تعبير باللغة الانجليزية عن مضار تناول الكحول

كتابة: Wessam Mohamed آخر تحديث: 16 يوليو 2021 , 13:38

تعبير باللغة الإنجليزية عن الكحول وأضراره

Alcohol is a depressant and it impairs ability to drive, slows down reaction time and causes to make some risky decisions that one wouldn’t normally take. Alcoholism can kill in many different ways. People who drink regularly have a higher rate of deaths from some cancers

Alcohol may not cause cancer, but it probably does increase the carcinogenic effects of other substances, such as cigarette smoke. Daily drinking increases the risk for lung, gastric, pancreatic, colorectal, urinary tract, liver, brain cancers, and leukemia. About 75% of cancers of the esophagus and 50% of cancers of the mouth, and throat are attributed to alcoholism. Smoking combined with drinking enhances risks for most of these cancers dramatically. When women consume as little as one drink a day, they may increase their chances of breast cancer by as much as 30%.

««الترجمة»»

يعتبر الكحول واحد من عوامل الإكتئاب حيث يضعف القدرة على القيادة ويبطئ وقت رد الفعل ويسبب اتخاذ بعض القرارات المحفوفة بالمخاطر التي لا يمكن للمرء أن يتخذها عادةً، ويمكن أن يؤدي إدمان الكحول أيضًا إلى القتل بعدة طرق مختلفة فضلاً عن أن الأشخاص الذين يتناولون الكحول بانتظام يكون لديهم معدل وفيات أعلى نتيجة للإصابة ببعض أنواع السرطان.

قد لا يتسبب الكحول في الإصابة بالسرطان بشكل مباشر ولكنه على الأرجح يزيد من التأثيرات المسببة للسرطان مثل دخان السجائر، حيث يتسبب الشرب اليومي في مخاطر الإصابة بسرطان الرئة والمعدة والبنكرياس والقولون والمستقيم والمسالك البولية والكبد وسرطان الدم وسرطان الدم وحوالي 75٪ من سرطانات المريء و 50٪ من سرطانات الفم والحلق ترجع إلى إدمان الكحول، كما يزيد التدخين مع الشرب من مخاطر معظم هذه السرطانات بشكل كبير، وعندما تستهلك النساء أقل من مشروب واحد في اليوم فقد تزيد من فرص الإصابة بسرطان الثدي بنسبة تصل إلى 30٪.

شاهد أيضًا: موضوع تعبير عن مخاطر الادمان

تعبير باللغة الإنجليزية عن أضرار الكحول بالجسم

In the liver, alcohol converts to an even more toxic substance, which can cause substantial damage. Not eating when drinking and consuming a variety of alcoholic beverages are also factors that increase the risk for liver damage. People with alcoholism are also at higher risk for hepatitis B and C, potentially chronic liver diseases than can lead to cirrhosis and liver cancer. People with alcoholism should be immunized against hepatitis B; they may need a higher-than-normal dose of the vaccine for it to be effective.

««الترجمة»»

يتحول الكحول في الكبد إلى مادة أكثر سمية والتي يمكن أن تسبب أضرارًا كبيرة، ويعد عدم تناول الطعام الصحي عند شرب الكحول واستهلاك مجموعة متنوعة من المشروبات الكحولية من العوامل التي تزيد من خطر تلف الكبد فالأشخاص المصابون بإدمان الكحوليات هم أيضًا أكثر عرضة للإصابة بالتهاب الكبد B و C وهما من أمراض الكبد المزمنة المحتملة مما يمكن أن يؤدي إلى تليف الكبد وسرطان الكبد لذا يجب تحصين الأشخاص الذين يعانون من إدمان الكحول ضد التهاب الكبد B  لأنهم قد يحتاجون إلى جرعة أعلى من المعتاد من اللقاح حتى يكون فعالاً.

شاهد أيضًا: العلاقة بين الاكتئاب وإدمان الكحول

تعبير باللغة الإنجليزية عن تأثير الكحول على الصحة العامة

Alcohol has widespread effects on the brain. The use of alcohol, however, eventually produces depression and confusion. In chronic cases, alcoholism can lead to mental disturbances. Alcohol can also cause milder problems, including headaches. Except in severe cases, the damage is not permanent and abstinence nearly always leads to recovery of normal mental function. Alcohol may increase the risk for hemorrhage stroke, although it may protect against stroke caused by narrowed arteries. Alcohol plays a major role in more than half of all automobile accidents.

Alcohol also increases the risk of accidental injuries from many other causes. Drinking and driving is dangerous to yourself and others around you. Alcohol can also create hormonal effects. Domestic violence is a common consequence of alcohol abuse. For women, the most serious risk factor for injury from domestic violence may be a history of alcohol abuse in her male partner. Alcoholism in parents also increases the risk for violent behavior and abuse toward their children.

««الترجمة»»

للكحول تأثيرات واسعة النطاق على الدماغ لذلك يؤدي استخدام الكحول في النهاية إلى الإصابة بـ الإكتئاب والارتباك وفي الحالات المزمنة يمكن أن يؤدي إدمان الكحول إلى بعض الاضطرابات العقلية، ويمكن أن يسبب الكحول أيضًا مشاكل أكثر اعتدالًا بما في ذلك الصداع باستثناء الحالات الشديدة، قد يزيد الكحول من خطر الإصابة بسكتة دماغية نزفية والأكيد أنه يلعب دورًا رئيسيًا في أكثر من نصف حوادث السيارات.

يمكن أن يسبب الكحول أيضًا تأثيرات هرمونية والعنف المنزلي هو نتيجة شائعة لتعاطي الكحول بالفعل وبالنسبة للنساء قد يكون أخطر عامل للتعرض للعنف المنزلي ويزيد إدمان الكحول لدى الوالدين أيضًا من خطر السلوك العنيف وسوء المعاملة تجاه أطفالهم. [1]

شاهد أيضًا: العلاقة بين الكحول ومخاطر الإصابة بسرطان الثدي

تعبير باللغة الإنجليزية عن علاج تناول الكحول

The first step toward recovery is to acknowledge that there is an alcohol dependency problem.

The next step is to get help. This is available from a range of support groups and professional services.

Do-it-yourself: Some people with an alcohol problem manage to reduce their drinking or abstain without seeking professional help. Free information is available on websites, and self-help books can be purchased online

Counseling: A qualified counselor can help the person share their problems and then devise a plan to tackle the drinking. Cognitive behavioral therapy (CBT) is commonly used to treat alcohol dependency.

««الترجمة»»

الخطوة الأولى نحو التعافي من إدمان الكحول هي الإعتراف بوجود مشكلة إدمان على الكحول، وهناك عدة خيارات مُتاحة لإدمان الكحول تتمثل في أن تفعل ذلك بنفسك أولاً حيث يتمكن بعض الأشخاص الذين يعانون من مشكلة إدمان الكحول من تقليل شربهم للكحول أو الامتناع عنه دون طلب المساعدة المهنية كما تتوفر معلومات مجانية على مواقع الويب، ويمكن الإستعانة بكتب المساعدة الذاتية ويمكن شراؤها عبر الإنترنت.

ثانيًا يمكن اللجوء لإستشارة مختص حيث يساعد في مشاركة مشاكلك من ثم وضع خطة لمعالجة إدمان الكحول، ويستخدم العلاج السلوكي المعرفي (CBT) بشكل شائع لعلاج إدمان الكحول. [2]

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق