تعبير عن ترشيد استهلاك الطاقه بالانجليزي

كتابة: خلود صلاح آخر تحديث: 31 أغسطس 2021 , 12:10

مقدمة عن ترشيد استهلاك الطاقة بالانجليزي

It is impossible to imagine our world today without electricity. Every day at home, work or anywhere else, electricity is used all the time and in different ways, and since we depend on this type of energy a lot, we must be aware of all the benefits and harms that may It results from misuse.

It must be known that the problem of wasting electricity does not mean giving up our comfort, it is possible to benefit from everything that energy provides in an appropriate way without wasting it, when it is used rationally, the natural resources of the world are preserved, and at the same time avoids its problems, and there are many ways that It can save energy, but first we must be aware of the importance of rationalizing energy consumption.

الترجمة

من المستحيل أن نتخيل عالمنا اليوم بدون وجود الكهرباء فيه، ففي كل يوم بالمنزل أو العمل أو أي مكان آخر، تُستخدم الكهرباء طوال الوقت وبطرق مختلفة، وبما أننا نعتمد على هذا النوع من الطاقة كثيرًا، فيجب علينا أن نكون على دراية بكل الفوائد والأضرار التي قد تنتج من إساءة استخدامها.

ويجب العلم بأن مشكلة هدر الكهرباء لا تعني التخلي عن راحتنا، فمن الممكن أن نستفيد من كل ما توفره الطاقة بطريقة مناسبة دون إهدارها، فعندما يتم استخدامها بشكل عقلاني، يتم المحافظة على الموارد الطبيعية للعالم، وفي الوقت ذاته تتجنب مشاكلها، وهناك الكثير من الطرق التي يُمكن من خلالها توفير الطاقة، ولكن أولًا يجب أن نكون على دراية بأهمية ترشيد استهلاك الطاقة.

أهمية ترشيد استهلاك الطاقة

The rationalization of electricity consumption is of financial importance, as it helps reduce energy costs, as it reduces the percentage of carbon dioxide that is emitted into the atmosphere, and works to slow down global warming, in addition to providing energy to deliver it to areas where electricity is not available, and from It is worth noting that rationalizing energy consumption allows governments and institutions, as well as individuals, to save money, and it also allows power plants to avoid costly processes of energy production.

Also, rationalizing consumption and reducing the use of electricity has a number of positive effects on the environment, as most of the electrical energy we use comes from energy that is produced from fossil fuels, such as coal, oil and natural gas, which are materials that are naturally available in the ground, but in In most cases, this requires drilling or mining in the ground to extract it from its interior, which may result in a lot of environmental pollution damage, which is the result of leaks, explosions that occur after mining operations, so when energy consumption is rationalized, mining will be reduced.

الترجمة

إذ أن ترشيد استهلاك الكهرباء له أهمية مالية فهو يُساعد على تقليل تكاليف الطاقة، كما أنه يُقلل من نسبة ثاني أكسيد الكربون التي تنبعث في الغلاف الجوي، ويعمل على إبطاء ظاهرة الاحتباس الحراري، إلى جانب توفير الطاقة لتوصيلها إلى المناطق التي لا تتوفر فيها الكهرباء، ومن الجدير بالذكر أن ترشيد استهلاك الطاقة يُتيح للحكومات والمؤسسات، وكذلك الأفراد توفير المال، كما أنه يسمح لمحطات الطاقة تجنب العمليات المكلفة لإنتاج الطاقة.

كما أن ترشيد الاستهلاك وتقليل استخدام الكهرباء له عدد من الآثار الإيجابية في البيئة، إذ أن معظم الطاقة الكهربائية التي نستخدمها تأتي من الطاقة التي يتم إنتاجها من الوقود الأحفوري، مثل الفحم، النفط والغاز الطبيعي وهي المواد التي تتوفر بصورة طبيعية في باطن الأرض، ولكن في أكثر الحالات يتطلب هذا الأمر الحفر أو التعدين في الأرض لاستخراجها من باطنها، وهو ما قد ينتج عنه الكثير من أضرار التلوث البيئي، التي تكون نتيجة التسريبات، الانفجارات التي تحدث بعد عمليات التعدين، ولذا عند ترشيد استهلاك الطاقة سوف يتم تقليل التعدين.

كيفية ترشيد استهلاك الطاقة

After recognizing the importance of rationalizing energy consumption, it is time to learn how to do this, which is by doing the following steps:

  • Refrain from turning on lamps and lights during the day, and open windows to take advantage of natural light.
  • Painting ceilings and walls in light colors that reflect light better, thus reducing the need for artificial lighting.
  • Turn off lights that are not in use, except for those that are used for the safety of consumers.
  • Look for the instructions that are published in order to raise awareness about how to save energy, as they make a big difference in the electricity bill, especially in the summer, as air conditioning consumption represents a third of the energy consumption in the house as a whole.

الترجمة

وبعد التعرف على أهمية ترشيد استهلاك الطاقة، يكون الوقت قد حان لمعرفة كيف نفعل هذا، والذي يكون من خلال القيام بالخطوات التالية:

  • نمتنع عن إضاءة المصابيح والأنوار خلال النهار، وفتح النوافذ لاستغلال الضوء الطبيعي.
  • طلاء الأسقف والجدران بالألوان الفاتحة التي تقوم بعكس الضوء بصورة أفضل، وبالتالي تقليل الحاجة إلى إشعال الإضاءة الاصطناعية.
  • إطفاء الأنوار التي لا يتم استخدامها، فيما عدا تلك التي تُستخدم من أجل سلامة المستهلكين.
  • البحث عن التعليمات التي يتم نشرها من أجل التوعية حول كيفية توفير الطاقة، فهي تقوم بإحداث فرقًا كبيرًا في فاتورة الكهرباء، وبشكل خاص في فصل الصيف، إذ أن استهلاك تكييف الهواء يُمثل ثلث استهلاك الطاقة في المنزل ككل.

خاتمة عن ترشيد استهلاك الطاقة بالانجليزي

Certainly when people know that there may come a day when we do not have the energy we need to live our lives normally, they will all turn to applying all means that would rationalize consumption, and awareness campaigns on the importance of rationalization should be spread, along with offering methods that help to achieve this Thus, our world will remain illuminated until the end of life.

الترجمة

وبالتأكيد عندما يعلم الناس أنه قد يأتي علينا يومًا لا تتوفر فيه الطاقة التي نحتاجها لممارسة حياتنا بشكل طبيعي، سوف يتجهون جميعًا إلى تطبيق كافة الوسائل التي من شأنها ترشيد الاستهلاك، وينبغي أن تنتشر حملات التوعية بأهمية الترشيد، إلى جانب طرح الطرق التي تُساعد على تحقيق هذا، وبالتالي سوف يظل عالمنا مُضيئًا حتى نهاية الحياة. [1] [2]

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق