تعبير عن وظيفة عامل البناء بالانجليزي

كتابة: خلود صلاح آخر تحديث: 15 يوليو 2021 , 14:28

تعبير بالانجليزي عن عامل البناء

A construction worker is a member of the construction crew, who performs a large number of major tasks that require heavy physical work on construction sites, and these tasks may consist of cleaning and preparing the site, building scaffolding, barriers, supports, and other supplies they need to work, Besides operating concrete mixers, saws, jackhammers, drills, and more.

A construction worker often works on any construction site whatever type of construction they are going to build, and the tasks they do range from very easy to extremely difficult and dangerous, while many of these tasks require little training. and experience, but like most jobs, they all require some skill, but fortunately they can be mastered quickly.

Because this occupation requires a variety of tasks at all stages of construction, and while most construction workers are comprehensive, there are many who specialize in a particular task, for example, workers who operate equipment and machines that lay concrete or asphalt on the road are More in demand to specialize in these areas, and among those professional specializations there are: building houses and companies, demolishing buildings, digging tunnels and openings for mines, removing hazardous materials, building roads and highways.

As for the tools used by construction workers, they are a varied set of tools and equipment, some of the simple tools such as brooms and shovels, and the more advanced equipment such as pavement cutters, earth compactors, jackhammers, and surveying equipment.

It must be known that all these humble professions must be present in our lives, without them we would not have found our homes, work areas, as well as recreational areas, and therefore we must always meet them with respect and appreciation.

ترجمة تعبير بالانجليزي عن عامل البناء

إن عامل البناء هو أحد أفراد طاقم البناء، وهو الذي يقوم بأداء عدد كبير من المهمات الرئيسية التي تحتاج إلى عمل بدني شاق في مواقع البناء، وقد تتمثل تلك المهام في تنظيف الموقع وتجهيزه، بناء السقالات والحواجز والدعامات، وغيرها من اللوازم التي يحتاجونها في العمل، إلى جانب تشغيل خلاطات الخرسانة، المناشير، آلات ثقب الصخور، المثاقب، وغير ذلك.

وفي الغالب ما يعمل عامل البناء في أي موقع من مواقع البناء أيًا كان نوع البناء الذي سوف يتم إنشائه، وتتمثل مجموعة المهام التي يقومون بها من درجات السهل جدًا إلى الصعب للغاية والخطير، وفي حين أن الكثير من  تلك المهام تكون بحاجة إلى قدر قليل من التدريب والخبرة، إلا أن مثلها مثل أغلب الوظائف، إذ جميعها تحتاج بعضًا من المهارة، ولكن من حسن الحظ أنه يمكن اتقانها بسرعة.

ونظرًا إلى أن تلك المهن ة تتطلب وجود مجموعة متنوعة من المهام في كافة مراحل البناء، وبينما أن معظم عمال البناء شاملون، إلا أنه يوجد الكثير منهم يكونون متخصصين في مهمة مُعينة، فمثلًا، العمال الذين يشغلون المعدات والآلات التي تقوم بوضع الخرسانة أو الأسفلت على الطريق يكونون أكثر طلبًا للتخصص في تلك المجالات، ومن تلك التخصصات المهنية يوجد: بناء المنازل والشركات، هدم المباني، حفر الأنفاق وفتحات المناجم، إزالة المواد الخطرة، بناء الطرق والطرق السريعة.

أما عن الأدوات التي يستخدمها عمال البناء فهي مجموعة متباينة من الأدوات والمعدات، وبعض من الأدوات البسيطة كالمكانس والمجارف، أما المعدات الأكثر تطورًا فتكون مثل قواطع الرصيف، مكابس الأرض، آلات ثقب الصخور، ومعدات المسح.

ويجب العلم بأن كل تلك المهن المتواضعة لابد من تواجدها في حياتنا، فبدونها لما وجدنا بيوتنا، ومناطق عملنا، وكذلك المناطق الترفيهية، ولذا يجب دائمًا أن نقابلهم بالاحترام والتقدير. [1]

برجراف عن وظيفة عامل البناء

When we see homes and businesses, statues, train stations, and everything around us we think about how those many buildings were built, especially skyscrapers, they are very tall, and so we may think more deeply, to get to the question of who built those buildings, and how he managed to do all that ?

And here the answer is (the construction worker), he is the one who builds those buildings, but this profession is very hard, they are forced to work in any place, any conditions, whatever the weather, and they continue for many days to work, and they may be fraught with danger, as they use Sharp and large equipment, and they work at great heights in buildings, which exposes them to the risk of falling, and some of them may work in tunnels where the air is limited and thus feel tired.

We may find that they carry heavy construction loads such as sand, iron, cement, etc., in addition to that they often have to twist their bodies to be able to reach areas that are difficult to reach.

But the construction worker’s profession is not limited to this only, as some of them do some small work as well, such as controlling traffic that is close to construction areas, in or around them, and may clean construction sites in order to get rid of potential hazards in it, and in all Conditions remain hard work, and deserves all appreciation.

ترجمة برجراف عن وظيفة عامل البناء

عندما نرى المنازل والشركات، التماثيل، محطات القطار، وكل شيء حولنا نفكر كيف تم بناء تلك المباني الكثيرة، وخاصة ناطحات السحاب، فهي عالية جدًا، ولذا قد يتعمق تفكيرنا أكثر، لنصل إلى سؤال من الذي بنى تلك الأبنية، وكيف استطاع أن يفعل كل ذلك؟

وهنا تكون الإجابة هي (عامل البناء) فهو من يقوم ببناء تلك الأبنية، ولكن تلك المهنة شاقة للغاية، فهم مجبرون على العمل في أي مكان، أي ظروف، ومهما كان الطقس، ويستمرون لأيام كثيرة في العمل، وقد يكونون محفوفين بالخطر، إذ أنهم يستخدمون مُعدات حادة وكبيرة، كما يعملون على ارتفاعات هائلة في الأبنية مما يعرضهم لخطر السقوط، وقد يعمل البعض منهم في الأنفاق التي يكون الهواء فيها محدود وبالتالي يشعرون بالتعب. 

وقد نجد أنهم يقومون بحمل أحمال البناء الثقيلة مثل الرمال، الحديد، الأسمنت وغيرها،  بالإضافة إلى أنهم في الغالب ما يضطرون إلى التواء أجسادهم ليتمكنون من الوصول إلى المناطق التي يكون من الصعب الوصول إليها.  

ولكن لا تقتصر مهنة عامل البناء على هذا فقط، إذ أن البعض منهم يفعلون بعض الأعمال الصغيرة أيضًا، مثل التحكم في حركات المرور التي تكون قريبة من مناطق البناء، داخلها أو حولها، وقد ينظفون مواقع البناء من اجل التخلص من المخاطر المحتملة فيه، وفي جميع الأحوال يبقى عملهم شاق، ويستحق كل التقدير. 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق