موقف محرج بالانجليزي

الإحراج هو حالة عاطفية ترتبط بالمستويات المعتدلة إلى الحادة من عدم الراحة، والتي عادة ما تحدث عندما يكون لدى شخص ما فعل غير مقبول اجتماعيا، وعادة ما يكون هناك بعض التصور لفقد الكرامة (أو المثل العليا الأخرى ذات القيمة العالية)، ولكن مستوى الإحراج والنوع يعتمدان على الوضع، إن الإحراج مشابه للعار بمعنى ما إلا أنه قد يكون هناك خجل في فعل معروف فقط للنفس .

embarrassing situations

Embarrassment can be personal, caused by unwanted attention to private matters or personal flaws or mishaps. Some causes of embarrassment stem from personal actions, such as being caught in a lie or in making a mistake, In many cultures, being seen nude or inappropriately dressed is a particularly stressful form of embarrassment (see modesty), Personal embarrassment can also stem from the actions of others who place the embarrassed person in a socially awkward situation—such as a parent showing one’s baby pictures to friends, having someone make a derogatory comment about one’s appearance or behavior, discovering one is the victim of gossip, being rejected by another person (see also humiliation), being made the focus of attention (e.g., birthday celebrants, newlyweds), or even witnessing someone else’s embarrassment .

Personal embarrassment is usually accompanied by some combination of blushing, sweating, nervousness, stammering, and fidgeting, Sometimes the embarrassed person tries to mask embarrassment with smiles or nervous laughter, especially in etiquette situations. Such a response is more common in certain cultures, which may lead to misunderstanding, There may also be feelings of anger depending on the perceived seriousness of the situation, especially if the individual thinks another person is intentionally causing the embarrassment, There is a range of responses, with the most minor being a perception of the embarrassing act as inconsequential or even humorous, to intense apprehension or fear .

Examples of embarrassing situations

1- Falling on a treadmill, If this has not happened to you, feel blessed, Not only is this terrifying, but it’s equally painful on your body and ego One second you’re running, the next you look down and you’re further back then anticipated, The machine’s speed is too fast for your steps and suddenly you’re slammed against a hot, moving conveyor belt that swoops you off of it like a humiliating ride on Aladdin’s magic carpet mixed with a mechanical bull .

2- Eye boogers, nose boogers, food in the teeth, stains on clothes any type of visually off-putting monstrosity that you unknowingly wore all day. Especially terrible after a long day of coming face to face with a lot of people who you just know saw it up close and personal .

المواقف المحرجة

يمكن أن يكون الإحراج شخصيا بسبب انتباه غير مرغوب في الأمور الخاصة أو العيوب الشخصية أو الحوادث المؤسفة، وتنبع بعض أسباب الحرج من الأعمال الشخصية مثل الوقوع في كذب أو ارتكاب خطأ، وفي العديد من الثقافات ينظر إلينا وكأننا نرتدي ملابس عارية أو غير لائقة بشكل خاص، وهو شكل مثير للإحراج بشكل خاص، ويمكن أن ينشأ الإحراج الشخصي أيضا عن أفعال الآخرين الذين يضعون الشخص المحرج في موقف محرج اجتماعيا، مثل أحد الوالدين الذي يعرض صورا لطفلك إلى الأصدقاء حيث يقوم شخص ما بإبداء ملاحظة مهينة حول مظهره أو سلوكه، ويكتشف أن أحدهم هو ضحية القيل والقال، ويجري رفضه من قبل شخص آخر (انظر أيضا الإذلال)، والتي أصبحت محور الاهتمام (على سبيل المثال ، احتفال عيد ميلاد ، عروسين) ، أو حتى مشاهدة إحراج شخص آخر .

وعادة ما يكون الإحراج الشخصي مصحوبا بمزيج من الاحمرار، والتعرق ، والعصبية ، والتلعثم ، والتململ، وفي بعض الأحيان يحاول الشخص المحرج أن يحجب الإحراج بالابتسامات أو الضحك العصبي، ولا سيما في أوضاع الاتيكيت، مثل هذه الاستجابة أكثر شيوعا في بعض الثقافات، مما قد يؤدي إلى سوء الفهم وقد تكون هناك أيضا مشاعر غضب اعتمادا على الجدية المتصورة للوضع، خصوصا إذا اعتقد الشخص أن شخصا آخر يتسبب في إحراجه عن قصد .

أمثلة على المواقف المحرجة

1- الوقوع في مكان مزدحم أو في مكان العمل، أو مع الأصدقاء، هو ليس فقط موقف محرج ولكنه مؤلم بنفس القدر على جسمك، وفي المرة التالية التي تنظر فيها إلى أسفل ستكون أكثر حرص بالنسبة لخطواتك السريعة أو الغير صحيحة .

2- وهناك بعض المواقف المحرجة التي من الشائع التعرض لها في الحياة اليومية، مثل عماص العيون، وسيلان الأنف، والطعام المتبقي في الأسنان، والبقع الغير ملحوظة على الملابس، أي نوع من أنواع الاحراج التي لا تنتبه لها، الا عندما ينبهك أحد من الناس الذين تعرفهم مما يسبب احراج شديد .

الوسوم :
الوسوم المشابهة : , ,

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

عبير محمد

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *