برزنتيشن عن السياحة في روسيا بالانجليزي قصير

كتابة: خلود صلاح آخر تحديث: 19 يناير 2022 , 20:00

مقدمة عن السياحة في روسيا بالإنجليزي

Tourism in Russia was and still is one of the best that can be done, despite its attractiveness, but it is one of the largest countries with a somewhat secret destination, and whoever wants to go to Russia for an enjoyable tourist vacation will see a number of the most beautiful natural wonders On the planet as well as more than twenty UNESCO World Heritage sites, and the small number of people in Russia and the appropriate exchange rates that make it a dream destination, for everyone who wants to enjoy a natural tourist trip.

الترجمة

لقد كانت السياحة في روسيا ومازالت من أفضل ما يُمكن القيام به، فعلى الرغم مما لها من جاذبية، إلا أنها من أكبر الدول التي لها وجهة سرية إلى حد ما، ومن يرغب في التوجه إلى روسيا لقضاء عطلة سياحية ممتعة سوف يرى عددًا من أجمل العجائب الطبيعية على كوكب الأرض وكذلك ما يتعدى العشرين موقع تراثي عالمي لليونسكو، كما أن قلة أعداد الناس في روسيا وأسعار الصرف المناسبة هي التي تجعلها وجهة الأحلام، لكل من يود التمتع برحلة سياحية طبيعية.

لماذا نفضل الذهاب للسياحة في روسيا

There are many things that make Russia a favorite tourist destination for many people, namely:

Culture: The Russian as well as the Asian geography has resulted in a distinct and unique culture. Whoever goes to it will marvel at the elegance of Russian ballerinas, and the experience of putting hands in rural Slavic crafts and drinking a cup of hot tea from a samovar during the Russian cultural tour is incomparable.

Adventure: If you are a tourist who is eager to go where no one has gone before, here are Russian adventure tours that are best for you, in which the dream of reaching the highest peak in Europe, or sailing the longest river in it, as well as walking the longest railway can be achieved. And in Russia, tours that can make this dream come true are being planned.

People: Russia is an incredibly diverse country, with people of all social classes, ethnic tours can take us to the countryside where the old traditions still exist.

Winter: There is no country like Russia in winter, especially when snow falls and the formation of icy lands, and in Russia we can join both troika tours and snowboard excursions as well as traditional Russian skis.

الترجمة

هناك الكثير من الأشياء التي تجعل روسيا هي الوجهة السياحية المُفضلة لدى الكثير من الأشخاص، وهي:

الثقافة: لقد نتج عن الجغرافيا الروسية وكذلك الآسيوية ثقافة مُميزة وفريدة من نوعها، فمن يذهب إليها سوف بتعجب من أناقة راقصات الباليه الروسيات، وكذلك فإن تجربة وضع اليدين في الحرف السلافية الريف ية واحتساء كوب من الشاي الساخن من السماور خلال الجولة الثقافية الروسية شيء لا يُضاهى.

المغامرة: إذا كنت من السياح الذين يتشوقون للذهاب حيث لم يذهب أحد من قبل، فهنا تكون جولات المغامرات الروسية أفضل ما يناسبك، ففيها يُمكن تحقيق حلم الوصول إلى أعلى قمة في أوروبا، أو الإبحار في أطول نهر فيها، وكذلك السير في أطول طريق للسكك الحديدية، وفي روسيا يتم التخطيط للجولات التي يمكنها أن تحقق هذا الحلم.

الأشخاص: إن روسيا من الدول المتنوعة بشكل لا يوصف، فهي تحتوي على كافة الأشخاص بكافة الطبقات الاجتماعية، إذ أن الجولات العرقية يُمكنها أن تأخذنا إلى الريف حيث لا تزال التقاليد القديمة موجودة.

الشتاء: لا يوجد أي دولة مثل روسيا في فصل الشتاء، وخاصةً عند سقوط الثلج وتكوين أراضي جليدية، وفي روسيا يمكننا الانضمام إلى كل من جولات الترويكا والرحلات الاستكشافية على الجليد وكذلك الزلاجات الروسية التقليدية.

المناطق الطبيعية السياحية في روسيا

Russia contains many distinctive and unique things in nature, such as (Baikal), which is the deepest freshwater lake in the world, and has a tour train that walks in the historical section of the Circum-Baikal Railway, and the mountains occupy a large part of Russia, As the northern part is considered the highest mountain system in Europe and its name is (Caucasus), and it has distinctive types of animals.

In Kamchatka there are volcanoes known around the world, as well as the famous Valley of Geysers, and that area is known as (Land of Bears), which is one of the symbols of Russia, and among the natural attractions are Stolby Nature Reserve, weathering columns, Lena columns, Amur columns, and Kungur Cave in the North Urals.

One of the most important characteristics that distinguishes Russia is the presence of many visited areas in the permafrost region. There is also a museum in Igarka dedicated to this natural phenomenon. It is worth noting that there is a natural phenomenon also called (White Nights), which is one of the symbols of St. Petersburg, and among the most beautiful to see are the provinces of Murmansk and Arkhangelsk, which are famous for their colorful northern lights.

الترجمة

إن روسيا تحتوي على العديد من الأشياء المُميزة والفريدة من نوعها في الطبيعة، مثل (بايكال) وهي أعمق بحيرة بها ماء عذب في العالم ، وفيها قطار رحلات يمشي في القسم التاريخي من سكة حديد Circum-Baikal، كما أن الجبال تشغل جزءًا كبيرًا من روسيا، إذ أن الجزء الشمالي يُعتبر أعلى نظام جبلي في أوروبا واسمه (القوقاز)، وفيه أنواع مُميزة من الحيوانات.

وفي كامتشاتكا هناك براكين معروفة حول العالم، وكذلك وادي السخانات الشهير، وتلك المنطقة تُعرف باسم (أرض الدببة)، وهي من أحد رموز روسيا، ومن مناطق الجذب الطبيعية كذلك محمية (Stolby) الطبيعية، أعمدة التجوية، أعمدة Lena، أعمدة Amur، وكهف Kungur في شمال الأورال.

ومن أهم الخصائص التي تُميز روسيا هي وجود الكثير من المناطق التي يتم زيارتها في منطقة التربة الصقيعية، كما يوجد في (إغاركا) متحف مخصص لتلك الظاهرة الطبيعية، ومن الجدير بالذكر أن هناك ظاهرة طبيعية كذلك تُسمى (الليالي البيضاء)، وهي واحدة من رموز سانت بطرسبرغ، ومن أجمل ما يُمكن رؤيته هي مقاطعات مورمانسك وأرخانجيلسك التي تشتهر بأضوائها الشمالية الملونة.

خاتمة عن السياحة في روسيا بالإنجليزي

In the end, it should be noted that tourism is one of the important and growing branches of the economy in Russia, and according to the World Tourism Organization, Russia occupies one of the world’s leading places in the field of international tourism, and in 2014 Russia was in ninth place in the world. Nearly 28 million tourists, and I advise anyone to go to see its natural beauty.

الترجمة

وفي النهاية يجب العلم بأن السياحة من الفروع الهامة والمتنامية للاقتصاد في روسيا، ووفقًا لما ذكرته منظمة السياحة العالمية، فإن روسيا تحتل واحدًا من الأماكن الرائدة في العالم في مجال السياحة الدولية، وفي عام 2014 كانت روسيا في المركز التاسع على مستوى العالم، إذ زارها ما يقرب من 28 مليون سائح، وأنصح أي شخص بأن يذهب إليها لرؤية جمالها الطبيعي. [1] [2]

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى
error: