قصة عن كنز مفقود بالانجليزي

كتابة warde آخر تحديث: 15 أكتوبر 2020 , 10:53

قصة انجليزية عن الكنز المفقود

لعل كتابة قصة قصيرة بالانجليزي تحتاج الى الخيال والحكمة لكي تصل معلومات الدروس المطلوبة باسهل طريقة واقصر وقت ممكن

sam is a boy lived in a small house. he was very poor but very smart. he doesnt go to school but his parents were teach him every thing he need. one day when he was walking he saw his friends playing toghether and he ask thim to play with them and they confirm. sam was very happy when he was playing and when he was triying to catch the ball he triped and felt that something has hit him so he looked again to see a brick , sam hold the brick to see inside it a piece of paper it was wroten on it DIG MORE AND MORE,GOLD COINS YOU GET, so same tried to dig under the brick but he find nothing but after a little time he got a clue to break the brick it self and when he tried, the gold coins scattered every where and he contine to break the other brick  and saw more and  more coines, sams family became very rich  and he started going to school to lived all of thim happily ever after

ترجمة القصة للعربية:

سام صبي يعيش في منزل صغير. كان فقيرًا جدًا ولكنه ذكي جدًا ، فهو لا يذهب إلى المدرسة و لكن والديه علموه كل شيء يحتاجه. في أحد الأيام عندما كان يسير رأى أصدقاءه يلعبون مع بعضهم وطلب منهم اللعب معهم و وافقوا على ذلك. كان سام سعيدًا جدًا عندما كان يلعب و عندما كان يحاول التقاط الكرة ، تعثر وشعر أن شيئًا ما قد اصطدم به ، لذلك نظر مرة أخرى ليرىقطعة من الطوب قد كتب عليها : احفر المزيد و المزيد ، لتحصل على العملات الذهبية ، لذلك حاول الحفر تحت الطوب لكنه لم يجد شيئًا و لكن بعد فترة قصيرة حصل على فكرة لكسر الطوب بنفسه و عندما حاول ، تناثرت العملات الذهبية في كل مكان واستمر في كسر بقية الطوب ورأى المزيد والمزيد من العملات بذلك أصبحت عائلة سام غنية جدًا وبدأ في الذهاب إلى المدرسة ليعيش كل هؤلاء في سعادة دائمة.[1]

قصة محققين عن الكنوز قصيرة

This story is from a short fictional crime story ,It was a Friday afternoon, The sun was shining, Birds were singing.Florent was eating in his house. Hardly he finished eating when he heard someone shout. He left his house and checked his neighbour’s door. He saw that the door was broken, He came in and saw the body of his best friend lying on the floor.

When he turned back, he briefly saw someone rushing out of the house. He started to run after him but couldn’t unfortunately catch him, But he had managed to observe him and could describe him pretty well. That’s why Florent decided to go to the police to report the murder. The next day, the police started investigating. They had found a clue which disturbed Florent. The clue was a glove, and he knew that this glove belonged to his brother Mark. He decided to talk to Mark. When he arrived in front of the door of his brother’s house, he noted that the door was half open. Then, he saw his brother run with a knife in his hand and a big bag on his back. Florent realized his brother was the killers so he decided to tell the police. After two days, he heard his brother had been killed by a policeman.

ترجمة القصة للعربية:

هذه القصة مأخوذة من قصص جرائم خيالية قصيرة، فقد كانت بعد ظهر يوم الجمعة ، كانت الشمس مشرقة و الطيور تغني ، و كان فلوران يأكل في منزله. بالكاد انتهى من الأكل عندما سمع أحدهم يصرخ. ترك منزله و فتش باب جاره. رأى أن الباب مكسورًا ، فدخل و رأى جثة أعز أصدقائه ملقاة على الأرض.

عندما عاد ، رأى لفترة وجيزة شخصًا يندفع خارج المنزل. بدأ يركض وراءه لكنه لم يستطع للأسف اللحاق به ، لكنه تمكن من ملاحظته و يمكن أن يصفه جيدًا. لهذا السبب قرر فلورنت الذهاب إلى الشرطة للإبلاغ عن جريمة القتل. في اليوم التالي بدأت الشرطة في التحقيق. لقد وجدوا دليلًا أزعج فلوران. كان الدليل عبارة عن قفاز ، و كان يعلم أن هذا القفاز يخص شقيقه مارك. قرر التحدث إلى مارك و عندما وصل أمام باب منزل شقيقه ، لاحظ أن الباب نصف مفتوح ثم رأى أخاه يجري بسكين في يده و حقيبة كبيرة على ظهره ليدرك فلوران أن شقيقه كان القاتل، لذلك قرر إبلاغ الشرطة. بعد يومين ، سمع أن شقيقه قد قتل على يد شرطي.[2]

قصة جريمة قصيرة بالانجليزي

This story is one of the short crime stories, as one day one of the thieves decided to rob the bank that is located in one of the cities, and after he prepared a plan to enter the bank at night, the security guard tried to arrest him so that a quarrel between them eventually led to the killing of the thief At the hands of the security guard.

ترجمة قصة جريمة بالانجليزي للعربية:

حدث في يوم من الايام قرر احد اللصوص بسرقة البنك الذي يقع في احدى المدن ، وبعد ان قام باعداد الخطة للدخول ليلا الى البنك قام حارس الامن بمحاولة القاء القبض عليه لتحصل بينهم مشاجرة تؤدي في نهاية المطاف الى قتل السارق على يد حارس الامن .

قصة مغامرة ذات عبرة بالانجليزي

It was said that one of the servants was being mistreated by his master, so he fled to the woods. There he met a lion suffering from a big thorn planted in his foot, so he approached the lion and grabbed the thorn from his foot, and then the lion went on his way. A few days later, the master of the servant went out on a hunting trip into the forest, and caught many animals. On the way back, the master spotted his servant, who also arrested him, and decided to punish him severely. He asked his servants to throw him in the lion’s cage. How astonished the master and those around him were great when the lion approached the servant and licked his face as if it were a pet. That lion was the same one whom the servant had helped a few days earlier. Thus, the servant survived and, with the help of the lion, managed to save the rest of the animals

ترجمة قصة قصيرة بالانجليزي الى العربية:

قيل أن أحد الخدم تعرض لسوء المعاملة من قبل سيده ، فهرب إلى الغابة. هناك التقى بأسد يعاني من شوكة كبيرة اصابت قدمه ، فاقترب من الأسد و انتزع الشوكة من قدمه ، ثم ذهب الأسد في طريقه. بعد أيام قليلة ، ذهب سيد الخادم في رحلة صيد في الغابة ، وأمسك العديد من الحيوانات. في طريق العودة ، شاهد السيد خادمه ، فقام باعتقاله أيضًا ، وقرر معاقبته بشدة. طلب من خدمه أن يلقوه في قفص الأسد و كم أذهل السيد ومن حوله عندما اقترب الأسد من الخادم ولعق وجهه كما لو كان حيوانًا أليفًا. كان هذا الأسد هو نفسه الذي ساعده الخادم قبل أيام قليلة. وهكذا ، نجا الخادم وتمكن بمساعدة الأسد من إنقاذ بقية الحيوانات.

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق