تعبير عن وظيفة الطيار بالانجليزي قصير

كتابة: خلود صلاح آخر تحديث: 10 يوليو 2021 , 00:35

تعبير بالانجليزي عن مهنة الطيار

The profession of a pilot is difficult and fraught with dangers, but it is a prestigious task in society. Pilots travel thousands of kilometers, sometimes finding themselves in different time and climatic zones every day, and they see the whole world from the sky, and meet new people almost all the time, but this does not It means that this profession does not face some problems as well. Pilots often suffer from turbulence on long flights, may tire when flying through different time zones, and spend many days away from home and family.

However, there are many who think it is their dream job, but the pilot has a great responsibility over his shoulder, he flies the plane with the lives of many passengers, which may reach a few hundred people, so the pilot must get hundreds of hours of training before he can From doing his job, he should learn how to stay calm in difficult situations, and he should always make the right decisions.

The pilot also has to do many things before flying the plane, such as checking the weather on the flight path and in the landing area, as well as checking flight plans, and doing a lot of paperwork such as filling out forms, and all this must be completed before Take off, then the pilot informs his crew of the commands, and does a thorough check of the plane to make sure everything is working the way it should be like calculating how much fuel he will need to take it with him.

The good news is that after the plane lands safely, the pilot and the entire cabin crew often get a few days of rest especially when they go on a long flight, and sometimes they are forced to return from where they came from after a short period, and on average a pilot spends approximately 70 to 100 hours every month in the sky.

ترجمة تعبير بالانجليزي عن مهنة الطيار

إن مهنة الطيار صعبة ومُحاطة بالمخاطر، ولكنها من المهام المرموقة في المجتمع، إذ أن الطيارين يسافرون لآلاف الكيلومترات، وأحيانًا ما يجدون أنفسهم في مناطق زمنية ومناخية مختلفة يوميًا، كما أنهم يشاهدون كافة العالم من السماء، ويقابلون أشخاص جدد طوال الوقت تقريبًا، ولكن هذا لا يعني أن تلك المهنة لا يواجهها بعض المشاكل كذلك، ففي الغالب ما يعاني الطيار من اضطرابات في الرحلات الجوية الطويلة، وقد يتعب عندما يطير عبر مناطق زمنية مختلفة، كما أنه يقضي أيامًا كثيرة بعيدًا عن منزله وعائلته.

ومع ذلك هناك عدد كبير ممن يظنون أنها وظيفة أحلامهم، ولكن الطيار يحمل مسؤولية كبيرة فوق كتفه، فهو يقود الطائرة ومعه حيوات العديد من الركاب والتي قد تصل إلى بضع مئات من الأشخاص، ولذا فإن الطيار يجب أن يحصل على مئات الساعات من التدريب قبل أن يتمكن من القيام بعمله، وينبغي أن يتعلم كيفية البقاء هادئًا في المواقف الصعبة، وعليه دائمًا أن يتخذ القرارات الصحيحة.

كما يجب على الطيار أن يقوم بالعديد من الأمور قبل أن يُحلق بالطائرة، مثل أن يتحقق من حالة الطقس على طريق الرحلة وفي منطقة الهبوط، وكذلك التحقق من خطط الرحلات، والقيام بالكثير من الأعمال الورقية مثل ملء النماذج، وكل هذا يجب أن يتم الانتهاء منه قبل الإقلاع، ثم يقوم الطيار بإطلاع طاقمه بالأوامر، وإجراء فحص شامل للطائرة حتى يتأكد من أن كل الأشياء تعمل بالطريقة التي ينبغي أن تكون عليها مثل حساب كمية الوقود التي سوف يحتاجها حتى يأخذها معه.

والجيد أنه بعد هبوط الطائرة بأمان، في الغالب ما يحصل الطيار وطاقم الطائرة بأكمله على بضعة أيام من الراحة وخاصةً عندما يذهبون في رحلة طويلة، وأحيانًا ما يجبرون على العودة من المكان الذي أتوا منه بعد فترة قصيرة، وفي المتوسط يقضي الطيار ما يقرب من 70 إلى 100 ساعة كل شهر في السماء. [1]

برجراف عن وظيفة الطيار

A pilot is a person who has the skill and knowledge to fly aircraft of all kinds, and I hope one day to become a pilot, but there are certain actions that I must be prepared to take, as they are like other professions, in the sense that we should learn all the things that Related to it, and there are many excellent programs that a person can get, through which we will learn everything we need to know about airplanes, and we can try piloting an airplane as part of our training.

Pilots when training need to earn the necessary flying hours before they can get their pilot’s license, and there are many flight schools that can be registered in which they have a licensed instructor training us, and after we get all the experience we need, licenses, our successful results in Various tests, we are ready to work and fly.

Of course there are different types of jobs that people might be interested in, which often all need a lot of effort, pursuit, and more training before they can land the job they want.

But being a pilot is very interesting, and I will work hard enough, that I will become one of them and be able to fly in the sky and visit a lot of countries in the future.

ترجمة برجراف عن وظيفة الطيار

إن الطيار هو الشخص الذي يمتلك المهارة والمعرفة في قيادة الطائرة بمختلف أنواعها، وأتمنى أن أصبح في يوم من الأيام طيارًا، ولكن هناك بعض الإجراءات التي يجب أن أكون مستعدًا لاتخاذها، إذ أنها مثل غيرها من المهن الأخرى، بمعنى أنه ينبغي أن نتعلم كل الأشياء التي تتعلق بها، وهناك العديد من البرامج الممتازة التي يستطيع الشخص أن يحصل عليها، فمن خلالها سوف نتعلم كل ما نحتاج إلى معرفته حول الطائرات، كما نستطيع تجربة قيادة طائرة كجزء من تدريبنا.

ويحتاج الطيارون عند تدريبهم إلى كسب ساعات الطيران اللازمة قبل أن يتمكنوا من الحصول على رخصة طيارانهم، وهناك العديد من مدارس الطيران التي يمكن التسجيل فيها والتي يكون بها مدرب مرخص يقوم بتدريبنا، وبعد أن نحصل على كل ما نحتاجه من الخبرة، التراخيص، نتائجنا الناجحة في الاختبارات المختلفة، نكون جاهزين للعمل والطيران.

وبالطبع يوجد أنواع مختلفة من الوظائف التي قد يكون الأشخاص مهتمين بها، والتي في الغالب ما تحتاج جميعها إلى بذل كثير من الجهد، والسعي وراء الوصول إليها، إلى جانب الحصول على مزيد من التدريب قبل أن يتمكنون من الوصول إلى الوظيفة التي يريدونها.

ولكن أن أكون طيارًا أمر شيق كثيرًا، وسوف أعمل بجد بما يكفي، حتى أصبح واحدًا منهم وأستطيع التحليق بالطائرة في السماء وزيارة الكثير من البلدان في المستقبل. [2]

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق