محادثة بين شخصين عن الرياضة بالانجليزي

تشمل الرياضة جميع أشكال النشاط البدني أو الألعاب التنافسية من خلال المشاركة العرضية أو المنظمة، التي تهدف إلى استخدام أو الحفاظ على أو تحسين القدرة البدنية والمهارات مع توفير المتعة للمشاركين، وفي بعض الحالات الترفيه للمشاهدين، وتوجد المئات من الألعاب الرياضية، من بين المتسابقين الفرديين، إلى تلك التي يشارك فيها المئات من المشاركين في وقت واحد .

فوائد ممارسة الرياضة

ممارسة الرياضة البدنية جيدة للجسم والعقل والروح، الرياضة ليست فقط نشاطا بدنيا ممتازا لتحسين اللياقة العامة، ولكن الرياضة تقدم أيضا مزايا فريدة، فممارسة الرياضة في سن مبكرة لا يقوي العظام والعضلات فحسب، بل يقوي جسمك أيضا، والتمارين البدنية تساعد في زيادة القوة والقدرة على التحمل، وممارسة النشاط البدني بانتظام طوال العمر له السيطرة على الحفاظ على الوزن، وغالبا ما تنطوي الرياضة على ممارسة أنشطة بدنية مثل القفز والجري والحركة وتمتد إلى أن تكون تمرينا جيدا للجسم، والرياضة مثل كرة القدم التي تنطوي على الركض أو الركل أو رمي الكرة تساعد على تقوية الذراعين والساقين، والسباحة تغذي كامل الجسم، وبالتالي فإن ممارسة الرياضة يترجم مباشرة إلى اللياقة الشاملة .

وقد يظن البعض أن ممارسة الرياضة يمكن أن يصرف انتباه الطلاب عن العمل المدرسي، لكن تشير الأبحاث إلى أن الرياضة تعمل على تحسين مهارات الرياضيات لدى الأطفال، وأظهرت العديد من الدراسات الآثار الإيجابية لممارسة الرياضة على التحصيل الدراسي، ويعزى ذلك في جزء كبير منها إلى التأثير الإيجابي لتشكيل الهوية والتطور العاطفي، الألعاب الرياضية التي تتضمن مهارات التصويب والضرب، مثل التنس وكرة الريشة والبيسبول تساعدهم على زيادة التركيز، فهي تساعد على تطوير الصفات القيادية وتعزيز روح الفريق في الأطفال، كما أن المشاركة في المسابقات تنطوي على الفوز والخسارة، وهذا يعرض الأطفال لكلا جانبي الحياة من النجاح والفشل، وإعدادهم لقبول كليهما بروح إيجابية .

حوار انجليزي عن الرياضة

Ahmed: Where are you going Javaid? I have come to your house so that we could study together
Javaid: I am sorry Ahmed. I am now going to play tennis. I’ll be back in an hour. Would you pleas come back after an hour
Ahmed: It is very strange, the examination are falling in next month and instead of studying you are going to play tennis.
Javaid: I have never missed playing tennis in the evening. I play tennis in the evening even during the days of examination.
Ahmed: But sport is not important than education.
Javaid: When did I say sports are important than education?
Ahmed: The way you play tennis even during the days of examinations shows that you do not consider education important than sports.
Javaid: It is only your misconception, I never thought that sports are more important than education.
Ahmed: I think sports are of no use in passing an examination.
Javaid: No, my friend you are wrong. Sports are just as useful as studies can be. One should not turn into a bookworm.
Ahmed: I don’t think that studies make a person a bookworm.
Javaid: Sports make our bodies strong and it is famous proverb that strong body keeps a strong brain.
Ahmed: I haven’t seen any sports man who is a scholar too.
Javaid: You are talking about professional sportsman. There is a great difference between an amateur sports man and a professional sportsman.
Ahmed: I don’t see any difference. All such people prefer sports to all other things.
Javaid: If a boy has decided to become professional sports man. It is natural for him to give much time to sports. But all boys don’t decide from the very beginning to become a professional sports man. We play games to remain physically fit.
Ahmed: In our young age we are physically fit then why bother about games. Moreover, what good is any game to us in service or business.
Javaid: Besides giving us a good health every game teaches us discipline and obedience. These qualities make us prominent in every walk of life.
Ahmed: But Javaid, after games we get tried and cannot pay much attention to our studies.
Javaid: It is wrong to say games produce fatigue. Games exercise our limbs and refresh us. We can study more vigorously if we play games.
Ahmad: I think sports are only waste of time.
Javaid: I don’t want to hurt you, but honestly tell me were my overall marks in the intermediate examination not better than yours?

Ahmad: I think you are quite right. I often marvel that I remain busy in study and still your marks are always better than my marks in every test. I think I too should start some kind of sports.

الوسوم :

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *