بحث عن الماء بالانجليزي

الماء هي شريان الحياة مقولة كثيرا ما سمعناها ، فالماء هي اساس وجودنا على الارض و اساس وجود مختلف الكائنات الحية ، و بدون مياه تختفي معالم و مظاهر الحياة المختلفة.

بحث عن الماء

Did you know that your body weight is approximately 60 percent water? Your body uses water in all its cells, organs, and tissues to help regulate its temperature and maintain other bodily functions. Because your body loses water through breathing, sweating, and digestion, it’s important to rehydrate by drinking fluids and eating foods that contain water. The amount of water you need depends on a variety of factors, including the climate you live in, how physically active you are, and whether you’re experiencing an illness or have any other health problems.

Water Protects Your Tissues, Spinal Cord, and Joints

Water does more than just quench your thirst and regulate your body’s temperature; it also keeps the tissues in your body moist. You know how it feels when your eyes, nose, or mouth gets dry? Keeping your body hydrated helps it retain optimum levels of moisture in these sensitive areas, as well as in the blood, bones, and the brain. In addition, water helps protect the spinal cord, and it acts as a lubricant and cushion for your joints.

Water Helps Your Body Remove Waste

Adequate water intake enables your body to excrete waste through perspiration, urination, and defecation. The kidneys and liver use it to help flush out waste, as do your intestines. Water can also keep you from getting constipated by softening your stools and helping move the food you’ve eaten through your intestinal tract. However, it should be noted that there is no evidence to prove that increasing your fluid intake will cure constipation.

Water Aids in Digestion

Digestion starts with saliva, the basis of which is water. Digestion relies on enzymes that are found in saliva to help break down food and liquid and to dissolve minerals and other nutrients. Proper digestion makes minerals and nutrients more accessible to the body. Water is also necessary to help you digest soluble fiber. With the help of water, this fiber dissolves easily and benefits your bowel health by making well-formed, soft stools that are easy to pass.

Water Prevents You From Becoming Dehydrated

Your body loses fluids when you engage in vigorous exercise, sweat in high heat, or come down with a fever or contract an illness that causes vomiting or diarrhea. If you’re losing fluids for any of these reasons, it’s important to increase your fluid intake so that you can restore your body’s natural hydration levels. Your doctor may also recommend that you drink more fluids to help treat other health conditions, like bladder infections and urinary tract stones. If you’re pregnant or nursing, you may want to consult with your physician about your fluid intake because your body will be using more fluids than usual, especially if you’re breastfeeding.

How Much Water Do You Need?

There’s no hard and fast rule, and many individuals meet their daily hydration needs by simply drinking water when they’re thirsty, according to a report on nutrient recommendations from the Institute of Medicine of the National Academies. In fact, most people who are in good physical health get enough fluids by drinking water and other beverages when they’re thirsty, and also by drinking a beverage with each of their meals, according to the Centers for Disease Control and Prevention. If you’re not sure about your hydration level, look at your urine. If it’s clear, you’re in good shape. If it’s dark, you’re probably dehydrated.

ترجمة البحث

هل تعلم أن وزن جسمك حوالي 60٪ منه من الماء؟ يستخدم جسمك الماء في جميع خلاياه وأعضائه وأنسجته للمساعدة في تنظيم درجة حرارته والحفاظ على وظائف الجسم الأخرى ، و لأن جسمك يفقد الماء من خلال التنفس ، التعرق ، والهضم ، من المهم إعادة الترطيب عن طريق شرب السوائل وتناول الأطعمة التي تحتوي على الماء ، تعتمد كمية المياه التي تحتاجها على مجموعة متنوعة من العوامل ، بما في ذلك المناخ الذي تعيش فيه ، ومدى نشاطك البدني ، وما إذا كنت تعاني من مرض أو لديك أي مشاكل صحية أخرى.

يحمي الماء الأنسجة الخاصة بك و الحبل الشوكي و المفاصل

الماء يفعل أكثر من مجرد إخماد عطشك وتنظيم درجة حرارة الجسم ، كما يحافظ على أنسجة الجسم رطبة ، أنت تعرف كيف تشعر عندما يجف عينيك ، أنفك ، أو فمك؟ يساعد ترطيب جسمك على الحفاظ على مستويات مثالية من الرطوبة في هذه المناطق الحساسة ، وكذلك في الدم والعظام والدماغ ، بالإضافة إلى ذلك ، يساعد الماء على حماية الحبل الشوكي ، ويعمل بمثابة مادة تشحيم و وسادة لمفاصلك.

الماء يساعد جسمك على إزالة النفايات

يسمح تناول الماء الكافي لجسمك بإفراز النفايات من خلال العرق والتبول والتغوط ، تستخدمه الكلى والكبد للمساعدة في طرد النفايات ، كما تفعل الأمعاء ، و يمكن للمياه أيضًا أن تمنعك من الإصابة بالإمساك عن طريق تخفيف البراز والمساعدة في نقل الطعام الذي تتناوله من خلال الأمعاء ، ومع ذلك ، تجدر الإشارة إلى أنه لا يوجد دليل لإثبات أن زيادة كمية السوائل الخاصة بك سوف يعالج الإمساك .

الماء يساعد في الهضم

يبدأ الهضم باللعاب ، والأساس هو الماء ، و يعتمد الهضم على الإنزيمات الموجودة في اللعاب للمساعدة في تكسير الطعام والسوائل ولحل المعادن والمواد المغذية الأخرى ، الهضم السليم يجعل المعادن والمواد الغذائية في متناول الجسم ، الماء ضروري أيضًا لمساعدتك على هضم الألياف القابلة للذوبان ، و بمساعدة الماء ، تذوب هذه الالياف بسهولة ويستفيد منها الأمعاء عن طريق صنع براز ناعم ومتماسك بشكل جيد يسهل مروره.

الماء تحميك من الجفاف

يفقد جسمك السوائل عندما تشترك في تمرين قوي ، أو تعرق في حرارة عالية ، أو تقل مع الحمى أو الاصابة بمرض يسبب القيء أو الإسهال ، و إذا كنت تفقد السوائل لأي من هذه الأسباب ، فمن المهم زيادة كمية السوائل الخاصة بك بحيث يمكنك استعادة مستويات الترطيب الطبيعية في الجسم ، و قد يوصي طبيبك أيضًا بشرب المزيد من السوائل للمساعدة في علاج الحالات الصحية الأخرى ، مثل عدوى المثانة وحصى المسالك البولية. إذا كنت حاملاً أو مرضعاً ، قد ترغب في استشارة طبيبك عن كمية السوائل الخاصة بك لأن جسمك سوف يستخدم المزيد من السوائل أكثر من المعتاد ، خاصة إذا كنت ترضعين طفلك .

كم تحتاج من الماء يوميا ؟

لا توجد قاعدة ثابتة عن هذا ، حيث يلبي العديد من الأفراد احتياجاتهم اليومية من الماء ببساطة عن طريق شرب المياه عندما يكونون عطشى ، وذلك وفقًا لتقرير عن توصيات المغذيات من معهد الطب في الأكاديميات الوطنية ، في الواقع ، يحصل معظم الأشخاص الذين يتمتعون بصحة بدنية جيدة على كميات كافية من السوائل عن طريق شرب الماء والمشروبات الأخرى عند العطش ، وأيضاً بشرب مشروب مع كل وجبة من وجباتهم ، وفقاً لمراكز السيطرة على الأمراض والوقاية منها. إذا لم تكن متأكدًا من مستوى الترطيب ، فتفحص البول إذا كان واضحًا ، فأنت في حالة جيدة ، إذا كان الجو غائم ، فقد تكون تعاني من الجفاف على الأرجح.

الوسوم :

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *