تعبير إيجابيات وسلبيات الهجرة بالانجليزي

كتابة: Wessam Mohamed آخر تحديث: 20 يوليو 2021 , 16:53

تعبير عن الهجرة بالإنجليزي

Migration was and still is one of the most important issues, especially with globalization and ease of movement away from its difficulty in the present time due to the spread of the Coronavirus as the number of immigrants was increasing in various countries, and internal and external migration spread significantly, perhaps due to multiple factors such as improving living opportunities for the individual and the family culture, etc. Although migration has many benefits, it can sometimes become stressful and have negative consequences.

«« الترجمة »»

كانت ومازالت الهجرة واحدة من أهم القضايا المطروحة  خاصًة مع وجود العولمة وسهولة التنقل بعيدًا، عن صعوبتها في وقتنا الحالي لانتشار فيروس كورونا، حيث كانت أعداد المهاجرين في ازدياد في مختلف البلدان، وانتشرت الهجرة الداخلية والخارجية بشكل كبير ربما بسبب عوامل متعددة مثل تحسين فرص المعيشة للفرد والأسرة والثقافة وغيرها، وبالرغم من أن الهجرة تنطوي على العديد من الفوائد إلا أنها يمكن أن تصبح مرهقة في بعض الأحيان وتأتي بنتائج سلبية. 

شاهد أيضًا: أسباب ونتائج الهجرة

تعبير عن إيجابيات الهجرة بالإنجليزي

Migration is a process of moving from one country or region to another country with the aim of stability and living. People may resort to it for a variety of reasons, such as searching for a job opportunity, escaping from its environment, or for educational purposes and other reasons. Migration has a number of advantages, which are as follows:

Finding job opportunities

The pursuit of job opportunities is one of the main reasons for emigrating abroad, as every person needs money to survive and keep pace with this modern world, and when your country is unable to provide job opportunities to enable you to earn the money you need, there are no other solutions but immigration Like immigration to USA, UK and Canada as they are the preferred destinations for those looking for a job because all these countries have highly developed democracies with high standard of living and often welcome highly skilled workers.

Provide a better life

Not all countries offer a similar lifestyle. Sometimes even the rich from one country cannot access some of the lifestyle amenities that are easily available to the poor in another country, for example Switzerland is considered one of the most beautiful countries in the world and very few other countries match the Its breathtaking beauty and relaxed lifestyle So, immigration to a country like Switzerland known for a very high standard of living can greatly help in providing a better life.

Experience a new culture

It is unfortunate that people live in a bubble that completely surrounds them and are ignorant of the entirety of others’ societies and culture, and it seems that going to different places and countries to experience things firsthand is the only way out of this bubble.

Safety and security

Apart from the economic aspects another major reason for migration is safety and security, the modern world is not without conflicts and wars which leads to fleeing from the homeland to a safer place to survive.

Reducing the burden on the homeland

Overpopulation is an obstacle faced by many countries around the world, for example India is a country that is filled with a large number of highly skilled workers but it is also a country that faces a high level of unemployment so when a person migrates from India he leaves his place in the workforce to be done by someone else .

«« الترجمة »»

الهجرة عملية انتقال من بلد أو منطقة إلى بلد أخرى بهدف الاستقرار والعيش، وقد يلجأ إليها الناس لعدة أسباب متنوعة كالبحث عن فرصة عمل أو الهروب من بيئته أو لأهداف تعليمية وغيرها من الأسباب، وللهجرة عدد من الإيجابيات تتمثل فيما يلي: 

إيجاد فرص للعمل

يعد السعي وراء فرص العمل أحد أهم الأسباب الرئيسية للهجرة إلى الخارج حيث يحتاج كل شخص إلى المال للبقاء على قيد الحياة ومواكبة هذا العالم الحديث، وعندما يكون بلدك غير قادر على توفير فرص عمل لتمكينك من كسب المال الذي تحتاجه فلا تكون هناك مزيد من الحلول سوى الهجرة كالهجرة إلى الولايات المتحدة الأمريكية والمملكة المتحدة وكندا لأنها الوجهات المفضلة لمن يبحثون عن فرصة عمل وذلك لأن كل هذه البلدان تتمتع بالديمقراطيات عالية التطور مع مستوى معيشة مرتفع وغالبًا ما ترحب بالعمال ذوي المهارات العالية. 

توفير حياة أفضل

لا تقدم جميع البلدان أسلوب حياة مماثل في بعض الأحيان فلا يستطيع حتى الأغنياء من بلد معين الوصول إلى بعض وسائل الراحة الخاصة بنمط الحياة المتاحة بسهولة للفقراء في بلد آخر، على سبيل المثال تعتبر سويسرا واحدة من أجمل دول العالم وعدد قليل جدًا من البلدان الأخرى تتطابق مع جمالها الأخاذ وأسلوب حياتها المريح لذا، فإن الهجرة إلى بلد مثل سويسرا معروف بمستوى معيشي مرتفع للغاية قد يساعد بشكل كبير في توفير حياة أفضل.

تجربة ثقافة جديدة

من المؤسف أن الناس يعيشون في فقاعة تحيط بهم تمامًا  ويجهلون كامل المجتمعات الخاصة بالآخرين وثقافتهم، ويبدو أن الذهاب إلى أماكن ودول مختلفة لتجربة الأشياء بشكل مباشر هو الطريقة الوحيدة للخروج من هذه الفقاعة. 

السلامة والأمن

بصرف النظر عن الجوانب الاقتصادية هناك سبب رئيسي آخر للهجرة وهو السلامة والأمن، فالعالم الحديث لا يخلو من الصراعات  والحروب مما يؤدي إلى الهروب من الوطن لمكان أكثر أمنًا للبقاء على قيد الحياة.

تخفيف العبء عن الوطن

يعد الاكتظاظ السكاني عائق تواجهه العديد من البلدان في جميع أنحاء العالم، على سبيل المثال الهند بلد مليء بعدد كبير من العمال ذوي المهارات العالية لكنها أيضًا بلد يواجه مستوى مرتفعًا من البطالة لذلك عندما يهاجر شخص من الهند فإنه يترك مكانه في القوى العاملة ليقوم به شخص آخر.

شاهد أيضًا: اسباب الهجرة وكيفة التغلب عليها

تعبير عن سلبيات الهجرة بالإنجليزي

Despite the many advantages of immigration, it has some negatives, most notably the difficulty of adapting to a new culture and environment. Many people cannot move from their comfortable home to a completely new place with a different culture, even the simplest things such as traffic rules that are completely different from one country to another, and its other negatives It is racism, while racism is no longer as prevalent as it used to be, it is undeniable that racists still exist.

Obtaining citizenship is difficult and it is the most prominent negative of immigration as well. A person holding a work visa does not enjoy the benefits that a citizen of the same country enjoys. You may end up paying the same amount of taxes as a citizen but you will not get the same benefits. Therefore, it is necessary to try to obtain citizenship. The nationality of the country to which you are immigrating as soon as possible.

«« الترجمة »»

بالرغم من إيجابيات الهجرة المتعددة إلا أن لها بعض السلبيات أبرزها صعوبة التكيف مع ثقافة وبيئة جديدة فلا يستطيع الكثير من الناس الانتقال من موطنهم المريح إلى مكان جديد تمامًا بثقافة مختلفة، حتى أبسط الأمور مثل قواعد المرور التي تكون مختلفة تمامًا من دولة لأخرى، وعن سلبياتها الأخرى هي العنصرية، في حين أن العنصرية لم تعد منتشرة كما كانت من قبل إلا أنه لا يمكن إنكار أن العنصريين لا يزالون موجودين.

ولعل الحصول على الجنسية أمرًا صعبًا وهي أبرز سلبيات الهجرة أيضًا، فلا يتمتع الشخص الذي يحمل تأشيرة عمل بالمزايا التي يتمتع بها مواطن البلد نفسه، فقد ينتهي بك الأمر إلى دفع نفس مبلغ الضرائب كمواطن لكنك لن تحصل على نفس المزايا لذلك، من الضروري محاولة الحصول على جنسية البلد الذي تهاجر إليه في أسرع وقت. [1]

شاهد أيضًا: النتائج المترتبة على الهجرة غير الشرعية ومخاطرها

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق