سلبيات وايجابيات الجوال بالانجليزي

لقد أصبح الجوال من الأشياء التي تشغل معظم الناس في عصرنا هذا ، حتى أنه تفوقت على العلاقات الاجتماعية الحقيقية ، لذلك ينبغي الإشارة إلى سلبيات وإيجابيات الجوال ، وهذا ما سنقدمه خلال هذا الموضوع باللغة الإنجليزية والعربية .

سلبيات وإيجابيات الجوال باللغة الإنجليزية

There is no doubt that the invention of the mobile phone and the rapid development that has occurred since the invention has contributed significantly to changing the way people live and how to live and spend for different needs, in addition to the positive shift that led the life of mobile phone user for the better, but accompanied by many of the negative changes that returned Bad for the life of the individual and the society as a whole, it is worth mentioning that most of these pros and cons relied mainly on the way in which the person used the mobile phone and the ways he used to take advantage of it.

Pros of mobile phone;

 Mobile communication: What distinguishes a mobile phone from a landline is the ability to connect to any destination, international or local, anywhere, without having to stay near the wire or cable.

Stay in contact with family, parents make their children to carry their mobile phones when leaving the house, so as to be able to reassure them and follow their news and places of their presence, in addition to quick access to them in various emergencies.

 In addition to  solve the various crimes : The mobile phone has a location service, which allows the location of the phone to be detected in case of loss or theft.

The service also helped to locate the bodies in many cases of murder or loss.

Emergency call services : The mobile phone provides emergency communication services even in areas that do not include the coverage of the telecommunications network.

If the individual finds himself in a remote location without any coverage on the mobile phone, he can request any emergency numbers for assistance.

Maintaining social ties: In cases where the individual can not visit his relatives, he can maintain some connection to the uterus by telephone, and the social networking services that are widespread on mobile phones have contributed to the maintenance of these links and the establishment of new links and friendships from different regions the world.

Easy access to information: The availability of mobile Internet services has made it easier to access any information without the need for a computer.

Cons of mobile phone:

 If the battery is not fully charged, the mobile phone may be surprised you to stop working as a result of the battery running out, which is impossible to operate except by accessing its own cable and charger.

Loss of personal communication skills: The absolute dependence on mobile phones and social media to communicate with others has resulted in a severe weakness in communication skills, making it difficult for many mobile phone addicts to create social links when dealing directly with others.

The increase in individual expenses: The mobile phone needs to pay a variable amount of money from one person to another depending on how it is used.

Some spend large sums on mobile phones between internet services and call services, and purchase of various accessories for mobile phones.

Increased traffic accidents :The use of some mobile drivers during driving has resulted in many serious and fatal traffic accidents.

الترجمة باللغة العربية

لا شك أن اختراع الهاتف المحمول والتطور السريع الذي حدث منذ الاختراع قد ساهما بشكل كبير في تغيير طريقة حياة الناس وكيفية العيش والإنفاق لتلبية الاحتياجات المختلفة ، بالإضافة إلى التحول الإيجابي الذي أدى إلى تغير الحياة لمستخدم الهاتف المحمول للأفضل ، ولكن يرافقه العديد من التغييرات السلبية التي أثرت سلبيا على حياة الفرد والمجتمع ككل ، تجدر الإشارة إلى أن معظم هذه إيجابيات وسلبيات تعتمد بشكل أساسي على الطريقة التي استخدم الشخص الهاتف المحمول والطرق التي استخدمها للاستفادة منه.

إيجابيات الجوال

الاتصالات المتنقلة : إن ما يميز الهاتف المحمول عن الخط الأرضي هو القدرة على الاتصال بأي جهة ، دولية أو محلية ، في أي مكان ، دون الحاجة إلى البقاء بالقرب من السلك أو الكابل.

البقاء على اتصال مع العائلة ، حيث يقوم الأهل بعمل أطفالهم على حمل هواتفهم المحمولة عند مغادرة المنزل ، حتى يتمكنوا من طمأنتهم ومتابعة أخبارهم وأماكن وجودهم ، بالإضافة إلى الوصول السريع إليهم في حالات الطوارئ المختلفة.

بالإضافة إلى حل الجرائم المختلفة : يحتوي الهاتف المحمول على خدمة تحديد موقع ، والتي تتيح اكتشاف موقع الهاتف في حالة الفقدان أو السرقة. ساعدت الخدمة أيضًا في تحديد موقع الجثث في العديد من حالات القتل أو الخسارة.

خدمات مكالمات الطوارئ : يوفر الهاتف المحمول خدمات اتصالات الطوارئ حتى في المناطق التي لا تشمل تغطية شبكة الاتصالات. إذا وجد الفرد نفسه في مكان بعيد دون أي تغطية على الهاتف المحمول ، فيمكنه طلب أي أرقام طوارئ للحصول على المساعدة.

الحفاظ على الروابط الاجتماعية : في الحالات التي لا يستطيع فيها الفرد زيارة أقاربه ، يمكنه الحفاظ على بعض الاتصال بالرحم عبر الهاتف ، كما ساهمت مواقع الشبكات الاجتماعية المنتشرة على الهواتف المحمولة في الحفاظ على هذه الروابط وإنشاء روابط جديدة. الروابط والصداقات من مختلف المناطق في العالم.

سهولة الوصول إلى المعلومات : سهّل توفر خدمات الإنترنت عبر الهاتف النقال الوصول إلى أي معلومات دون الحاجة إلى جهاز كمبيوتر.

سلبيات الجوال

إذا لم تكن البطارية مشحونة بالكامل ، فقد يفاجئك الهاتف المحمول بالتوقف عن العمل نتيجة لنفاد البطارية ، وهو أمر مستحيل العمل باستثناء الوصول إلى الكابل والشاحن الخاصين به.

فقدان مهارات الاتصال الشخصي : إن الاعتماد المطلق على الهواتف المحمولة والوسائط الاجتماعية للتواصل مع الآخرين قد أدى إلى ضعف شديد في مهارات الاتصال ، مما يجعل من الصعب على العديد من مدمني الهواتف المحمولة إنشاء روابط اجتماعية عند التعامل مع الآخرين.

الزيادة في النفقات الفردية : يحتاج الهاتف المحمول إلى دفع مبلغ متغير من المال من شخص لآخر اعتمادًا على كيفية استخدامه.

ينفق البعض مبالغ كبيرة على الهواتف المحمولة بين خدمات الإنترنت وخدمات الاتصال ، وشراء العديد من الملحقات للهواتف المحمولة.

زيادة حوادث المرور : أدى استخدام بعض السائقين الهواتف الجوالة أثناء القيادة إلى العديد من حوادث المرور الخطيرة والمميتة.

الوسوم :
الوسوم المشابهة : , ,

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

بسمة حسن

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *