برجراف عن حدث مهم في حياتي بالانجليزي

كتابة lamia آخر تحديث: 16 يناير 2020 , 21:29

الحياة عبارة عن مواقف وأحداث من الممكن أن تتسبب في تغيرات كبيرة في حياة الأشخاص، فالإنسان على مر التاريخ يمر بالعديد من المواقف البسيطة التي من الممكن ألا تغير كثيراً في حياته إلا أنها قد تتسبب في تكوين شخصيته، ولكن لابد أن يتعلم الإنسان من كل هذه المواقف ويتعلم كيفية التعامل والتعلم منها.

تعبير عن حدث مهم في حياتك

عندما كنت طالباً في المرحلة الابتدائية، كنت طالباً عادياً ولم أكن متميزاً، وفي يوم من الأيام في فصل الرياضيات قدم لنا المعلم مسألة رياضية صعبة نوعاً ما، تحتاج إلى التفكير بعمق، حتى نتوصل إلي حلها الصحيح.

قلت لنفسي في هذا الموقف أنني سوف أفكر في هذه المسألة وحلها، مهما أخذ حلها من وقت، وقد حاول جميع الطلاب أيضاً حلها، ولكنهم يأسوا بسبب صعوبة المسألة، حاولت أنا أيضاً أكثر من مرة ولكن المسألة كانت صعبة للغاية، ولكنني لم أيأس وحاوت فيها مرة بعد مرة حتى تمكنت من حلها، وهذا الأمر جعل المعلم معجب بي للغاية وقام بمدحي بشكل جميل، فأعطاني ذلك ثقة كبيرة في نفسي وجعل إيماني بنفسي يزداد.

هذا الأمر جعل مني الطالب المثالي في المدرسة، وقد أشاد بي جميع المعلمين، فشجعني ذلك أكثر لكي أتميز في كل المواد الدراسية وأحصل على الدرجات النهائية بها، فكنت دائماً بالمرتبة الأولى، وأصبحت الرياضيات من المواد المفضلة لي.

وبعد نجاحي في الثانوية بتميز، بدأت في التفكير في الالتحاق بكلية الهندسة، وكان هدفي هو الحصول على أعلى الدرجات في تخصصي بالكلية، لأكون مهندس ذو صيت وشهرة وماهر على الصعيد الدولي والمحلي، وأقوم بإنشاء العديد من المشاريع الهامة والكبيرة التي تفيد الحياة الإنسانية.

وكان هذا كله بسبب مدح معلمي لي الذي أعطاني ثقة كبيرة في قدراتي، وجعلني أحب العلم أكثر وأبذل كل جهدي حتى أتمكن من الحصول على أعلى الدرجات.

تعبير عن حدث مهم في حياتي بالانجليزي

When I was in high school, I was an ordinary student and I was not distinguished.

One day in the mathematics class presented to the teacher a mathematical issue somewhat difficult, you need to think about it deeply until the correct solution is reached.

In this situation, I told myself that I will think about this issue and solve it, no matter how long it took to solve it, and all students have also tried to solve it, but they are desperate to solve it because of the difficulty of the issue, I also tried more than once because the issue was very difficult, but I did not despair and tried more times until I solved it.

This matter made the teacher liked me very much and praised me beautifully, and this gave me great confidence in myself and made my faith in myself increase.

This made me the ideal student in the school, and all the teachers in the school praised me.

This matter encouraged me more to excel in all subjects and to obtain final grades in all subjects, so I became in the first place and mathematics has become one of my favorite subjects.

After my high school success with distinction, I started to think about joining the College of Engineering, and my goal was to get the highest degrees in my specialty in this College.

My goal was to be a famous engineer and skilled at the international and local levels and create many important and large projects in order to benefit and facilitate people’s lives.

This was all due to the praise of my teacher who gave me great confidence in my abilities, which made me love science more and did my best to be able to get the highest score.

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق