بحث انجليزي عن الرياضة

- -

الرياضة شيء في غاية الأهمية في حياة الإنسان ، فهي تحافظ على الصحة البدنية والنفسية ، فهي تلعب دورًا كبيرًا في تطوير الشخصية الإنسانية ، ولقد أصبحت إلزامية وجزءا من التعليم في المدارس في العديد من البلدان المتقدمة .

بحث عن الرياضة باللغة الانجليزية

Sports are defined as physical or mental exertion by individuals and are committed to maintaining physical or mental fitness. There are many types of exercise that can be practiced as a healthy habit, such as walking, riding, Swimming, or athletics, and these sports have many benefits on the human body and mind.Sport make the body ideal, consistent, and healthy, as it strengthens it, and fights obesity. Prevention of many diseases, including: Obesity, which is a cause of other diseases, such as: Diabetic cartilage disease, diabetes and high blood pressure.

 Sports makes the body get rid of excess fat and it helps to consume excess calories than normal. Prevention of chronic diseases such as arterial diseases, heart disease, strokes, cancer and diabetes.Strengthen the muscles of the body, improve the appearance of the body, increasing its beauty, and attractiveness. Stimulate blood circulation in the human body, increase its activity, and improve its metabolism.

The benefits of sport for the mind that it stimulate the mind, and enhance the intelligence of the individual of all kinds, especially psychomotor intelligence, social intelligence. Increase memory strength and activity, because it positively affects brain activity. Enhance the strength of the individual’s observation, give him the ability to concentrate, and reduce his mental distraction. Increase students’ academic achievement and reduce their boredom from routine curriculum. Increase the mental and social development of the person, and strengthen the relationship with the surrounding environment. Increase staff productivity, their ability to continue working, and help them break the routine that leads to boredom.

Other benefits of sport that it improves the human psyche, enhance the positive side, and help him get rid of the negative aspects that affect his daily activity, it should be noted that exercise stimulates the body to produce hormones that give a sense of happiness, excitement, pleasure and comfort. Strengthen the character of the human being, increase self-confidence, enhance the meanings of affection and familiarity between people, and strengthen social relations among them, especially sports practiced in groups, such as basketball and football. Ignite the spirit of competition among the players, each team seeks to win and win the title, leading to raise morale, and strengthen the will, and sharpen the motivation to reach the goals.

بحث عن الرياضة باللغة العربية

يتم تعريف الرياضة على أنها المجهود البدني أو العقلي الذي يبذله الأفراد للحفاظ على اللياقة البدنية والعقلية ، وهناك العديد من أنواع التمارين التي يمكن ممارستها كعادة صحية ، مثل المشي أو الركوب أو السباحة أو ألعاب القوى ، ولممارسة الرياضة فوائد عديدة على جسم الإنسان وعقله ، فالرياضة تجعل الجسم مثاليًا ومتناسقًا وصحيًا ، لأنها تقوي الجسم وتحارب السمنة ، وتساهم في الوقاية من العديد من الأمراض بما في ذلك: السمنة ،والتي قد تسبب أمراضًا أخرى مثل: مرض الغضروف السكري والسكري وارتفاع ضغط الدم .

تعمل الرياضة على مساعدة الجسم على التخلص من الدهون الزائدة واستهلاك السعرات الحرارية الزائدة ، والوقاية من الأمراض المزمنة مثل أمراض الشرايين وأمراض القلب والسكتات الدماغية والسرطان والسكري ، وتقوية عضلات الجسم وتحسين مظهر الجسم وزيادة جماله وجاذبيته ، وتحفيز الدورة الدموية في الجسم البشري ، وزيادة نشاطه ، وتحسين التمثيل الغذائي .

من فوائد الرياضة للعقل أنها تحفزه ، وتعزز ذكاء الفرد بجميع أنواعه ، وخاصة الذكاء النفسي الحركي ، والذكاء الاجتماعي ، وزيادة قوة الذاكرة والنشاط لأنها تؤثر بشكل إيجابي على نشاط الدماغ ، كما تعزز من قوة الملاحظة الفردية والقدرة على التركيز ، وزيادة التحصيل الدراسي للطلاب ، وزيادة النمو العقلي والاجتماعي وتعزيز العلاقة مع البيئة المحيطة ، وزيادة إنتاجية الموظفين وقدرتهم على مواصلة العمل ومساعدتهم على كسر الروتين الذي يؤدي إلى الملل .

من الفوائد الأخرى للرياضة أنها تعمل على تحسين المزاج ونفسية الإنسان ، وتعزيز الجانب الإيجابي ، ومساعدته على التخلص من الجوانب السلبية التي تؤثر على نشاطه اليومي ، والجدير بالذكر إلى أن التمارين الرياضية تحفز الجسم على إنتاج هرمونات تعطي شعورا بالسعادة والإثارة والمتعة والراحة ، كما تعزز من شخصية الإنسان ، وتزيد من ثقته بنفسه ، كما تعزز من معاني المودة والألفة بين الناس والعلاقات الاجتماعية بينهم ، وخاصة الرياضة التي تمارس في مجموعات ، مثل كرة السلة وكرة القدم فإشعال روح المنافسة بين اللاعبين وسعي كل فريق للفوز باللقب والفوز به يؤدي إلى رفع الروح المعنوية ، وتعزيز الإرادة ، وشحذ الدافع للوصول إلى الأهداف .

الوسوم :
الوسوم المشابهة : , ,

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

Tasneim

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *