موضوع تعبير عن الاختراعات الحديثة بالانجليزي

كتابة: خلود صلاح آخر تحديث: 28 يوليو 2021 , 14:16

تعبير بالانجليزي عن الاختراعات الحديثة

Modern inventions have made our life more convenient than it was in the past, and even today scientists are still inventing more and more new tools all over the world, thus life is easier.

For example, in the past, there was great difficulty in plowing agricultural land and growing food crops, but nowadays giant machines are used that plow very large areas of land in a short time, and thus we were able to grow a lot of food in a short time.

As for transporting the food that was grown to other countries, it was also a tedious process and took a number of days, and after this cars that transported food, as well as steam ships and many other means of transportation were invented, and there is no longer a shortage of food in most countries, and therefore No worries, we can move food from one place to another in a very short time.

Also, the invention of transportation has resulted in an increase in human activity, as people are now able to go to many places even if they are far away, in addition to the fact that a different set of things can be done in one day.

There are many other inventions such as radio, telephone, television, and the Internet, which have contributed a lot to the development of mankind, as the radio makes us know all the developments that occur in any other part of the world, and the telephone has made us communicate with our friends and relatives from anywhere without having to go them or travel to distant places.

Television made people sit in their homes without feeling bored, but rather enjoy watching it, and although modern inventions had a great positive role in our lives, they also had some negatives, as they led to the death of many people, as motor vehicles resulted in The other machines are the death of hundreds of people, or the loss of hands or feet, but it cannot be overlooked that they are what made the world the way it is today.

ترجمة تعبير بالانجليزي عن الاختراعات الحديثة

إن الاختراعات الحديثة قد جعلت حياتنا تصبح مُريحة أكثر مما كانت عليه في الماضي، وحتى اليوم لا يزال العلماء يخترعون المزيد والمزيد من الأدوات الجديدة في كل أنحاء العالم ، وبالتالي تكون  الحياة أكثر سهولة.

وعلى سبيل المثال في الماضي كان هناك صعوبة كبيرة في حرث الأراضي الزراعية وزراعة المحاصيل الغذائية، أما في الوقت الحالي يتم استخدام الماكينات العملاقة التي تحرث مساحات كبيرة جدًا من الأراضي في وقت قليل، وبالتالي تمكنا من زراعة الكثير من الطعام في وقت قصير.

أما عن نقل الغذاء الذي تم زراعته إلى البلاد الأخرى، فقد كانت كذلك عملية شاقة وتستغرق عدد من الأيام، وبعد هذا تم اختراع السيارات التي تقوم بنقل الطعام وكذلك السفن البخارية والكثير من وسائل النقل الأخرى، ولم يعد هناك نقص في الطعام في غالبية البلدان، وبالتالي لا يوجد قلق، إذ نستطيع نقل الطعام من مكان لآخر في خلال وقت قصير جدًا.

وكذلك فإن اختراع وسائل النقل قد نتج عنه زيادة النشاط البشري، إذ تمكن الأشخاص الآن من الذهاب إلى العديد من الأماكن حتى وإن كانت بعيدة، بالإضافة إلى أنه يُمكن القيام بمجموعة مختلفة من الأشياء في يوم واحد.

وهناك الكثير من الاختراعات الأخرى مثل الراديو، الهاتف، التليفزيون، الإنترنت وهي التي ساهمت كثيرًا في تطور البشرية، إذ أن الراديو يجعلنا نعرف كل  التطورات التي تحدث في أي جزء أخر من العالم، والهاتف جعلنا نتواصل مع أصدقائنا وأقاربنا من أي مكان دون الحاجة إلى الذهاب إليهم أو السفر لأماكن بعيدة.

والتلفزيون جعل الناس يجلسون في منازلهم دون الشعور بالملل بل يكونون مستمتعين عند مشاهدته، وعلى الرغم من أن الاختراعات الحديثة كان لها دور إيجابي كبير في حياتنا، إلا أنها كذلك كان لها بعض السلبيات، فقد أدت إلى وفاة العديد من الأشخاص، حيث نتج عن المركبات الآلية والآلات الأخرى وفاة مئات الأشخاص، أو خسارتهم لأيديهم أو أرجلهم، ولكن لا يُمكن إغفال أنها هي التي جعلت العالم على ما هو عليه اليوم من تقدم. [1]

برجراف عن الاختراعات الحديثة

The era in which we live is the era of discoveries and inventions, as science has helped humans to make all the modern devices they use today, and thus have increased the means of comfort in human life.

Among the modern inventions invented by scientists is the plane, which made us able to travel to very far places in a few hours, in addition to being used to get rid of locust pests that have a role in destroying agricultural crops in the fields.

In the ancient era, the process of cooking food was very complicated, but today electric utensils, water boiler, electric mixer, and other modern tools have been invented that helped people in their daily lives.

There are many other inventions such as the mobile phone, television, computer, Internet, smart board, and all of this helped a lot in the process of distance education, as it made the school as if it was in our hands.

It is worth noting that the list of modern inventions is too large to be enumerated, but it contains all fields of human knowledge, and every people should benefit their country with these inventions, but they should also be careful not to use them for destruction.

ترجمة برجراف عن الاختراعات الحديثة

إن العصر الذي نعيش فيه هو عصر الاكتشافات والاختراعات، إذ أن العلم قد ساعد البشر على صنع كل ما يستخدمونه من أجهزة حديثة في هذا اليوم، وبالتالي زادت سبل الراحة في حياة الإنسان.

ومن بين الاختراعات الحديثة التي اخترعها العلماء توجد الطائرة، وهي التي جعلتنا نستطيع السفر إلى أماكن بعيدة جدًا في  ساعات قليلة، بالإضافة إلى أنها تُستخدم في التخلص من آفات الجراد التي لها دور في تدمير المحاصيل الزراعية في الحقول.

وفي العصر القديم كانت عملية طهي الطعام معقدة جدًا، أما اليوم فقد تم اختراع الأواني الكهربائية، غلاية المياه، الخلاط الكهربائي، وغيرها من الأدوات الحديثة التي ساعدت الناس في حياتهم اليومية.

وهناك الكثير من الاختراعات الأخرى مثل الهاتف المحمول، التليفزيون، الحاسوب، الإنترنت، السبورة الذكية، وكل هذا ساعد كثيرًا في عملية التعليم عن بعد، فقد جعل المدرسة وكأنها بين أيدينا.

ومن الجدير بالذكر أن قائمة الاختراعات الحديثة كبيرة جدًا ولا يمكن حصرها، ولكنها تحتوي على كل مجالات المعرفة البشرية، وينبغي على كل شعب أن يُفيد بلده بهذه الاختراعات، لكن عليهم كذلك أن يحرصوا على عدم استخدامها في التدمير. [2]

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق