تعبير عن مدينة دبي بالانجليزي

مدينة دبي هي أكبر مدينة مأهولة بالسكان في دولة الإمارات العربية المتحدة، وعاصمة إمارة دبي ، وتسمى المدينة أحيانًا “مدينة دبي” لمنع اختلاطها مع الإمارة، ويوجد في دبي العديد من مراكز التسوق ويطلق على دبي مول ، وهو أحد أكبر مراكز التسوق في العالم ، أكبر مركز تجاري في العالم، ويوجد في دبي الكثير من ناطحات السحاب والأثرياء، ويقع مطار دبي الدولي في وسط المدينة.

مدينة دبي

Dubai is one of the maximum visited destinations within the global and home to some of document-breakers, from the world’s tallest tower to the busiest international airport on the earth. but for all the metropolis’s accolades, there are nonetheless lots of misconceptions approximately the glitzy Gulf emirate. right here are 10 things you may need to understand earlier than you arrive

You don’t need to be a millionaire

It’s frequently named one of the global’s maximum high-priced cities, however you can revel in Dubai on a price range. as the city gears as much as host Expo 2020, millennial-friendly mid-market inn chains along with Rove and Hilton garden motel are booming. Metered taxis are cheap by way of worldwide standards, and you can experience the metro for as little as Dh3. The city is brimming with cheap eats too, particularly round Al Muraqqabat avenue and Al Rigga avenue in Deira.

there may be lifestyle

opposite to famous stereotypes, there’s extra to Dubai than purchasing and skyscrapers. look past the bling, and you’ll find out a rich cultural heritage that blends Bedouin, Arab and Islamic traditions. for a fast history lesson, go to the Etihad Museum and Dubai Museum after which head to the Sheikh Mohammed Centre of Cultural understanding for a no-holds-barred Q&A session on Emirati tradition. in the meantime, discover the burgeoning contemporary art scene at Alserkal road and capture a overall performance on the dhow-fashioned Dubai Opera.

Dubai isn’t dry

suppose you can’t get a drink? Alcohol is available in licensed bars and restaurants, which can be generally connected to hotels (although exceptions consist of a few high-quit eateries in Dubai global financial Centre and metropolis walk). most bars have happy hours – Nola has one of the great– and the criminal drinking age is 21, so take your picture id. ladies’ night, usually on Tuesdays, approach ladies can revel in free liquids, while all-you-can-eat-and-drink Friday brunches are a Dubai group.

Dubai’s a top spot for foodies

With Michelin tipped to launch a manual to Dubai within the close to future, dining out within the city has in no way tasted so good. Dubai’s multicultural blend means you can ceremonial dinner on the whole thing from budget-pleasant ethnic eats and conventional Emirati delicacies to French great-dining and molecular gastronomy. Hip homegrown eateries like the Sum folks and Salt are leading the shift far from worldwide chains, even as Frying Pan Adventures offers awesome foodie tours of old Dubai.

ترجمة التعبير

تعد دبي واحدة من الوجهات التي يتم زيارتها بكثرة في جميع أنحاء العالم، من أطول برج في العالم إلى أكثر المطارات الدولية ازدحامًا على الأرض، ويوجد هنا 10 أشياء قد تحتاج إلى فهمها قبل وصولك إلى هناك

لا تحتاج أن تكون مليونيرا

يتم تسميته بشكل متكرر كواحدة من أكبر المدن في العالم ذات الأسعار المرتفعة ، ومع ذلك يمكنك الاستمتاع في دبي بنطاق سعري، بما أن المدينة تستضيف معرض إكسبو 2020 ، فإن سلاسل نزل السوق الصديقة لآلاف السنين إلى جانب موتيل روف وهيلتون جاردن مزدهرة، وسيارات الأجرة المقاسة رخيصة عن طريق المعايير العالمية ، ويمكنك تجربة المترو مقابل أقل من 3 دراهم، المدينة مليئة بالأكل الرخيص للغاية .

قد يكون هناك نمط الحياة

على عكس الصور النمطية الشهيرة ، هناك شيء إضافي لدبي أكثر من الشراء وناطحات السحاب، انظر إلى الماضي ، وستكتشف التراث الثقافي الغني الذي يمزج بين التقاليد البدوية والعربية والإسلامية، للحصول على درس سريع في التاريخ ، انتقل إلى متحف الاتحاد ومتحف دبي ، وبعد ذلك توجه إلى مركز الشيخ محمد الثقافي لحضور جلسة سؤال وجواب بدون حظر على التقاليد الإماراتية، وفي غضون ذلك ، اكتشف المشهد الفني المعاصر المزدهر والتقط أداءً عامًا على أوبرا دبي.

دبي ليست جافة

لنفترض أنك لا تستطيع الحصول على مشروب؟ يتوفر المشروبات في الحانات والمطاعم المرخصة ، والتي يمكن توصيلها عمومًا بالفنادق (على الرغم من أن الاستثناءات تتكون من عدد قليل من المطاعم ذات الإقلاع عن التدخين في المركز المالي العالمي في دبي والمدينة العاصمة)، معظم الحانات لديها ساعات معينة مسموحة، وليلة السيدات ، عادةً كل يوم ثلاثاء ، تقترب فيها السيدات من تناول المشروبات المجانية وكذلك وجبات الإفطار والغداء والشراب .

تعتبر دبي مكانًا رائعًا لتناول الطعام

مدينة دبي مكان متعدد الثقافات، وهذا يعني أنه يمكنك تناول العشاء الاحتفالي في كل شيء من الأطعمة العرقية اللذيذة والوجبات الإماراتية التقليدية إلى المطاعم الفرنسية الشهية، وتقود مطاعم موسيقى الهيب المحلية مثل Sum folks و Salt التحول بعيدًا عن السلاسل العالمية ، على الرغم من أن Frying Pan Adventures يقدم جولات رائعة في دبي القديمة .

الوسوم :
الوسوم المشابهة : , ,

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *