بحث عن الرياضة بالانجليزي

الرياضة من أهم لأمور التي لابد من اتباعها بشكل مستمر ، و هناك العديد من أنواع الرياضات التي يمكن ممارستها باستمرار ، و التي توفر العديد من الفوائد الهامة.

بحث عن الرياضة

The health benefits of playing sports include proper weight management, efficient functioning of the heart, diabetes control, lower cholesterol levels, improved blood circulation, and lower hypertension and stress levels. It helps in the toning of muscles and strengthening of bones. It also brings positive energy, discipline, and helps in building self-esteem and mutual respect.

Playing sports is a favorite activity for many people around the world. It provides us with enjoyment and also freshens up our mind. However, playing sports is actually more than running, jumping, or kicking a ball on the field. Indulging in sports helps our body function smoothly and more efficiently. Sports involve the activity of each and every muscle in our body. This strengthens the body and promotes good health.

Health Benefits of Playing Sports

Playing sports is not only for fun but has many health benefits like weight management, strong muscles, and much more. Let’s have a look at the benefits in detail.

Healthy Heart

The studies in the American Journal of Epidemiology [1] suggest that physical activity actually helps lower the risk of heart attacks. Playing sports helps with stretching ability. The heart benefits the most from playing sports and there are fewer chances of malfunctioning of your heart. Playing sports helps the heart in pumping more blood as it is a type of workout for the body.

Diabetes Control

Research performed by the Human Movement Sciences Department, Old Dominion University, Virginia, USA, has concluded that playing sports helps in the prevention and treatment of type 2 diabetes. [2] Also, sports help diabetics make most of the insulin present in their body. Also, physical activity helps in reducing the risk of type 2 diabetes. It can also help in weight management since it burns excess calories.

Weight Management

Obesity is a big issue faced by millions of people across the world. Over 55% of the adults in the US are obese, which is indirectly paving a way for chronic conditions like cancer and heart diseases. The American College of Sports Medicine [3] says that this issue can be dealt with indulging in sports or similar physical activities.

Lower Hypertension

Hypertension, also known as high blood pressure, may result in a stroke or heart disease. The National Health Service, UK suggests that aside from diet management, sports and physical activities are important to keep the blood pressure normal. [4]

Balanced Cholesterol Levels

Playing sports also helps in maintaining lower cholesterol levels. [5] Some experiments showed that compared to athletes, LDL or bad cholesterol levels in sedentary people were much higher, while HDL or good cholesterol levels were significantly higher in athletes (Sports Medicine 2014). [6]

Improved Blood Circulation

Blood circulation gets better when you start playing sports. [7] The body remains well oxygenated and thus, it remains more healthy and active. Apart from blood circulation, being physically active can also increase the hemoglobin count and the volume of blood.

Stronger Immunity

Regularly indulging in exercise and sports makes the body immune to many diseases that usually affect a person due to weak immunity. [8] When a person exercises, the rate at which white blood cells reach every body part increases significantly. Playing sports increases sweat production and also removes toxins. Due to the rise in body temperature, the chances of bacterial growth also lessen.

الترجمة

ممارسة الرياضة واحدة من أهم الأمور التي تعمل على توفير مستوى جيد للصحة ، و هناك العديد من الفوائد الهامة التي تتيحها ممارسة الرياضة لجسم الانسان.

وتشمل الفوائد الصحية لممارسة الرياضة الإدارة السليمة للوزن ، و رفع كفاءة أداء القلب ، ممارسة الرياضة هي نشاط مفضل لكثير من الناس في جميع أنحاء العالم. إنه يوفر لنا التمتع كما ينعش عقولنا. ومع ذلك ، فإن ممارسة الرياضة هي في الواقع أكثر من مجرد الجري أو القفز أو الركل في الملعب. الانغماس في الرياضة يساعد الجسم على العمل بسلاسة وكفاءة أكبر ، الرياضة تنطوي على نشاط كل العضلات في الجسم ، و هذا يقوي الجسم ويعزز صحة جيدة.

الفوائد الصحية لممارسة الرياضة

ممارسة الرياضة ليست فقط للمتعة ولكن لها فوائد صحية عديدة مثل إدارة الوزن ، العضلات القوية ، وأكثر من ذلك بكثير. دعونا نلقي نظرة على الفوائد بالتفصيل.

تحسين صحة القلب

تشير الدراسات في المجلة الأمريكية لعلم الأوبئة إلى أن النشاط البدني يساعد فعليًا في تقليل خطر الإصابة بالنوبات القلبية ، ممارسة الرياضة تساعد مع تمتد القدرة ، و يستفيد القلب أكثر من ممارسة الرياضة وهناك فرص أقل لضعف القلب. ممارسة الرياضة تساعد القلب في ضخ المزيد من الدم لأنه نوع من التمرين للجسم.

السيطرة على مرض السكري

خلصت الأبحاث التي أجراها قسم علوم الحركة البشرية بجامعة أولد دومينيون بولاية فرجينيا بالولايات المتحدة الأمريكية إلى أن ممارسة الرياضة تساعد في الوقاية من داء السكري من النوع 2 وعلاجه ، كما تساعد الرياضة مرضى السكر في جعل معظم الأنسولين موجودًا في أجسامهم.

إدارة الوزن

تعتبر السمنة مشكلة كبيرة يواجهها ملايين الأشخاص حول العالم ، و أكثر من 55 ٪ من البالغين في الولايات المتحدة يعانون من السمنة المفرطة ، والتي تمهد بطريقة غير مباشرة وسيلة لحالات مزمنة مثل السرطان وأمراض القلب. تقول الكلية الأمريكية للطب الرياضي إنه يمكن التعامل مع هذه القضية من خلال الانغماس في الألعاب الرياضية أو الأنشطة البدنية المشابهة.

ارتفاع ضغط الدم السفلي

ارتفاع ضغط الدم قد يؤدي إلى السكتة الدماغية أو أمراض القلب ، و تشير هيئة الصحة الوطنية بالمملكة المتحدة إلى أنه بغض النظر عن إدارة النظام الغذائي ، فإن الرياضة والأنشطة البدنية مهمة للحفاظ على ضغط الدم طبيعيًا.

موازنة مستويات الكوليسترول

ممارسة الرياضة تساعد أيضًا في الحفاظ على مستويات الكوليسترول  المنخفضة ، و أظهرت بعض التجارب أنه مقارنة بالرياضيين ، كانت مستويات LDL أو الكوليسترول السيئ لدى الأشخاص المستقرين أعلى بكثير ، بينما كانت مستويات HDL أو الكوليسترول الجيد أعلى بكثير لدى الرياضيين.

تحسين الدورة الدموية

الدورة الدموية تتحسن عندما تبدأ ممارسة الرياضة. و يظل الجسم مؤكسجًا جيدًا و بالتالي يبقى أكثر نشاطًا ، و بصرف النظر عن الدورة الدموية ، يمكن أن يؤدي النشاط البدني أيضًا إلى زيادة عدد الهيموغلوبين وحجم الدم.

تقوية جهاز المناعة

الانغماس بانتظام في ممارسة الرياضة يجعل الجسم في مأمن من العديد من الأمراض التي تصيب عادة الشخص بسبب ضعف المناعة ، و عندما يتدرب الشخص ، فإن معدل وصول خلايا الدم البيضاء إلى كل جزء من الجسم يزداد بشكل كبير ، و ممارسة الرياضة تزيد من إنتاج العرق وتزيل السموم أيضًا.

الوسوم :
الوسوم المشابهة : , ,

شارك المقال في صفحاتك

معلومات الكاتب

Avatar

أكتب تعليق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *