برجراف عن كيف تكون مواطن صالح بالانجليزي

كتابة: duaa mohe آخر تحديث: 26 مايو 2021 , 23:10

ما هي المواطنة بالانجليزية

Citizenship is the most privileged form of nationality. This broader term denotes various relations between an individual and a state that do not necessarily confer political rights but do imply other privileges, particularly protection abroad. It is the term used in international law to denote all persons whom a state is entitled to protect. Nationality also serves to denote the relationship to a state of entities other than individuals; corporations, ships, and aircraft.

المواطنة هي أكثر أشكال الجنسية امتيازًا، يشير هذا المصطلح الأوسع إلى العلاقات المختلفة بين الفرد والدولة التي لا تمنح بالضرورة حقوقًا سياسية ولكنها تنطوي على امتيازات أخرى، لا سيما الحماية في الخارج، إنه المصطلح المستخدم في القانون الدولي للإشارة إلى جميع الأشخاص الذين يحق للدولة حمايتهم، وتستخدم الجنسية أيضًا للدلالة على العلاقة بحالة الكيانات غير الأفراد مثل الشركات والسفن والطائرات، وهنا في هذا المقال سنتطرق إلى تعبير عن المواطنة وكيف تستطيع أن تكون مواطناً صالحاً.[3]

برجراف عن كيف تكون مواطن صالح مترجم

A good citizen is a blessing to society. He feels that he has certain responsibilities towards the state, just as the state has certain responsibilities towards him. Thus he is aware of both his privileges and his duties.
His foremost duty is his loyalty to the country of his birth. It should be dearer to him than all his worldly possessions, and he should always be ready to sacrifice everything for its sake. He should have firm and deep faith in the welfare of his motherland. He has to obey law and order. He has to respect the constitution of his country and to obey its laws.
He must be vigilant against the enemies of the country. He must not do something which may help the anti-nationalists or the enemies of the country. He should have no sympathy for law breakers, and he should help the state in their arrest. He must do all he can to make the criminals feel that all respectable people are against them.
A good citizen takes intelligent interest in politics, so that he may use his vote for the good of the country and the nation.
He is clean in habits and thoughts. He leads a simple life. Odds never damp his courage. He is confident, brave and pure. He is sincere friend of humanity. He treats his fellowmen with kindness. He always helps the poor and needy. He never ill treats anyone. He does not deceive anybody. He is a man who is clean in thoughts, words and deeds. He does his duty well. He tries to attain excellence in every field of life.
He has a great sense of duty. If he is a soldier, he bravely sticks to his post. If he is a labourer, he puts his heart and soul in his work. If he is a teacher, he is zealously concerned with the intellectual progress of his students. If he is a lawyer, he labours hard for the triumph of the truth. If he is a doctor, he does his best to cure his patients. So, he commands respect in every field of life. He deserves highest honours.

ترجمة برجراف، عن كيف تكون مواطن صالح

المواطن الصالح نعمة للمجتمع، يشعر أن لديه مسؤوليات معينة تجاه الدولة، كما أن على الدولة مسؤوليات معينة تجاهه، وبالتالي فهو على دراية بامتيازاته وواجباته.
واجبه الأول هو إخلاصه للبلد الذي ولد فيه، يجب أن يكون أغلى عنده من كل ممتلكاته الدنيوية، ويجب أن يكون دائمًا على استعداد للتضحية بكل شيء من أجله، بالإضافة إلى أنه يجب أن يمتلك إيمان راسخ وعميق برفاهية وطنه الأم،  عليه أن يطيع القانون والنظام، وعليه أن يحترم دستور بلاده وأن يطيع قوانينها.
يجب أن يكون يقظا ضد أعداء البلد، ولا يجوز له أن يفعل شيئاً من شأنه أن يساعد أعداء الوطن أو معاداة القومية وألا يتعاطف مع الخارجين على القانون، وعليه أن يساعد الدولة في اعتقالهم، فيجب أن يفعل كل ما في وسعه لجعل المجرمين يشعرون أن كل الناس المحترمين ضدهم.
فالمواطن الصالح يهتم بذكاء بالسياسة، حتى يتمكن من استخدام صوته لصالح الوطن والأمة، فهو طاهر في العادات والأفكار، وتكون حياته بسيطة خارجة عن التعقيد بالإضافة إلى أنه يواجه الصعاب فهي لا تضعف شجاعته، بل يكون واثق وشجاع ونقي، إنه صديق مخلص للبشرية، يعامل رفقائه بلطف  وهو دائما يكون مساعداً للفقراء والمحتاجين، لم يعامل أي شخص بسوءو لا يخدع أحدا، إنه إنسان طاهر الفكر والأقوال والأفعال ويقوم بواجبه بشكل جيد، ويحاول جاهداً تحقيق التميز في كل مجال من مجالات الحياة.
لديه إحساس كبير بالواجب، إذا كان جنديًا، فإنه يتمسك بمنصبه بشجاعة، وإذا كان عاملاً، فإنه يضع قلبه وروحه في عمله، إذا كان مدرسًا، فهو مهتم بشدة بالتقدم الفكري لطلابه، إذا كان محامياً ، فإنه يجتهد في انتصار الحقيقة، وإذا كان طبيباً، فإنه يبذل قصارى جهده لعلاج مرضاه، لذلك فهو يأمر بالاحترام في كل مجال من مجالات الحياة، إنه يستحق أعلى درجات التكريم.[1]

برجراف عن الوحدة الوطنية بالإنجليزية

National unity means one nation as a whole formed in a one complete nation. Many people of different castes live in the same nation. They speak different languages. They have different modes of living and different religions. There are Hindus, Buddhists, Muslims, Sikhs etc. though we have unity.

We can give several examples of the power of unity. Power lies in unity, not in diversity. A drop of water is not too strong enough to wash anything away the whole villages. A thin thread is very weak. Even a child can break it but when a number of threads are woven into a thick rope that an elephant can’t break so what made a feeble thread so strong. So unit is strength or power .

Unity brings peace and development. If we have good relationship with others our enemies can’t take advantage. It always drives peace. If there is peace the development works can run smoothly throughout the country. Now a day we have a glance of peace but the development works hasn’t been run as usual. Because of lack of political instability and wrong ideology people are being divided into groups in the name of region, castes and religions. The poverty is being increased day by day.

The government of Nepal has always urged the people to realize the value of national unity. The villagers have to be given the education about national unity. There should be punishment for criminal works otherwise a person can be hanged and died miserably.

ترجمة برجراف عن الوحدة الوطنية

الوحدة الوطنية تعني أمة واحدة ككل تتكون في أمة واحدة كاملة، يعيش الكثير من الناس من مختلف الطوائف في نفس الأمة ويتحدثون لغات مختلفة، لديهم أنماط معيشية مختلفة وديانات مختلفة فهناك هندوس وبوذيون ومسلمون وسيخ وما إلى ذلك على الرغم من أن لدينا وحدة.

يمكننا أن نعطي عدة أمثلة على قوة الوحدة، القوة تكمن في الوحدة وليس في التنوع، فنجد أن قطرة ماء ليست قوية بما يكفي لغسل القرى بأكملها، الخيط الرفيع ضعيف جداً حتى الطفل يمكن أن يقطعه ولكن عندما يتم نسج عدد من الخيوط في حبل سميك لا يستطيع الفيل قطعه، ما جعل الخيط الضعيف قويًا للغاية، إذن الوحدة هي القوة

الوحدة تجلب السلام والتنمية، إذا كانت لدينا علاقة جيدة مع الآخرين، فلن يتمكن أعداؤنا من الاستفادة أبداً إنه يقود السلام دائمًا، فإذا كان هناك سلام، يمكن لأعمال التنمية أن تسير بسلاسة في جميع أنحاء البلاد، اليوم لدينا لمحة عن السلام ولكن أعمال التطوير لم تدار كالمعتاد، بسبب عدم الاستقرار السياسي والأيديولوجية الخاطئة ينقسم الناس إلى مجموعات باسم المنطقة والطوائف والأديان، حيث أن الفقر يزداد يوما بعد يوم.

ونجد أن حكومة نيبال حثت دائما الشعب على إدراك قيمة الوحدة الوطنية، ويجب توعية القرويين بالوحدة الوطنية ووجود عقوبة على الأعمال الإجرامية وإلا يمكن أن يُشنق الشخص ويموت بشكل بائس.

ما هي سمات المواطن الصالح

إن المواطن الصالح هو الذي دائماً يتصف بصفات أساسية ونادرة حتى يطلق عليه لقب المواطن الصالح ومن أهم هذه السمات هي :

  • اتصافه بالصدق والجدارة.
  • اتصافه بالثقة التي يجب أن يتمتع بها المواطن الصالح في حياته الاجتماعية.
  • يتبع المواطن الصالح قوانين الأمة.
  • يعرف قيمة الامة.
  • يعرف أهمية القواعد والقوانين لأنه باتباعه للقواعد فسيحافظ على نفسه وعلى الآخرين.[2]
  • أن يرغب وأن يكون قادراً على حمل أعبائه.
  • أن يشارك في الحياة السياسية والاجتماعية، عن طريق مساعدة الآخرين والتعاطف معهم.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق