تعبير عن اليوم الوطني العماني بالانجليزي قصير

كتابة: خلود صلاح آخر تحديث: 06 ديسمبر 2021 , 00:36

مقدمة عن اليوم الوطني العماني بالانجليزي

The Sultanate of Oman celebrates the National Day every year, as this special day for them is the day on which the Omani lands were unified and gained independence like other countries of the world. The month of November begins and we see Omanis getting ready for celebrations and preparing for this day.

الترجمة

تحتفل سلطنة عمان باليوم الوطن ي في كل عام، إذ أن هذا اليوم المُميز بالنسبة لهم هو اليوم الذي تم فيه توحيد الأراضي العمانية وحصولها على الاستقلال مثل غيرها من بلاد العالم، وفي تلك المناسبة يتم تشييد الأجواء الاحتفالية والتي تمتليء بالفرح والفخر بشموخ ذلك الوطن، ومنذ أن يبدأ شهر نوفمبر نرى العمانيين يستعدون للاحتفالات ويجهزون لهذا اليوم.

سبب الاحتفال باليوم الوطني العماني

The reason for celebrating the Omani National Day is because it is a memory witnessed by the Omani lands, when it gained its independence from the control of the Portuguese, as Portugal occupied Oman in 1507, and that day became an official holiday in all parts of the Sultanate of Oman, and this holiday is often obtained For two consecutive days, the independence was during the leadership of the Sultan (Qaboos bin Said Al Said), and it is worth noting that on the date of the Omani day, the Portuguese arrived in the Sultanate of Oman shortly after Vasco da Gama’s journey, which is located near the Cape of Good Hope to the State of India Then they occupied the lands of the Omani Sultanate since 1507, and they took care of their fortification of the city (Muscat) and used it as a base and port for them in order to protect their trade routes to India.

But the Omanis were not satisfied with what the Portuguese were doing in their country of occupying and exploiting its wealth, and for that the Al-Yaribi clan, which was one of the most powerful Omani clans at that time, agreed to sign a treaty with the British East India Company, and the aim of this was to allow the British That they obtain some rights in the Omani ports, and this was the reason that resulted in the weakness and control of the Portuguese and their power in Oman, and after a period of time the imam (Sultan bin Saif) formed a rebellion against the Portuguese, and he was able to successfully lead it and expel the Portuguese from the Sultanate of Oman and its ports Thus, Oman is one of the oldest Arab countries that gained its independence in the Arab world.

الترجمة

إن السبب في الاحتفال باليوم الوطني العماني يرجع لأنه ذكرى شهدتها الأراضي العمانية، عندما حصلت على استقلالها من سيطرة البرتغاليين، إذ أن البرتغال احتلت عمان في عام 1507، وأصبح ذلك اليوم إجازة رسمية في كافة أرجاء سلطنة عمان، وفي الغالب ما يتم الحصول على تلك العطلة ليومين متتاليين، وقد كان الاستقلال أثناء زعامة السلطان (قابوس بن سعيد آل سعيد)، ومن الجدير بالذكر أنه في تاريخ اليوم العماني قد وصل البرتغاليون إلى سلطنة عمان بعد فترة قليلة من رحلة فاسكو دا جاما التي توجد بالقرب من منطقة رأس الرجاء الصّالح إلى دولة الهند، ثم احتلوا أراضي السلطنة العمانية منذ عام 1507، واهتموا بتحصينهم لمدينة (مسقط) وقاموا باستخدامها على أنها قاعدة وميناء لهم من أجل حماية الطرق التجارية الخاصة بهم التي تتوجه إلى الهند.

ولكن لم يكن العمانيين يشعرون بالرضا عما يفعله البرتغاليون في أراضي بلدهم من احتلالها واستغلال ثرواتها، ومن أجل ذلك قامت عشيرة اليعريبي والتي كانت من أقوى العشائر العمانية في هذا الوقت بالموافقة على أن توقع معاهدة مع شركة الهند الشرقية البريطانية، وكان الهدف من هذا هو السماح للبريطانيين بأن يحصلوا على بعض الحقوق في الموانيء العمانية، وكان هذا هو السبب الذي نتج عنه ضعف وسيطرة البرتغاليين وقوتهم في عمان، وبعد فترة من الزمن كَون الإمام (سلطان بن سيف) حركة تمرد ضد البرتغاليين، وقد استطاع بنجاح قيادتها وطرد البرتغاليين من أراضي السلطنة العمانية وموانئها، وهكذا تكون عمان من أقدم الدول العربية التي حصلت على استقلالها في الوطن العربي.

مظاهر الاحتفال بالعيد الوطني في سلطنة عمان

And every year there must be festive manifestations of the National Day, as it has popular celebrations that stem from the hearts and hearts of Omanis, and express sincere feelings, not mixed with any feelings of hypocrisy. Among the festive atmosphere that we see in the Omani Sultanate on that day are:

  • The start of equestrian shows and camel races.
  • Establishing a marine festival for the National Day.
  • Uploading pictures of Sultan Qaboos all over the kingdom.
  • Presenting a military parade as a tribute to the Sultanate of Oman and a celebration of its long history.
  • Parades and fireworks set off to make that day special from the rest.
  • Putting decorations in streets and buildings, as well as raising the flag of the Sultanate of Oman throughout the country, in addition to hanging pictures of the National Day emblem.
  • Among the most important of these festive manifestations is that daily newspapers, radio and television, as well as private radio stations, present some special popular celebrations, and they follow the celebrations in all parts of the country, so that Omanis can see them. We hear verses about Omani National Day all day long.

الترجمة

وفي كل عام لا بد أن يكون هناك مظاهر احتفالية بالعيد الوطني، إذ أن لها احتفالات شعبية تنبع من قلوب العمانيين وقلوبهم، كما تعبر عن أحاسيس صادقة، غير مخلوطة بأي مشاعر نفاق، ومن الأجواء الاحتفالية التي نراها في السلطنة العمانية بذلك اليوم هي:

  • انطلاق عروض الفروسية وسباقات الهجن.
  • إنشاء مهرجان بحري خاص باليوم الوطني.
  • رفع صور السلطان قابوس في كل أنحاء المملكة.
  • تقديم عرض عسكري بمثابة تكريم لسلطنة عمان واحتفالًا بتاريخها العريق.
  • انطلاق المسيرات وإطلاق الألعاب النارية حتى يصبح ذلك اليوم خاصًا عن بقية الأيام.
  • وضع الزينة في الشوارع والأبنية، وكذلك رفع علم سلطنة عمان في كافة أنحاء الدولة، بالإضافة إلى تعليق صور شعار العيد الوطني.
  • من أهم تلك المظاهر الاحتفالية هي أن الصحف اليومية والإذاعة والتلفزيون، وكذلك الإذاعات الخاصة، تُقدم بعض الاحتفالات الشعبية الخاصة، كما أنها تتابع الاحتفالات في كافة أرجاء الدولة، حتى يستطيع العمانيون رؤيتها، ولذلك قامت بتخصيص مساحات كبيرة من صفحاتها وقنواتها لمتابعة الاحتفالات الشعبية، ومن خلالها نسمع ابيات شعر عن اليوم الوطني العماني طوال اليوم.

خاتمة عن اليوم الوطني العماني بالانجليزي

It is wonderful to see the manifestations of the celebration of the Omani National Day every year, and through it we see the joy of the Omani people on their national day, which is a real joy that is neither artificial nor organized by the state, and indeed there are some popular manifestations that are held in order to celebrate this day, and this is a natural thing.

الترجمة

ومن الرائع أن نشاهد مظاهر الاحتفال بالعيد الوطني العماني كل عام، ومن خلالها نرى فرحة الشعب العماني بيومهم الوطني، والتي تكون فرحة حقيقية ليست مفتعلة ولا منظمة عن طريق الدولة، وبالفعل هناك بعض المظاهر الشعبية التي تُقام من أجل الاحتفال بهذا اليوم، وهذا شيء طبيعي. [1] [2]

الوسوم
نبّهني عن
guest
0 تعليقات
رد خطي
الإطلاع على كل التعليقات
زر الذهاب إلى الأعلى
0
نحب تفكيرك .. رجاءا شاركنا تعليقكx
()
x
إغلاق