سلبيات وايجابيات السفر بالسيارة بالانجليزي

الكثير منا يفضلون السفر بالسيارات ، و هذه الطريقة في السفر شأنها شأن مثيلاتها من طرق النقل ، لها العديد من المميزات و العيوب المختلفة..

ايجابيات و سلبيات السفر بالسيارة

There are many pros and cons when travelling by car and these should be considered when deciding on the type of transport you will be using.

Pros

Flexibility

Travelling with your own car means you can travel where you want without having to arrange and pay for further transport from a train station, airport or bus stop to your final destination. You can also make any stops if needed and most importantly you can travel at a time that suits you especially if the public transport timetables do not suit your schedule.

Easy Transportation of Goods

If you are travelling with goods, perhaps your shopping, or suitcase if you are going on a holiday it is easier to transport these in your car rather than using public transport which is not secure and is short of storage space.

Reliability

Public transport is known for lots of delays and even cancellations which could disrupt your journey, leave you stranded or result in you running late for your own appointments or arrangements.

Cons

Cost

The cost of running a car is increasing, especially with the cost of fuel constantly rising. This con however can be negated by car pooling, or choosing a car with a high miles per gallon rate and avoiding driving techniques which promote excessive fuel use which will reduce your fuel bills.

Environmental Impact

Those who are concerned about the environment may feel that lots of journeys by car along routes where public transport is available is costing the environment unnecessarily. You can help this by walking for short distances when available, using an environmentally friendly car and sharing your car with others travelling to the same place as an alternative to public transport.

Congestion

The high levels of car users on the road, especially during rush hour can lead to lots of congestion, traffic jams and a lack of parking spaces. These factors will all increase your journey time and may lead to high parking charges. When using public transport such as a train or bus you do not need to worry about any parking, there are no traffic jams on the railways and bus lanes make it easier for buses to get through busy city centres.

Slow

This maybe a surprising con for some but compared to air and rail travel, cars are often the slow and expensive option! If you are making a long distance journey you should look into the time and money savings you could make on a plane or train compared to a car.

الترجمة

هناك العديد من الإيجابيات والسلبيات عند السفر بالسيارة ، وينبغي أخذها في الاعتبار عند اتخاذ قرار بشأن نوع النقل الذي ستستخدمه.

ايجابيات السفر بالسيارة

المرونة

يعني السفر بسيارتك أنه يمكنك السفر إلى أي مكان تريد دون الحاجة إلى الترتيب ودفع المزيد من وسائل النقل من محطة القطار أو المطار أو محطة الحافلات إلى وجهتك النهائية ، يمكنك أيضًا إيقافها إذا لزم الأمر ، والأهم من ذلك أنه يمكنك السفر في وقت يناسبك خاصةً إذا كانت الجداول الزمنية للنقل العام لا تتناسب مع جدولك.

سهولة نقل البضائع

إذا كنت مسافرا مع البضائع ، وربما ما قد اشتريته في التسوق ، أو حقيبة السفر إذا كنت في عطلة ، فمن الأسهل نقل هذه الأشياء في سيارتك بدلا من استخدام وسائل النقل العام التي ليست آمنة ونقص مساحة التخزين.

الموثوقية

تشتهر وسائل النقل العام بالكثير من التأخيرات وحتى الإلغاءات التي يمكن أن تعطل رحلتك ، أو تتركك عالقًا أو تتسبب في تأخرك عن مواعيدك أو ترتيباتك.

سلبيات السفر بالسيارة

التكلفة

تتزايد تكلفة تشغيل السيارة ، خاصة مع ارتفاع تكلفة الوقود باستمرار. ومع ذلك يمكن إلغاء هذه الخدع من خلال تجميع السيارات ، أو اختيار سيارة ذات معدل مرتفع لكل جالون وتجنب تقنيات القيادة التي تعزز الاستخدام المفرط للوقود مما يقلل من فواتير الوقود.

التأثير البيئي

قد يشعر الأشخاص الذين يهتمون بالبيئة بأن الكثير من الرحلات بالسيارة على طول الطرق التي تتوفر فيها وسائل النقل العام تكلف البيئة بشكل غير ضروري ، و يمكنك المساعدة في ذلك عن طريق المشي لمسافات قصيرة عند توفرها ، باستخدام سيارة صديقة للبيئة ومشاركة سيارتك مع الآخرين المسافرين إلى نفس المكان كبديل عن وسائل النقل العام.

ازدحام الطرق

يمكن أن تؤدي المستويات العالية لمستخدمي السيارات على الطريق ، خاصة خلال ساعة الذروة ، إلى الكثير من الازدحام والاختناقات المرورية وعدم وجود أماكن لوقوف السيارات. هذه العوامل ستزيد من وقت رحلتك وقد تؤدي إلى ارتفاع رسوم وقوف السيارات. عند استخدام وسائل النقل العام مثل القطار أو الحافلة ، لا داعي للقلق بشأن أي موقف للسيارات ، لا توجد اختناقات مرورية على السكك الحديدية ، كما أن خطوط الحافلات تسهل على الحافلات المرور عبر مراكز المدينة المزدحمة.

السير البطيء

قد يكون هذا خداعًا مفاجئًا بالنسبة للبعض ولكن بالمقارنة مع السفر عبر الجو أو السكك الحديدية ، فغالبًا ما تكون السيارات هي الخيار البطيء والمكلف! إذا كنت تقوم برحلة طويلة ، فعليك أن تدرس الوقت بحكمة.

الوسوم :

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *