإدارة حياتهم الأسرية وما إلى ذلك.

  • يمكنك تعلم لغات جديدة

ميزة أخرى للسفر هي أنك قد تتعلم لغات جديدة أثناء السفر، في حين أنه من الصعب للغاية تحفيز نفسك على تعلم لغات جديدة في الوطن ، فقد يصبح الأمر أسهل عندما تسافر لأنك ترى ما تعلمته بالفعل.

  • يمكنك تكوين صداقات جديدة

في رحلاتي ، تعرفت أيضًا على العديد من الأصدقاء وما زلت على اتصال ببعضنا البعض عبر وسائل التواصل الاجتماعي، هذا رائع جدًا حيث يمكنك البقاء على اتصال ومعرفة ما يحدث في حياتهم اليومية.

  • السفر ينمي الشخصية

السفر هو بالتأكيد أحد الأشياء التي يمكن أن تجعلك تنمو بالفعل في الشخصية، خاصة عندما تسافر بمفردك ، عليك أن تكتشف كل الأشياء بنفسك.

  • ذكريات لمدى الحياة

أثناء رحلاتك ، ستحتفظ أيضًا بالعديد من الذكريات التي لن تنساها أبدًا طوال حياتك، عندما أنظر إلى الوراء إلى كل الأشياء الرائعة التي كنت محظوظًا بما يكفي لتجربتها أثناء رحلاتي والأشخاص الرائعين الذين تعرفت عليهم ، لا يسعني إلا أن أقول إنني لن أنسى أبدًا بعض الرحلات وسأكون ممتنًا لهم إلى الأبد.[1]

سلبيات السفر بالانجليزي

Although travel has many important advantages, there are also some issues with that. One of the downsides to travel is that it can be very expensive. Even if you stay in a very cheap hostel and try to save money on food, you will still need some money to get around, pay for flights, etc.

  • It can be stressful

Although you will have many experiences that you will never forget while you are traveling, traveling abroad can also be stressful, especially if you have been traveling for several months in backpacking style where you will always have to search for new accommodations again and you will not have much Time to rest.

  • You might get into trouble

Depending on which province you travel to, you may also have a serious problem. For example, some countries may have customs that you have never heard of before, and if you violate these rules, you could end up in jail.

  • Connectivity problems

If you travel a lot to different places around the world, you will also encounter serious communication barriers as you will not be able to communicate in the foreign language in an appropriate manner.

  • You might get sick

Another travel problem is that you may get sick from time to time. Especially if you travel to countries with fairly low standards of hygiene, it is possible that you may suffer from illnesses sooner or later.

  • You might get stuck

If you are totally unlucky, you may stumble upon your travels. For example, if you lose your passport, you will no longer be able to leave one country or enter another country.

  • May be lost

Very rarely, people get lost during their travels and never go home. The risk of such a horrific event increases if you travel to completely insecure countries where there are conflicts between local residents.

الترجمة

على الرغم من أن السفر له العديد من المزايا المهمة ، إلا أن هناك أيضًا بعض المشكلات في ذلك، من عيوب السفر أنه يمكن أن يكون مكلفًا للغاية، حتى إذا بقيت في نزل رخيص جدًا وحاولت توفير المال على الطعام ، فستظل بحاجة إلى بعض المال للتجول ودفع تكاليف الرحلات الجوية وما إلى ذلك.

  • يمكن أن يكون مرهقا

على الرغم من أنه سيكون لديك العديد من التجارب التي لن تنساها أبدًا أثناء سفرك ، إلا أن السفر إلى الخارج يمكن أن يكون مرهقًا أيضًا ، خاصة إذا كنت تسافر لعدة أشهر بأسلوب حقائب الظهر حيث سيكون عليك دائمًا البحث عن أماكن إقامة جديدة مرة أخرى ولن تفعل ذلك. الكثير من الوقت للراحة.

  • قد تقع في مشكلة

اعتمادًا على المقاطعة التي تسافر إليها ، قد تواجه أيضًا مشكلة خطيرة، على سبيل المثال ، قد يكون لبعض الدول عادات لم تسمع بها من قبل ، وإذا انتهكت هذه القواعد ، فقد ينتهي بك الأمر في السجن.

  • مشاكل الاتصالات

إذا سافرت كثيرًا إلى أماكن مختلفة حول العالم ، فستواجه أيضًا حواجز اتصال خطيرة حيث لن تتمكن من التواصل باللغة الأجنبية بطريقة مناسبة.

  • قد تمرض

مشكلة أخرى في السفر هي أنك قد تمرض من وقت لآخر، خاصة إذا سافرت إلى بلدان ذات معايير نظافة منخفضة نسبيًا ، فمن الممكن أن تعاني من الأمراض عاجلاً أم آجلاً.

  • قد تتعثر

إذا كنت غير محظوظ تمامًا ، فقد تتعثر في رحلاتك، على سبيل المثال ، إذا فقدت جواز سفرك ، فلن تتمكن بعد ذلك من مغادرة بلد أو دخول بلد آخر فلابد من قول  دعاء السفر

  • قد تضيع

نادرًا ما يضيع الناس أثناء رحلاتهم ولا يذهبون إلى منازلهم أبدًا، يزداد خطر حدوث مثل هذا الحدث المروع إذا سافرت إلى بلدان غير آمنة تمامًا حيث توجد صراعات بين السكان المحليين.[2]

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق