تعبير بالانجليزي عن وظيفة العسكري

كتابة: خلود صلاح آخر تحديث: 13 يوليو 2021 , 15:50

تعبير عن وظيفة العسكري بالانجليزي

All children dream of protecting their country from enemies, and when young people hear the word “military”, we find that they imitate the actions they see on TV, but working in the military is surrounded by risks, and it is not recommended for those who are not ready to sacrifice their lives for their country, and the family should be as well Psychologically prepared before sending her sons to the army.

But even if the soldier and his family are ready for this, the bad thing about going into military service is that the soldiers are often far from their families, and they cannot spend much time with them, besides, in many countries the wages they get are low compared to civilian jobs.

In many countries, we find that young people have the duty to perform military service after completing their studies, and in that period they are trained on the latest military equipment owned by the state, as well as the latest helicopters, war tanks, planes, as well as ammunition, and all this until the forces are strengthened.

It will be my honor to become a soldier to serve my country and to be responsible for the lives of millions of people, and it must be known that whoever works in that office must have a brave heart, and so if you love to serve your country, do one of the military professions.

ترجمة تعبير عن وظيفة العسكري بالانجليزي

إن كل الأطفال يحلمون بحماية بلدهم من الأعداء، وحينما يسمع الصغار كلمة “عسكري” فنجد أنهم يقلدون الأفعال التي يشاهدونها في التلفاز، ولكن العمل في العسكرية مُحاط بالمخاطر، ولا ينصح به لغير المستعدين أن يضحوا بحياتهم من أجل وطنهم، كما يجب أن تكون الأسرة كذلك مُهيئة نفسيًا قبل إرسال أبنائها إلى الجيش.

ولكن حتى لو كان العسكري وأسرته مستعدين لذلك، فسوف يظل السيء في الذهاب إلى الخدمة العسكرية هو أن العساكر في الكثير من الأوقات يكونون بعيدين عن أسرهم، ولا يمكنهم قضاء الكثير من الوقت معهم، إلى جانب أنه في العديد من البلاد تكون الأجور التي يحصلون عليها منخفضة مقارنة بالوظائف المدنية.

وفي الكثير من البلاد نجد أن الشباب يكون عليهم واجب تأدية الخدمة العسكرية بعد الانتهاء من دراستهم، وفي تلك الفترة يتم تدريبهم على أحدث المعدات الحربية التي تمتلكها الدولة، وكذلك أحدث المروحيات، الدبابات الحربية، الطائرات و كذلك الذخيرة وكل هذا حتى يتم تعزيز القوات.

وسوف يكون من دواعي فخري أن أصبح عسكريًا لأخدم وطني وأن أكون مسؤولًا عن حياة الملايين من الشعب، ويجب العلم بأن من يعمل في تلك الوظيفة يجب أن يمتلك قلبًا شجاعًا، ولذا إذا كنت تحب خدمة بلدك فاعمل بإحدى المهن العسكرية. [1]

برجراف عن وظيفة الجندي

Soldiers lead a very strict and disciplined life, and from the period of their training to the time of their enlistment in active duty, they must remain ready to withstand any danger at any time, so they must be well trained in the use of weapons and emergency situations.

The soldier should be ready to go anywhere and any country within a very short time, and also a large number of them are sent to serve in perilous places such as desert, mountains, forests and other areas, and this is for several months in a row, and of course the soldiers cannot take their families With them, it may be difficult for them to be away from their loved ones.

Now the soldiers are not only fighting external enemies, but internal enemies as well. They are always ready to confront terrorism in different parts of the country. They also help their compatriots in times of conflict or natural disasters. That is, the soldiers’ lives are full of pride and dignity, and therefore the soldier is in the middle His family and neighbors are highly respected as well as the leader responsible for him.

But it must be known that it is not easy for a man to become a soldier, he needs a great deal of devotion to the country, and to have a strong will in order to go forward in the training operations, as they are difficult and strict in nature, and every patriot must abide by law and love his country Its soldiers are respected because they perform their job in the midst of conflict, so that we the people can sleep peacefully in our homes, so the soldiers are one of the useful models that young people can emulate.

ترجمة برجراف عن وظيفة الجندي

يعيش الجنود حياة صارمة ومنضبطة جدًا، ومنذ فترة تدريبهم إلى وقت التحاقهم بالخدمة الفعلية، يجب أن يظلوا مستعدين لمقاومة أي خطر في أي وقت، ولذا عليهم أن يتدربوا بصورة جيدة على استعمال الأسلحة ومواجهة الحالات الطارئة.

وينبغي أن يكون الجندي على استعداد للذهاب إلى أي مكان وأي بلد في غضون وقت قصير جدًا، وكذلك يتم إرسال عدد كبير منهم للخدمة في أماكن محفوفة بالخطر مثل الصحراء، الجبال والغابات وغيرها من المناطق، ويكون هذا لعدة أشهر متتالية، وبالطبع لا يستطيع الجنود اصطحاب عائلاتهم معهم، وقد يكون من الصعب عليهم الابتعاد عن أحبائهم.

والآن أصبح الجنود لا يحاربون الأعداء الخارجيين فقط، بل الأعداء الداخليين أيضًا، فهم دائمًا مستعدون لمواجهة الإرهاب في أجزاء متباينة من البلاد، كما يساعدون أبناء وطنهم في أوقات الصراع أو عند الكوارث الطبيعية، أي أن حياة الجنود تكون مليئة بالفخر والكرامة، ولذا فإن الجندي وسط أهله وجيرانه يحظى باحترام كبير وكذلك من القائد المسؤؤل عنه.

ولكن يجب العلم بأنه ليس من السهل أن يصبح الرجل جنديًا، فهو يحتاج إلى قدر كبير من التفاني للبلد، وأن يمتلك الإرادة القوية من أجل المضي قدمًا في عمليات التدريب، إذ أنها تكون صعبة وصارمة بطبيعتها، ويجب على كل مواطن وطني يلتزم بالقانون ويحب وطنه أن يحترم جنودهها لأنهم يؤدون وظيفتهم في ظل الصراع، بحيث نستطيع نحن الشعب النوم بسلام في بيوتنا، ولذا فإن الجنود أحد النماذج النافعة التي قد يحتذي بها الشباب. [2]

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق