بحث عن البيئة بالانجليزي

كتابة: دينا محمود آخر تحديث: 03 نوفمبر 2020 , 23:02

Research on the environment

Introduction to the environment

 The environment is defined as everything that surrounds humans, such as trees, mountains, roads, buildings and things, and it is a collection of natural elements and human-made things, and we must preserve the environment in all ways ، There are many things that cause pollution to the environment, so the environment must be preserved. This was discussed in an introduction to the environment and pollution.

 Paragraph on protecting and improving the environment

 The protection of the environment is of great importance because of the danger the environment is exposed to at the present time, which has occurred due to the various activities carried out by man over time, so we need to reduce the human impact on the environment as possible.

 And we mean protecting the environment is preserving and saving it, and this can be done by spreading good awareness about improving the environment, and ways that can be done to preserve everything related to the environment must be identified, and the planting of plants and trees must be encouraged and not allowed to get rid of forests, trees and plants that help  Get rid of carbon dioxide , And all kinds of environmental pollutants must be avoided.

Environmental types

 Geographical environment

 The geographical environment or what is termed the natural environment consists of things that are already in nature, and it can also be called the “physical environment” because it includes the physical conditions of life, as this type of environment exists independently of human existence and cannot control it.

 This environment consists of the surface of the earth, natural resources, land, water, mountains, plains, fertile lands, deserts, oceans, storms, hurricanes, weather, climatic factors, seasons, etc., and also includes vital conditions for both plants and animals.

 Man-made environment

 The human being formed his own environment to be able to live in the natural environment, and this environment is divided into two types:

 External environment

 It is the environment created by man through the introduction of science and technology to try to coexist with the conditions of the natural environment, and this environment includes homes, cities, means of transportation and communication, and amenities such as air-conditioning, industry systems and man-made machines through science and technology in the physical environment.

 Internal environment

 The internal environment is the society in which a person lives and that includes all of the organizations, regulations, traditions, institutions, customs and traditions created by humans.

 This environment is also called social heritage, and it is one of the conditions for normal human life.

 The so-called artificial environment can be understood which refers to the modified form of the physical environment and the economic environment, and which refers to all things created by man and which have a high economic value that only two aspects of man-made environment can be understood.

Conclusion on the environment in English

 The environment is the basis of everything on Earth, so at the end of the research on the environment, we must help preserve it and use all possible means that reduce pollution and preserve our beautiful environment.

 One of the important aspects that have a role in eliminating environmental pollution is the use of renewable energy, and renewable energy uses energy sources that cannot be exhausted, for example, instead of burning fossil fuels such as coal and oil, renewable energy uses energy sources such as wind and sun.

ترجمة بحث عن البيئة 

مقدمة عن البيئة 

يتم تعريف البيئة على أنها هي كل شيء يحيط بالانسان مثل الأشجار والجبال والطرق والمباني  ، وهي عبارة عن مجموعة من العناصر الطبيعية والأشياء التي صنعها الإنسان ، ويجب علينا الحفاظ على البيئة بكل الطرق ، وهناك العديد من الأشياء التي تسبب تلوث للبيئة لذلك يجب الحفاظ على البيئة وتم مناقشة ذلك في مقدمة عن البيئة والتلوث.

برجراف عن حماية وتحسين البيئة

تعتبر حماية البيئة هي أهمية كبيرة بسبب الخطر التي تتعرض  له البيئة في الوقت الحالي ، والذي حدث بسبب الأنشطة المختلفة التي قام بها الإنسان على مر الزمن ، لذلك نحتاج إلى تقليل تأثير الإنسان على البيئة قدر الإمكان ويمكن إجراء بحث حول البيئة والتلوث مما يساعدنا في معرفة أسباب تلوث البيئة وطرق لحلها.

ونعني بحماية البيئة هو الحفاظ عليها وإنقاذها ، ويمكن القيام بذلك عن طريق نشر الوعي الجيد حول تحسين البيئة  ، ويجب التعرف على الطرق التي يمكن القيام بها للحفاظ على كل شئ متعلق بالبيئة ، ويجب التشجيع على زراعة النباتات والأشجار وعدم السماح بالتخلص من الغابات والأشجار والنباتات التي  تساعد على التخلص من ثاني أكسيد الكربون ، ويجب أيضا الامتناع عن كل أنواع ملوثات البيئة.[2]

أنواع البيئة 

البيئة الجغرافية 

تتكون البيئة الجغرافية أو ما يطلق عليها البيئة الطبيعية من الأشياء الموجودة بالفعل في الطبيعة ، ويمكن أن يطلق عليها أيضًا البيئة المادية لأنها تشمل الظروف المادية للحياة ، حيث يوجد هذا النوع من البيئة بشكل مستقل عن وجود الإنسان   ولا يمكن له أن يتحكم بها.

وتتكون هذه البيئة  من سطح الأرض والموارد الطبيعية والأرض والمياه والجبال والسهول والأراضي الخصبة والصحاري والمحيطات والعواصف والأعاصير والطقس والعوامل المناخية والمواسم وما إلى ذلك ، وأيضا تشمل الظروف الحيوية لكل من النباتات والحيوانات.

بيئة من صنع الإنسان

شكل الانسان بيئة خاصة به ليستطيع العيش في البيئة الطبيعية وتنقسم هذه البيئة الى نوعين هم:

البيئة الخارجية 

هي البيئة التي صنعها الإنسان من خلال إدخال العلم والتكنولوجيا لمحاولة التعايش مع ظروف البيئة الطبيعية ، وتشمل هذه البيئة المنازل والمدن ووسائل النقل والاتصال ، ووسائل الراحة مثل المكيف وأنظمة الصناعة والآلات التي صنعها الإنسان من خلال العلم والتكنولوجيا في البيئة المادية.

البيئة الداخلية 

البيئة الداخلية هي المجتمع الذي يعيش فيه الإنسان  والتي تشمل كل من المنظمات واللوائح والتقاليد والمؤسسات والعادات والتقاليد التي إنشائها البشر.

ويطلق أيضا على هذه البيئة التراث الاجتماعي ، وهو أحد شروط الحياة الطبيعية للإنسان.

يمكن فهم ما يسمى بالبيئة الاصطناعية التي تشير إلى الشكل المعدل للبيئة المادية والبيئة الاقتصادية ، والتي تشير إلى جميع الأشياء التي خلقها الإنسان والتي لها قيمة اقتصادية عالية لا يمكن فهمها سوى جانبين من الجوانب التي من صنع الإنسان بيئة.[1]

خاتمة عن البيئة بالانجليزي 

البيئة هي أساس كل شئ على الأرض لذلك في نهاية بحث عن البيئة يجب أن نساعد في الحفاظ عليها واستخدام كل الوسائل الممكنة التي تقلل من التلوث وتحافظ على بيئتنا جميلة.

أحد الجوانب المهمة التي لها دور في التخلص من تلوث البيئة هو استخدام الطاقة المتجددة ، مثلا بدلاً من حرق الوقود الأحفوري مثل الفحم والنفط ، تستخدم الطاقة المتجددة مصادر الطاقة مثل الرياح والشمس.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق