معلومات عن تاج محل بالانجليزي

يعد تاج محل عبارة عن مجمع ضخم للضريح تم بناؤه عام 1632 بأمر من إمبراطور المغول شاه جاهان لإيواء رفات زوجته الحبيبة ، تم بناء هذا المجمع الشهير على مدار 20 عامًا على الضفة الجنوبية لنهر يمنا في أغرا بالهند ، وهو أحد أبرز الأمثلة على العمارة المغولية ، التي جمعت بين التأثيرات الهندية والفارسية والإسلامية .

تاريخ تاج المحل بالانجليزية وترجمته

History Of Construction

The Taj Mahal was built by the Mughal emperor Shah Jahān (reigned 1628–58) to immortalize his wife Mumtāz Maḥal . She died in childbirth in 1631, after having been the emperor’s inseparable companion since their marriage in 1612. The plans for the complex have been attributed to various architects of the period, though the chief architect was probably Ustad Aḥmad Lahawrī, an Indian of Persian descent

The five principal elements of the complex—main gateway, garden, mosque. jawab , and mausoleum (including its four minarets)—were conceived and designed as a unified entity according to the tenets of Mughal building practice, which allowed no subsequent addition or alteration. Building commenced about 1632. More than 20,000 workers were employed from India, Persia, the Ottoman Empire, and Europe to complete the mausoleum itself by about 1638–39; the adjunct buildings were finished by 1643, and decoration work continued until at least 1647. In total, construction of the 42-acre (17-hectare) complex spanned 22 years

A tradition relates that Shah Jahān originally intended to build another mausoleum across the river to house his own remains. That structure was to have been constructed of black marble, and it was to have been connected by a bridge to the Taj Mahal. He was deposed in 1658 by his son Aurangzeb, however, and was imprisoned for the rest of his life in Agra Fort

تاريخ تاج المحل

تم بناء تاج محل على يد الإمبراطور المغولي شاه جهان (حكم في الفترة 1628-1658) لتخليد زوجته ممتاز محل ، وقد توفيت أثناء الولادة في عام 1631 ، بعد أن كانت رفيقة الإمبراطور الملازمة له منذ زواجهما في عام 1612 ، وقد عُزيت خطط المجمع إلى مختلف المهندسين المعماريين في تلك الفترة ، على الرغم من أن المهندس المعماري الرئيسي كان على الأرجح الأستاذ أحمد لاهورو ، وهو من أصل هندي .

العناصر الخمسة الرئيسية للمجمع هي البوابة الرئيسية ، الحديقة ، المسجد ، جواب ، وضريح (بما في ذلك المآذن الأربعة) – تم تصميمه ككيان موحد وفقًا لمبادئ بناء المغول ، التي لم تسمح بإضافة أو تغيير لاحق ، بدأ البناء حوالي عام 1632 ، وقد تم توظيف أكثر من 20 ألف عامل من الهند وبلاد فارس والإمبراطورية العثمانية وأوروبا لاستكمال الضريح نفسه حوالي عام 1638-1639 ؛ تم الانتهاء من المباني الملحقة بحلول عام 1643 ، واستمرت أعمال الديكور حتى عام 1647 على الأقل ، في المجموع ، امتد بناء المجمع الذي تبلغ مساحته 42 فدانًا (17 هكتارًا) إلى 22 عامًا .

يتعلق التقليد بأن شاه جاهان كان يهدف في الأصل إلى بناء ضريح آخر عبر النهر لإيواء رفاته ، كان من المفترض أن يتم بناء هذا الهيكل من الرخام الأسود ، وكان من المقرر أن يتم توصيله بجسر إلى تاج محل ، تم عزله في عام 1658 من قبل ابنه اورانزيب ، ومع ذلك ، وسجن لبقية حياته في قلعة أغرا.

داخل تاج المحل بالانجليزية وترجمته

Inside the Taj Mahal

The Taj Mahal does not only dazzles from outside, it also looks fabulous from inside. The majestic view of the mosque at the main gateway enthralls the visitors. The visitors can also have the glimpses of the guest house by its sides and in the middle the main mausoleum having four minarets at each corner draws attention.

The interiors of Taj Mahal are equally beautiful and stunning. In other words, it can be said that the exquisitely designed and carved interiors add to the glory of the entire structure. The octagonal interior hall is 58′ in diameter and 80′ in height. The marble structure which is a symmetrical building constructed on the square platform has a curved doorway and is known as Iwan consisting its basic elements in Persian. The building has a large dome at the top along with a finial and intricate calligraphy ornamented the structure.

Each angle of the tomb has a semi-octagonal curved alcove of same size. Attached minarets erecting from the platform set boundaries for the porticos, on both the sides. It is in the main chamber where the false coffer of Mumtaz Mahal and Shah Jahan are situated but their actual graves are set much below than the false cenotaphs.

The cenotaphs of Mumtaz Mahal and Shah Jahan in the central chamber are surrounded by marble screens called Jhajjhari which are intricately designed to transmit light in the chamber. It is a remarkable feature that enhances the beauty of Taj Mahal.

The actual graves of Mumtaz Mahal and Shah Jahan are not decorated as the Muslim tradition does not allow any sort of showiness or decoration on the graves. Hence the cenotaph of Mumtaz Mahal is engraved with verses from the Holy Quran that promise God’s mercy and forgiveness. The sides of the tomb have the ninety nine beautiful names of Allah in the form of calligraphy.

داخل تاج المحل

تاج محل ليس مبهر من الخارج فقط ، بل يبدو رائعًا أيضًا من الداخل ، المنظر ساحر للمسجد عند البوابة الرئيسية يجذب الزوار ، يمكن للزوار أيضًا الحصول على لمحات من دار الضيافة من جانبها وفي منتصفها يلفت الانتباه إلى الضريح الرئيسي الذي يضم أربعة مآذن في كل زاوية .

الديكور الداخلي لتاج المحل جميل ومذهل ، وبعبارة أخرى يمكن القول أن التصميمات الداخلية المصممة بشكل رائع والمنحوتة تضيف إلى فخامة الهيكل بأكمله ، ويبلغ قطر القاعة الداخلية المثمنة 58 و ارتفاعها 80 ، يحتوي الهيكل الرخامي ، وهو مبنى متماثل تم بناؤه على المنصة المربعة ، على مدخل منحني ومعروف باسم ايوان ، ويحتوي المبنى على قبة كبيرة في الجزء العلوي مع خط منقوش ومعقد يزين الهيكل .

كل زاوية من الضريح لديه فتحة منحنية شبه مثمنة من نفس الحجم ، وضعت المآذن المرفقة التي تم إنشاؤها من المنصة حدودًا للرواق ، على كلا الجانبين ، يوجد في القاعة الرئيسية المكان الذي يوجد به التابوت المزيف لممتاز محل وشاه جهان ، لكن قبورهما الفعلية تقع أدنى بكثير من التابوت المزور .

يحاط التابوت  في القاعة المركزية بشاشات رخامية تُسمى Jjjjhari وهي مصممة بشكل معقد لنقل الضوء في الغرفة ، إنها ميزة رائعة تعزز جمال تاج محل ، ولم يتم تزيين القبر الفعلي لممتاز محل وشاه جهان لأن التقاليد الإسلامية لا تسمح بأي نوع من التباهي أو الزخرفة على القبور ، ومن هنا فإن قبر ممتاز محل محفور بآيات من القرآن الكريم تعد برحمة الله وغفرانه ، على جانبي القبر أسماء الله الحسنى بالخط العربي .

الوسوم :
الوسوم المشابهة : , ,

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *